Billeder uge 36-37: Sort/Hvid

• rasmussen29892
    [Blocked Image: http://peecee.dk/uploads/092009/S-W1_big_thumb.jpg]

|Henrik|
    [Blocked Image: http://img198.imageshack.us/img198/7977/flue1.jpg]

dwmc
    [Blocked Image: http://i732.photobucket.com/albums/ww328/WoRLMD/tweakdk%20photoopgave/uge36-37bwtweak.jpg]

gaming-king
    [Blocked Image: http://peecee.dk/uploads/092009/Zippo.jpg]

Toby
    [Blocked Image: http://i13.photobucket.com/albums/a256/angelus84/DSC_8559.jpg]

---------------------------------------------------------------------------------------

rasmussen29892
    Et fedt billede med go belysning... Måske lige lidt for mørk oppe i højre hjørne, det ligner lidt at der er kommet en finger i vejen der :)

|Henrik|
    Fedt Marco billede, som du jo er så glad for at lave ;)
    Men ja, havde jo sagt, at jeg syntes det er en skam den der forkant nede i bunden er sløret, det tager lidt af opmærksomheden i mine øjne :) eller skide godt billede :)

dwmc
    sød lille missekat ;)
    Meget feder i sort/hvid, da det ser meget mere skarpt ud..

gaming-king
    Stilrent billede, dejligt... Kunne ha været fedt med en flame i den, da man jo ved den har en rød/gul agtig farve, og det ville være nice at se i Sort hvid

Toby
    Jeg har valgt det her billede, fordi jeg ville prøve at tag et billede af noget som man Vidste eller havde en forventning af havde mange farver, og når man ser det, så tænker man på farverne med det samme.. så håber det et lykkes mig lidt :)

• rasmussen29892: lækkert billede og en rigtig fed ide.

[henrik]: rigtig gode detaljer på den flue er specielt vild med øjet, men må gi toby ret ang. kanten i bunden.

gaming king: sprødt foto. en difuser til blitzen ville (hvis du ikke allerede brugte en) gi en blødere skygge bag ligthren.

dwmc: DEN ER IKKE LILLE. har ef større en en jack russel og husets ukronede masochist.

toby: sjov ide og rigtig lækkert udført. men jeg kan ikke lade være med at tænke på tomater i et rum med rødt lys (de blir nærmest sorte)

vh dwmc

• Jeg vil da sige at jeg synes niveauet generelt har været højt den her gang. God gået drenge :9xo

Rasmussen29892:
    Ikke dårligt, havde selv tænkt på et himmel billede, men du er nok sluppet lidt bedre fra det end jeg ville være :razz:

|Henrik|
    Nice detaljeret, desværre synes jeg lidt det nederste uskarphed ødelægger det lidt, men ellers ikke dårligt! :cheers:

gaming-king
    I bedste Toby stil, skriver jeg os lige lidt om mit eget billede. Men altså, jeg ville gerne ramme noget stilrent og det er et glas bord som ses under, og jeg legede os meget noget ild, dvs., jeg hældte lidt zippo fuel ud på bordet bagved og det gav nogle rimelig vilde billeder, men desværre var de alle skæve eller underbelyste i forgrunden, så det gik jeg fra. Desværre står lighteren ikke helt lige, som jeg tror nogen kan se, men jeg ville ikke lave et billede hvor den stod lige, da det kan virke lidt for symmetrisk og blev ikke godt.

Toby:
    Ja, som sædvanlig tager du nogle fantastiske billeder, og det snyder jo lidt med "farverne".. Synes genrelt du på hele billede har god fokus og skarphed. :9xo

CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

• Takker Takker...

Gaming-King.
    Prøv evt at tag dine billeder i RAW... så kan du juster lyset beder og ramme de farver du gerne vil ha, du kan smide mere "bliz" på billede og trække det ud eller mere sort ind osv osv.. men det kræver som også et program til det jo, men jeg tager som reglt mine i RAW, da man kan mere med billede bageftrer, du kan næsten få et dårligt belyst eller overbelyst billede til at være godt :)

• Det vil jeg prøve, men har du et godt program til det? noget du kan anbefale.. eller er Canons standard der følger med, godt nok?.

CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

Oprindeligt indlæg af gaming-king
    Det vil jeg prøve, men har du et godt program til det? noget du kan anbefale.. eller er Canons standard der følger med, godt nok?.

Det enste jeg bruger er PhotoShop cs 3 eller 4 og de er ikke billige...
    Men jeg ved ikke helt om Adobe PhotoShop Elements 7 kan tag RAW billeder...
    Men ellers er der også LightRoom fra Adobe...

• Jeg takker og bukker for kommentarene. :D

Som jeg har skrevet tidligere, er det en flue der sidder på en sky, dermed er den nederste del sløret. :)

Jeg kommer med en karakter til billederne, som en indikator for hvordan jeg personligt ser billedet, selvom jeg kommer med en lav karakter, er det ikke dermed sagt at billedet er dårligt, da vi alle ser forskelligt på et billede. :)

rasmussen29892

En helt igennem godt og flot billede. Vignetten i hjørnerne hører godt hjemme i dette billede.

Det er lykkedes dig at fange et rigtig godt billede til S/H konverteringen.

13-Skalaen: 10. ;)

dwmc

Dette billede hænger bare super godt sammen, billedkomposition er bare super god med den fede baggrund der passer super godt til den flotte kat.

13-Skalaen: 11. ;)

gaming-king

Umiddelbart et ok billede, der er dog nogle ting jeg gerne så ændret: Højlys/udbrændt lys - flamme i den og fotograferet i en lavere vinkel.
    Spejlningen er dermed rigtig god, og fin placeret focus.

13-Skalaen: 8. ;)

Toby

Puhaa Toby, ved sQ ikke rigtig hvad jeg skal skrive om dit billede, det er godt på mange måden, men også lidt kedeligt på nogle måder.
    Lidt mere kontrast + Skarphed ville ikke gøre noget og en lidt smallere ramme.
    Jeg ved at du kan gøre det meget bedre.

13-Skalaen: 7. ;)

• Skarpheden? :) køre på blæde 8, og så der SmartSharp på, og en smule smartBlur på for at gøre kanterne bare lidt bløder.. Det jeg prøvede at fange ved dette her billede, er at man ser billede, og så skal man tænke Farver, da men ved at det her slik, har masser af farver, og man ikke normalt ville se det i Sort/Hvid.. det var min bagtanke.. men som du også selv ved/siger, så ser vi heldigvis ikke alle billederne på samme måde ;)