Digital tv på computer "Canal Digital"

  • Jeg har nu fået digital tv via fællesantenne, hvilket jo er fedt nok, hvis det ikke lige var pga. man "også" skal have en decoder, (eller hvad det nu hedder), i mit tilfælde hedder den Canal Digital HD104C.
    Spørgsmålet er så. Hvordan får jeg kanalerne ind i Media Center, der må skulle noget nyt hardware til, så jeg kan få det kort jeg har modtaget fra Canal digital ind i computeren, for hvis jeg bare kobler decoderen til computeren, kan jeg jo kun se den kanal som den er indstillet på.?


    På forhånd tak.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dkp
    Jeg har nu fået digital tv via fællesantenne, hvilket jo er fedt nok, hvis det ikke lige var pga. man "også" skal have en decoder, (eller hvad det nu hedder), i mit tilfælde hedder den Canal Digital HD104C.
    Spørgsmålet er så. Hvordan får jeg kanalerne ind i Media Center, der må skulle noget nyt hardware til, så jeg kan få det kort jeg har modtaget fra Canal digital ind i computeren, for hvis jeg bare kobler decoderen til computeren, kan jeg jo kun se den kanal som den er indstillet på.?


    På forhånd tak.


    Du har så et smartcard fra canal digital? I få fald skal du finde en løsning der kan tage et cam modul. :)
    Har selv lige købt sådan et: http://old.edbpriser.dk/Produc…147&searchArea=&Soegeord=
    Venter på at få det så jeg kan ikke sige hvor godt det er men jeg har rimelig forventninger.
    Grunden til jeg valgte en usb løsning er den skal kunne bruges på både min stationær og bærbar pc.

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dkp
    Ved ikke lige om det er et smartcard jeg har. Det har samme størrelse som et dankort, og også en chip som et.


    Dvs. hvis jeg køber http://old.edbpriser.dk/Produc…219&searchArea=&Soegeord= så skulle det virke. Eller skal jeg have en "omformer" til kortet?


    Det er et "smartcard" du har ja :)

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Smartcard fra canal digital kan se sådan ud og ja det er sikkert det du har.

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • Nu er jeg endelig kommet lidt videre i sagen, men så alligevel...


    Jeg har fundet ud af at jeg skal have et http://www.dustinhome.dk/pd_50…sref=edbpriser_5010127407 kort.


    Men jeg har i forvejen et Hauppauge WinTV-PVR-500MCE Kit 1, med to tunere.


    Jeg vil fortsat gerne have sådan jeg kan optage to programmer samtidig.


    Kan jeg, have to tv-kort i computeren samtidig, sådan at jeg så får tre tunere?


    Eller kan man få et kort med to tunere, hvor man også kan indsætte et "smartcard" eller CI-kort, tror jeg også at det hedder.


    Håber at i kan hjælpe, så jeg kan få det til at køre.

  • Dit WinTV-PVR-500MCE er jo analog? Det kan du ikke bruge til canal digital.
    Men du kan da sikkert godt køre videre med det og wintv og så bruge det nye med f eks dvbviewer så du kan tage canal digital med det. Kræver selvfølgelig et virvar af antenne ledninger bagpå men sådan er det jo. :D

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af baloo
    Dit WinTV-PVR-500MCE er jo analog? Det kan du ikke bruge til canal digital.
    Men du kan da sikkert godt køre videre med det og wintv og så bruge det nye med f eks dvbviewer så du kan tage canal digital med det. Kræver selvfølgelig et virvar af antenne ledninger bagpå men sådan er det jo. :D


    Ja de ledninger kommer jeg nok ikke til at slippe for, men det går også nok.
    Men nu jeg kommer til at tænke over det, så kan media center nok ikke styre to tv-kort? Hvornår ved det, at det skal optage fra kortet med digital tuner, og hvornår det skal bruge det med analog tuner, sådan at man som sagt kan enten optage to programmer samtidig, eller optage et, og se et andet. Det har jeg nemlig haft meget glæde af.


    Jeg har søgt mere rundt efter et digital kort med plads til det CI-kort med to tunere, men kan simpelthen ikke finde et. Kan det virkelig passe at der ikke laves sådan et? Hmm...