Gaming hardware grossiter(engros, leverandører)??

  • Hej "tweakere"!


    En af min m8's og jeg vil gerne åbne en gaming webshop... :D


    Men vi vil gerne have nogle flere grossiter, at vælge imellem- så jeg vil spørge om der er nogen der kender nogle gaming hardware grossister?


    Jeg har kun fundet en og det er "Auora"


    Kende i nogen?


    Hilsen Puch :D

  • Kan godt være jeg går en smule off topic her.. Men i har da ikke seriøst tænkt jer at starte en wepshop på denne måde..!


    At starte sin egen forretning, i jeres tilfælde en gaming webshop, kræver i det mindste en smule markedsanalyse, og ikke at henvende sig i et 'offentligt' computer forum for at lede efter leverandører..


    Selfølgelig kun min mening..


    Under alle omstændigheder ønsker jeg jer held og lykke.. Jeg vil bar ikke gøre det på samme måde..

    MSI P235 Neo2 FSB 1333 - ATI Radeon HD 4850 512mb DDR3 - Intel Core 2 Duo 2,66GHz -
    Corsair XMS2 2 x 2 & Kingston HyperX 2 x 1 = 6 Gb DDR2 - Antec Basiq 500watt ATX12V - Samsung 320GB Sata2


    _______________

    _TOOL - LATERALUS_

  • kan desværre kun være enig, og håber i har gennemtænkt det her......hardware er ikke just noget der er stor fortjeneste på.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Læste din tråd tidligere i dag, men havde ikke noget input. Så fik jeg lige min pakke fra Proshop i dag og kom til at tænke på denne tråd igen :P


    Proshop har jo mere eller mindre kun webshoppen og så bliver alle tingene leveret af andre firmaer - sådan plejer det i hvert fald at være med de ting jeg bestiller der. :)


    Såe... Actebis Computer - http://nordic.actebis.com/ ... Det er dem som har sendt mine ting denne gang. :)


    Det var da en grossist mere :D


    Som de andre i tråden, ville jeg dog ikke selv give mig i kast med det marked, men hvis det er det i vil, så vil jeg da bare ønske jer held og lykke. Ser ingen grund til at forsøge at stoppe jer, da flere butikker jo kun er godt for os andre forbrugere. :9xo

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Frankovic
    flere butikker jo kun er godt for os andre forbrugere. :9xo


    Ikke når du så har købt for 25000 kroner gaming hardware, og så biksen går konkurs og du står uden garanti.


    Asus P5B Deluxe/WIFI
    Corsair XMS2 PC6400 2x 2GB
    Core 2 Quad Q6600 - Thermalright IFX-14
    GeForce GTS 285
    Antec P182 - Corsair HX520

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af spazoid


    Ikke når du så har købt for 25000 kroner gaming hardware, og så biksen går konkurs og du står uden garanti.


    Det er jo så den risiko man må tage, når man køber hardware i nye butikker. :) Prisen vil jo oftest være lavere der, for at få folk til at købe der i stedet for de etablerede butikker. Og selv om de ikke er store, så vil de jo påvirke markedet en smule. :D


    Desuden kan man jo aldrig vide med reklamationsretten uanset hvad... Bare se SHG :P Det var der ikke mange som havde spået et halvt år før de gik ned.


    Off-topic:
    Der er desuden ikke ret mange butikker som yder garanti... Det er producenten som står for garantien. Men forhandleren skal give reklamationsret. :) Og erfaring har lært mig at man alligevel skal gå direkte til producenten for at få RMA på sine ting (det er de ret flinke til)... Eller også er det bare fordi de ting jeg har købt og som har krævet RMA, var købt af ikke-eksisterende-support-og-vi-gider-ikke-høre-på-kunderne-når-varen-først-er-solgt butikken Getmore. :))