Erhvervspraktik - Muligheder og ideer?

• Hej Tweakers.

Nu skal jeg en uge i erhvervs praktik. Nu er det sådan at jeg bor på en lille ø med 6000 indbyggere, så der er ikke så mange muligheder herovre, medmindre man vil være landmand...

Derfor tænkte jeg om i har nogle ideer til sådan noget? Det kunne være rigtig fedt at komme til at være i en hardware butik, eller "pc reperations værdsted". (Mener der er nogle herinde som arbejder hos midtdata eller sådan noget, så de må kunne svare på det)

Det kunne også være fedt hvis nogle ved om det er muligt at komme i praktik hos Click, eller Photocare.

Håber i har nogle ideer til hvad man kunne vælge. Har også overvejet Militæret, men så er jeg vist lidt for sent ude, da der jo ikke er ret mange pladser. Det skal lige siges at det skal være på Fyn eller omkring Esbjerg.

Mvh. Kristian Flindt

Oprindeligt indlæg af Gurk
    Ind på deres hjemmeside find de butikker der ligger hvor du mener de ligger rigtigt i forhold til dig.. og Ring til dem :)

Ja, men nu skal vi hen og sende nogle ansøgninger, som skal laves i skolen. Det var mere for at få lidt ideer til hvad man evt. kunne skrive til. Og hvad i andre gjorde dengang i gik i Folkeskolen..

Det kunne også være der evt. var nogle som arbejdede i Photocare (Mener jeg der er en herindefra som gør) eller andre hardwarestores, som så kan fortælle mig om de overhovedet tager praktikanter ind :)

• Dengang jeg var i praktik var jeg hos et reklamebureau.
    Noget jeg fik skaffet via. en vens far, så hvis der er nogle af vennernes forældre der laver noget fedt, så er det jo bare med at spørge.

• Jeg har arbejdet i photocare, og vi havde ingen praktikanter det år jeg var der.. Men vi havde heller ingen ansøgninger såeh :) Jeg tror sagtens du ville kunne komme i praktik sådan et sted.

Men jeg mener nok at toby arbejder i photocare, så du kan høre ham :)

Men du må bare opgøre med dig selv hvad du synes lyder mest spændende. Også tænk på hvad du evt. har af planer i fremtiden.. Har du tænkt dig at læse videre, eller ville du bare stå i butik? Fordi, jeg synes ikke du skal tage 1 uge i photocare hvis du har tænkt dig at tage en lang videregående udannelse. Så find ud af hvad du brænder for.

Intel i5-4690K @ 4,7ghz
    Coolmaster EVO212
    ASUS Z97-A
    Crucial Ballistix Sport 2x4GB
    Crucial MX100 240GB SSD
    Gigabyte 970 G1 4GB
    Fractal Design Arc Midi R2

• Lige pt. er jeg 100% sikker på at jeg tager på HTX efter 10. Klasse, og så skal jeg nok på Universitetet og læse til Ingeniør. Men kunne aligevel godt tænkte mig at prøve noget lidt andet end det som jeg egentligt har planer om. Har også overvejet at komme i praktik som elektriker, da jeg sgu syntes det er svært at finde ud af hvad man vil!

Hvis politiet havde taget praktikanter ind i år, så havde jeg sgu nok smidt en ansøgning afsted til dem!

Men hvad kunne man tage i praktik som hvis man f.eks. ville uddanne sig som noget i Ingeniør retningen? Det skal også være en arbjedsplads hvor man kan få lov at "lave noget", og ikke bare sidde og kigge på...

• Jeg var i praktik ved PC Blå/FynPC i Svendborg dengang i 9. klasse :) Det var nu meget godt. Og det jo heller ikke så langt fra Ærø igen.
    http://www.fyn-pc.dk/

Vision S-Series S3768
    Intel Core i7-3610QM 4x2,30GHz (Turbo 3.30GHz)
    17.3” LED AntiGlare 1920x1080
    Kingston 8GB DDR3-1600

Nvidia GeForce GTX660m 2GB GDDR5
    Samsung 830-Series 256GB
    WD Scorpio Blue 640GB

Oprindeligt indlæg af Spixe
    Jeg var i praktik ved PC Blå/FynPC i Svendborg dengang i 9. klasse :) Det var nu meget godt. Og det jo heller ikke så langt fra Ærø igen.
    http://www.fyn-pc.dk/

Ja sådan et sted ville sgu være perfekt! og specielt med den beliggenhed, da jeg har en masse venner og familie i svendborg :) Og så er det forresten en rigtig god service de har i den butik der, i forhold til mange andre små hardware butikker.

Oprindeligt indlæg af Phoque
    Lige pt. er jeg 100% sikker på at jeg tager på HTX efter 10. Klasse, og så skal jeg nok på Universitetet og læse til Ingeniør. Men kunne aligevel godt tænkte mig at prøve noget lidt andet end det som jeg egentligt har planer om. Har også overvejet at komme i praktik som elektriker, da jeg sgu syntes det er svært at finde ud af hvad man vil!

Hvis politiet havde taget praktikanter ind i år, så havde jeg sgu nok smidt en ansøgning afsted til dem!

Men hvad kunne man tage i praktik som hvis man f.eks. ville uddanne sig som noget i Ingeniør retningen? Det skal også være en arbjedsplads hvor man kan få lov at "lave noget", og ikke bare sidde og kigge på...

godt valg :D btw hvis du er RIGTIG skarp. kan man (ihvertfald på ingeniørhøjskolen i kbh hvor jeg er) også tage et adgangskursus hvor man får de fag det er nødvendige for at kunne starte på ingeniøruddannelsen. bare lige til orientering...