Mikrofon Virker Ikke. Realtek Drivers.

  • Hej.


    Jeg har et problem der er ved at blive for irriterende med min nye computer.


    Jeg kan ikke tale i mikrofonen på mit headset. Jeg tror det har noget at gøre med driverne da det virkede helt fint på min gamle computer.


    Der kommer ikke noget lyd "igennem" mikrofonen når jeg taler. Jeg har prøvet alt muligt med indstillingerne men det virker ikke :(


    Mit hardware kan ses i sig.


    Jeg har sat mikrofonens ledning i onboard.

  • Sjovt, har lige haft samme problem med realtek også. Dog havde jeg problemet med at der kom et "uendeligt" og underligt lyd loop når jeg brugte mikrofonen, kan ikke forklare det bedre.


    Anyways , kontrolpanel - lydenheder(kan ikke huske hvad der står i DK) - voice(igen engelsk XP) - der kan du så vælge hvilken enhed du vil bruge til optagelse.

  • Hvad for en enhed skal jeg bruge ?


    Heg har forresten et Audiotrak Prodigy 7.1 HIFI lydkort i computeren.


    Edit: Jeg fandt det men det virkede ikke :(
    Satte den til Realtek HD Audio Driver eller sådan noget.

  • Hvis du bruger mic indgangen på dit Audiotrak kort, Så skulle kontrolpanelet til dit lydkort automatisk detekte at du har sat en mic til kortet.


    Link til driver


    http://www.via.com.tw/en/support/drivers.jsp


    Husk lige at disable dit onboard lydkort i bios.


    Du finder indstillingen for din mic i kontrolpanel-lyd-optagelse. I VIA's audiodeck i venstre side klikker du på mikrofonen, der skulle så gerne være markeret under recording select(mic) og under advanced være markeret DC remove og 20db boost. Så burde det virke.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Jeg har sat stikkene i lydkortet og lyden virkede fint. Satte så audiotrak driverne til factory default fordi mic ikke virkede og nu når nogen taler lyder de som mus?


    Hvad for en driver skal jeg downloade fra VIA hjemmesiden?

  • Det er VIA's Vinyl envy 24 controller/driver


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • OK det her er mærkeligt. Jeg åbnede windows optager ting og den optog alt hvad jeg sagde uden nogen problemer. Så startede jeg teamspeak og der virkede det ikke? Det har ikke noget med driverne at gøre alligevel?


    Hvad skal jeg gøre.

  • et godt tip til fremtiden er at du altid booter computeren op med mic siddende i din mic indgang. Det kan godt være at windåse fanger mikrofonen, men det er ikke altid at mic informationerne sendes til programmerne (fx. skype og ts) før man genstarter.


    det er nok fordi TS og skype bruger noget andet end Windows' optager API. denne API kan så ikke sende de nødvendige informationer til Skype og TS' optagerrutiner medmindre API'en genstartes (ved at genstarte windows med mic sat i.

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200