Uge 36-37: Sort/Hvid

• Hey folkens...

Jeg har de sidste 2 gange valgt noget let, som alle gerne skulle kunne være med i, og et er det samme jer... det er noget som alle kan være med i.. mange valgmuligheder :)

Du kan jo tag et alm billede af noget du syntes godt om, og så bare lave det i sort hvid :)
    Eller være mere kreativ ;)

Men glæder mig til at se jeres billeder

Tænk over hvad i gerne vil Opnå, og prøv jer så frem.

Der er en del gode guids her og på _WHAT_'s blog..

Tænk over hvad i gerne vil opnå inden i går ud og fotograferer !!

REGLERNE HUSK DEM NU
    * Max B:735 x H:600px
    * EXIF kunne ses så vi kan se dato billedet er taget (problemer læs Theis' blog)
    * Billedet skal ses på tweak uden behov for at trykke på det for at se full size
    * Billedet skal være taget i den uge opgaven til hører
    * Kun et billede pr. person i hele tråden, post kun det billede du deltager med
    * Billedet må være behandlet men ikke en collage af flere billeder eller tegnede elementer.

Uge 36-37: Sort/Hvid

Husk at gi jeres forslag til Emner her

Oprindeligt indlæg af rasmussen29892
    Photo matrix ? hvorfor

Det var bare om du kunne bruge en Corp istedet for en Beskær knappe.. så dine xif data blev i billede, som du ligger op, og ikke behøves at lave et link til det org billede :)

Men det var nu mere bare lige af ren nysgerrighed :)

Oprindeligt indlæg af rasmussen29892
    Okay men det billede der er linket til er bare højere opløsning? og det er original strøelse der er ikke skåret kanter af

Det er skam også helt fint :)

Det var nu også mere min nysgerrighed :)

Oprindeligt indlæg af |Henrik|

Hvorfor dog. ? :)

Er det ikke tæt nok på eller uskarpt. ? :)

Hehe godt med dig du ved godt hvad jeg mener :D

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

• Lækkert billede Henrik.. havde nu heller ikke forventede andet fra dig hehe..

Men det enste er jo at der kommer noget ind foran der, som jeg syntes fanger mit blik... ved ikke om det er ngoet stof eller noget, men syntes det er en skam, hvis det ikke havde gået op i dens "ben" havde det nok ikke betydet noget.. men ja, det er også det enste, og måske lige lidt uskarp ude i "røven" af dejn, men alt kan jo ikke være skarpt på sådan en marco billede, og det er også charmen i det! :)

Oprindeligt indlæg af Toby
    Lækkert billede Henrik.. havde nu heller ikke forventede andet fra dig hehe..

Men det enste er jo at der kommer noget ind foran der, som jeg syntes fanger mit blik... ved ikke om det er ngoet stof eller noget, men syntes det er en skam, hvis det ikke havde gået op i dens "ben" havde det nok ikke betydet noget.. men ja, det er også det enste, og måske lige lidt uskarp ude i "røven" af dejn, men alt kan jo ikke være skarpt på sådan en marco billede, og det er også charmen i det! :)

Det er fordi at fluen sidder på en sky, det er hele ideen i billedet.

Det er heller ikke nemt med manuel focus på disse små dyr, men der er ikke focusmotor i mit Sigma 300mm 1:2 og det kræver mit D40 jo, men på den anden side vil jeg i mange tilfælde hellere bruge manuel focus fremfor autofocus, nok fordi mit d40 kun har 3 fucuspunkter og ikke er særlig præcise. ;)

Oprindeligt indlæg af |Henrik|

Det er fordi at fluen sidder på en sky, det er hele ideen i billedet.

Det er heller ikke nemt med manuel focus på disse små dyr, men der er ikke focusmotor i mit Sigma 300mm 1:2 og det kræver mit D40 jo, men på den anden side vil jeg i mange tilfælde hellere bruge manuel focus fremfor autofocus, nok fordi mit d40 kun har 3 fucuspunkter og ikke er særlig præcise. ;)

Når jeg skyder macro smider jeg den ofte på manuel. Så flytter jeg mig bare lidt frem og tilbage indtil fokus ligger rigtigt, det er en del nemmere at styrre end at dreje på en fokus ring :)

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

Oprindeligt indlæg af _WHAT_

Når jeg skyder macro smider jeg den ofte på manuel. Så flytter jeg mig bare lidt frem og tilbage indtil fokus ligger rigtigt, det er en del nemmere at styrre end at dreje på en fokus ring :)

Det er også sådan jeg' gør. ;)

Edit: Dette billede er det tætteste jeg kan komme, og det er omkring 70% Crop.

• Her er min så..

Desværre blev det ikke sat helt lige op. Men jeg har da prøvet så godt jeg kunne.

[Blocked Image: http://peecee.dk/uploads/092009/Zippo.jpg]

CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650