Hjælp til ny computer..

  • Hey ppl..


    Jeg har været lidt i gang med at sammensætte et system som, måske, ville blive en okey vild maskine..
    Nu er det så bare jeg godt kunne bruge lidt ris og ros fra dem af jer der ved en hel masse om hvordan et godt system er sat sammen.


    Det jeg har valgt i mit system indtil videre er:


    Core 2 Duo E8500 6 MB (Intel Boxed)


    ZOTAC NForce 790i-Supreme


    ZOTAC GeForce GTX 295


    2 x 2GB kit (1GBx2), BL2KIT12864BE2009 Ballistix, DDR3 PC3-16000



    Nu er mit spoørgsmål så, hvilken psu skal jeg vælge, for at dette system kører optimalt..??
    Jeg har tænkt mig at oc cpu'en.


    Så hvis nogen af jer evt. gider komme med jeres mening om de dele jeg har valgt, og hvad I måske hellere ville vælge at sætte sammen ville det være super nice.. ;)


    På forhånd tak.


    DLN

  • Et muligt bud på en PSU ville være:


    http://www.edbpriser.dk/Produc…ls.aspx?sp=all&pid=397210


    Nu kender jeg ikke dit budget, men hvis du har tænkt dig evt at køre noget SLI på et tidspunkt, så skal du nok kigge efter en lidt større PSU.


    Jeg har selv 650'eren og er meget tilfreds.


    Er lidt i tvivl om den CPU har power nok i samspil med et GTX295.


    Ellers syntes jeg resten ser fornuftigt ud :)

  • Altså mit budget ligger omkring de 700-900 kr..


    Har selv været inde og kigge på de her modeller, som skulle være "80 PLUS® Certified"


    Antec TruePower New TP-750 - Til 966,-
    http://www.edbpriser.dk/Produc…ls.aspx?sp=all&pid=512689


    Thermaltake ToughPower Cable Management W0106 - Til 895,-
    http://www.edbpriser.dk/Produc…ls.aspx?sp=all&pid=386329


    Og har været inde på et link hvor jeg kunne sætte min computer sammen, hvor jeg endte på 500W, så mon ikke de nok skal kunne trække det hele samlet..??

  • Jeg ville også gå med en Thermaltake ToughPower. Har haft sådan en i noget tid i min anden maskine som køre en dejlig Q6600, kommer op på høje clocks med god stabilitet.


    Som Woqini siger, er jeg også i tvivl om den Dual Core kan følge med. Jeg ville anbefale en Q9400, eller en Q9550. De er ikke så forfærdeligt meget dyre, men holder længere i det lange løb mht performance :-)


    Core 2 Quad Q9400
    Core 2 Quad Q9550

  • #0


    Jeg må ærligt indrømme, jeg forstår ikke dit valg af hardware. Ok, du vil have power.
    Hvad med følgende:


    2 stk. radeon 4890 - 2700,-
    Gigabyte EX58 udr3 - 1200,-
    Core i7 920 - 1850
    3x2 gb ddr3 - 800,-


    Glem det fis med 295gtx og en e8500. Om du så clocker den herfra og til månen, kommer den aldrig til at kunne fodre det gfx. Desuden er et GTX295 ikke pengene værd. Og de penge du sparer ved f.eks at købe 2 radeon 4890 (eller 2 GTX275, hvis du er til nVidia), kan du jo så bruge på cpu og ram. Det bundkort jeg har valgt, koster ca. det samme, som det socket 775 du kigger på.


    [Edit] Desuden kommer radeon og nVidia med nye serie af gfx med dx 11.0 understøttelse i en meget nær fremtid. Og GTX295 understøtter kun dx10.0 frem for nyere grafikkort der understøtter dx 10.1.

  • Tusind tak for hjælpen, kan godt se jeres point mht. at cpu'en ville blive for langsom..


    Så prøver at holde mig til i7 og så bakser jeg noget sammen der, efter hvor mange penge jeg gider at smide i det.


    En sidste ting, er der sat en dato på hvornår de nye gfx kommer på marked..??

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af DLN87
    Tusind tak for hjælpen, kan godt se jeres point mht. at cpu'en ville blive for langsom..


    Så prøver at holde mig til i7 og så bakser jeg noget sammen der, efter hvor mange penge jeg gider at smide i det.


    En sidste ting, er der sat en dato på hvornår de nye gfx kommer på marked..??


    Nej, men mener ATI´s sidste melding var i Q3. De vil sige allerede her i September. Tror dog ikke de når det.