The Venus Project - vi skal ændre verdenssamfundet

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Foxx
    Nu tænker jeg ikke kun på afrikanere, men at alle dem der VIL dø på en eller anden måde skal have mulighed for det i stedet for at holde på folk der alligevel skal dø og lide pga en farlig sygdom der ikke kan helbredes (fx. ebola). jeg ser det ikke som fair at noget menneske skal opleve sit eget kød falde af kroppen.


    Hvem skal så stå for at dræbe alle disse mennesker i den 'perfekte' verden?


    Mener du så også vi skal stoppe med at forske i at helbrede alle disse sygdomme? Er det bare ærgerligt hvis man får konstateret f.eks. huntingtons chorea? En hjernesygdom der tager ca. 15 om at dræbe dig. I løbet af disse 15 mister du langsomt kontrollen over alle dine muskelfunktioner, samt det ændrer din personlighed..


    Er det ikke værd at finde en kur mod den sygdom?


    Skal patienterne bare gå til den nærmeste selvmordsklinik når det bliver for meget? Eller, eftersom der er demens involveret, skal værgen så tage patienten med ud i baghaven og nakke vedkommende når det bliver for meget?


  • 15 hvad? Guldbajere?

  • Quote


    At sammenligne dette med sovjet og Mao beviser kun én ting, nemlig at du sidder urokkeligt fast i dagens system og ikke kan forestille dig en pengeløs verden. Lær at tænke uden for kassen og uden for normerne.


    Det er da sund fornuft - og oplagt - at tage afsæt i historien, når man skal belyse forskellige økonomiske modeller og systemer. Man må kende fortiden for at forstå nutiden og for at kunne skue ind i fremtiden.


    Og for at være helt ærlig, så vil jeg hellere være ude af stand til at "tænke uden for kassen" (whatever that means) end at have din starwars-mentalitet. Tror du helt ærligt ikke, at du har set lidt for mange Sci-fi film? I min optik har man altså tabt småkagen, hvis man vitterligt tror på at kolonisering af solsystemet er muligt indenfor den nærmeste fremtid. Altså come on - med den argumentationsmetode, kan jeg jo ligeså vel oprette et nyt parti - drømmepartiet, vil jeg nok kalde det - og proklamere at jeg kan løse alle jordklodens fremtidige problemer. Hvordan? Jovist, jeg laver da bare en tidsmaskine og rejser tilbage i tiden. Dybt go'nat.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Maleficus


    15 hvad? Guldbajere?


    Så har jeg nok ikke sygdommen ihvertfald.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------