Hvilket 42" TV?

• I og med at opløsningen er 1024x768 på det TV,
    vil jeg klart mene du kan finde noget der er bedre..

Skal det absolut være plasma?

http://www.wupti.com/Produkter…40V5500_%28Wupti1%29.html

Godt nok "kun" et 40", men det er et RIGTIGT godt TV..
    Det er FullHD, og har indbygget DVB-T/C Tuner..

Skal det være Philips kunne det fx være:
    http://www.wupti.com/Produkter…FL5604H_%28Wupti1%29.html

• Har opløsningen egentlig det store at sige når det er et plasma tv?
    Jeg synes jeg har læst en masse gange at det ikke helt kan sammenlignes!?

Det SKAL ikke være plasma... Bare et rigtig godt fjernsyn, som kan holde nogle år :)

• Jeg har selv et 46" og et 40" Sony LCD, og det giver et RIGTIGT godt billede, og er FullHD, og med indbygget MPEG 4 digital tuner..

Har ikke så meget forstand på plasma, men ville i hvert fald aldrig selv købe noget i vore dage
    der ikke er FullHD, især ikke når du nu har en konsol der kan kører FullHD..

Og slet ikke når de koster det samme eller mindre end det du har kigget på.

• Man skal naturligvis ikke ligge alt i opløsningen nej, meeen..
    Først kommer det jo an på hvor langt fra du sidder.
    Jeg ville desuden nok ikke vælge en flimmer uden Full HD i dag, alene fordi det ville virke "gammeldags". Bare tanken om at opløsningen kunne være bedre ville irritere mig, selvom jeg ikke kunne se det :D .
    Var jeg dig, havde jeg sgu sparet den slat mere op, og købt G-modellen. Det skulle være pengene værd.

Ellers er der Sonys W5500-model. Ja, lidt over 6K, meeen den viser nu et ganske flot billede alligevel.

(Var dog selv hoppet på pana G10 uden tvivl i den klasse)

MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

Oprindeligt indlæg af SenZer
    Plasma giver lige det bedre billede. jeg kan godt nok se stor forskel med mit og andres tv.

Det kommer sgu' an på kilden, og hvad man ser!

E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

• Det jo på det nærmeste en smagssag. Kender en del som er mere til det billede et LCD gir' . Det giver en kunstig skarphed, som får det til at virke.. Ja.. Meget skarpt, når der sendes et Full HD signal til det. Et plasma giver et mere naturligt billede, og det er ikke det som alle går efter.

PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

Oprindeligt indlæg af SenZer
    Plasma giver lige det bedre billede. jeg kan godt nok se stor forskel med mit og andres tv.

Ja der kan jeg så kun være uenig..

Et nyt plasma og et nyt LCD i den prisklasse giver ingen af dem et bedre billede..

Så skal du op i en noget højere prisklasse..
    Dog kan jeg stadig ikke se bedre billede på plasma TV i forhold til LCD..
    I den prisklasse vi snakker om her, har jeg til gengæld set plasma TV der har et
    meget smudret billede..

Men gør dig selv en tjeneste, og tag ud og kig på TV'erne selv..

• Nu sælger jeg fladskærme til dagligt og jeg må sige at jeg aldrig selv ville vælge et plasma tv medmindre at vi snakker et budget på 15k+
    De Panasonic plasma'er vi forhandler som ligger under 15k er da ok flotte at se på, men de flimre altså allesammen, undtagen de rigtig dyre (f.eks. Panasonic V10E)

Det er lidt samme flimren som man kan opleve på 50hz tv, dog langt fra så slemt... men alligevel nok til at jeg ville blive irriteret over det. Har desuden haft kunder der påstår at de er blevet sløje/svimmel af at se på sådan noget og derfor ikke vil have plasma. Det er ikke alle der ligger mærke til det, men det gør jeg altså.

Hvis jeg skulle købe tv lige nu, og med et budget på omkring 6k ville jeg kigge på Sony W5500 40" som der også bliver foreslået her.

B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

• Arh, du må da lige forbi adressen her så ;) .
    Har haft mit kære Pioneer noget tid snart, og når man sidder og ser en god film, så er jeg godt nok glad for det blev den. Der er bare så meget mere dybde og liv i den skærm, i forhold til min fars nye LCD.

• Ellers tak..
    Så finder jeg bare på at lægge dit plasma tv ned.. :)
    Det har de jo ikke så godt af.. :T

Ej, men for at snakke den prisklasse som denne tråd nu handler om,
    ville jeg HELT klart købe LCD..
    Og snakker vi større budget ville jeg købe LED..

• den beste billede kvalitet opnås af et Pioneer plasma (9 gen) der efter er det panasonic plasma, men 1080p er et most, specialt hvis du skal se film via. din pc

http://www.komplett.dk/k/kl.as…963.42-49.A04899.K173907.

en projecter kan opnå et klart bedre billede ind noget tv panel, men har den kæmpe ulempe at de kræver "total" mørkelækning

har selv et ISF kalibreret pioneer LX5090

• Nu laver Pioneer jo ikke plasma tv mere, og de ville alligevel ikke være i nærheden af budgettet på ca. 6k :)

B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

• jeg linker jo heller ikke til pio eller projector :cheers:

men ja en skam at pio ikke kunne få det til at løbe rundt med deres KURO line, men skal nu have OLED næste gang alligevel så

• Du har vist aldrig haft projektor? :P..

.. har du en af en ordentlig kvalitet kræver det IKKE totalt mørklægnin - LANGT fra :).. Til gengæld er blæsere en mindre gene, som man skal gøre det op at leve med.. Den støjer self alt efter model, men ingen modeller er lydløse..

.. til gengæld er billedet fantastisk ;D

[ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]

[ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

• nej men manden der kalibreret mit tv (AV.PRECISION) har selv udstyr for over 400.000.- inc. high end projector, og han siger at for at slå Pioneer 9G skal der totalt mørkelægges (projector) lige meget hvor dyr/god den er

men jeg siger ikke du ikke kan se noget men billede kvaliteten afhænger totalt af det

http://www.av-precision.dk/ ellers giver han gode råd på recordere.dk

og hvis du ikke har fået kalibreret din projector, ved DU ikke hvad du snakker om

:cheers: