World of Warcraft: Cataclysm

• Præcis hvad jeg mente, Blizz er et af de firmaer der blev styret og lavede spil til spillere.

Lad den gensidige rygklapning begynde :razz:

For det vil jeg så til gengæld give dig ret i, WoW ER blevet udvandet og fordummet så flere knap så intelligente amerikanske teenagere kan få mere ud af spillet, for der er altså mange af dem der ikke er specielt skarpe, men lad nu det ligge.

Jeg syntes det er en god ting at Blizz gjorde mere af high end materialet tilgængeligt for flere, men jeg syntes så også de er gået for vidt.
    Jeg kan sagtens forstå at når 50% af raids osv er utilgængeligt for 80% af spiller basen at de så nerfer visse ting, men syntes til gengæld også at så forsvinder meget af konkurrencen i spillet.
    De skulle have beholdt et fåtal af raids i den svære ende så de guilds som virkelig er seriøse kommer til at se steder og få gear som et fåtal ser/får.

Asus P6T Deluxe V2 - Antec Nine Hundred
    Core i7 920 - Scyhte Mugen 2
    ASUS GTX 580 - NorthQ 1000W
    3x2GB OCZ PC12800 cl8 - X-Fi Xtreme Gamer
    Intel 320 128Gb SSD
    2x250 GB Samsung SP2504C RAID 0
    My flickr

• Det er muligt at World of Warcraft bevæger sig i en retning hvor det bliver lettere og lettere, og hvor den egentlige kvalitet falder i forhold til tidligere. Men hvis det er vejen hvorpå omsætningen maksimeres, ville det alt andet lige være dumt at gøre andet. Også selvom, de måske kan brænde for at lave et fedt spil, så kommer det i sidste ende til at handle om penge.

Jeg er selv skeptisk overfor disse ændringer, men jeg nægter at tro de forringer spillet uden en økonomisk bevæg grund.

Jeg tror ikke rigtigt du kan drage paralleller mellem en enorm virksomhed som Blizzard og en teenager der leger med programmering.

Det kan naturligvis ikke siges hvor vidt du tager fejl eller ej, men jeg tror ikke de har andre end økonomiske overvejelser inde over, og sådan tror jeg altid det har været

• Du har ret når du taler om Blizzard som en virksomhed, men det som jeg (og tror også Karga) mener er at en virksomhed er startet af mennesker, og Blizzard blev i starten dannet af unge programmører med en passion for at lave spil, ikke at blive den gigant de er idag.

Asus P6T Deluxe V2 - Antec Nine Hundred
    Core i7 920 - Scyhte Mugen 2
    ASUS GTX 580 - NorthQ 1000W
    3x2GB OCZ PC12800 cl8 - X-Fi Xtreme Gamer
    Intel 320 128Gb SSD
    2x250 GB Samsung SP2504C RAID 0
    My flickr

Oprindeligt indlæg af Malk
    Du har ret når du taler om Blizzard som en virksomhed, men det som jeg (og tror også Karga) mener er at en virksomhed er startet af mennesker, og Blizzard blev i starten dannet af unge programmører med en passion for at lave spil, ikke at blive den gigant de er idag.

Men med de gode og fede spil (StarCraft, Diablo og Warcraft) de har lavet kunne de næsten ikke andet end at blive store, og specielt da wow kom, næsten alle kender jo idag det spil, hvis de ikke selv har prøvet det har nogle af deres bekendte det jo..

Men om det bliver for let i det nye ved jeg ikke, men da jeg spillede var det da lige så meget det sociale i guild'sne som var det sjove.. Og det kan de jo ikke tage fra en med mindre alle stopper med at spille spillet.. ;)

If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P

Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

Oprindeligt indlæg af PsyCho

Men med de gode og fede spil (StarCraft, Diablo og Warcraft) de har lavet kunne de næsten ikke andet end at blive store, og specielt da wow kom, næsten alle kender jo idag det spil, hvis de ikke selv har prøvet det har nogle af deres bekendte det jo..

Men om det bliver for let i det nye ved jeg ikke, men da jeg spillede var det da lige så meget det sociale i guild'sne som var det sjove.. Og det kan de jo ikke tage fra en med mindre alle stopper med at spille spillet.. ;)

Et eller andet sted jo, for mig ihvertfald.. For jo flere yngre, umodne spillere der kommer til, jo mindre seriøst bliver spillet og jo mindre tiltaler det mig.. Det er bare federe at sidde og mestre en instance, med taktikker og seriøse spillere

Oprindeligt indlæg af KarGa

Et eller andet sted jo, for mig ihvertfald.. For jo flere yngre, umodne spillere der kommer til, jo mindre seriøst bliver spillet og jo mindre tiltaler det mig.. Det er bare federe at sidde og mestre en instance, med taktikker og seriøse spillere

Ja rigtig nok det er federe og mestre en instance og klarer den uden de store repairbills end og spille med en lille lort der tror han er superman.. =P

Men nu må vi se, der er jo ikk så meget andet og gøre end og argumentere lidt for at spillet bliver for let inde på wow-forums..

If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P

Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

• Cataclysm er en perfekt titel.
    Et eller andet sted på et politi kontor i Frankrig ligger der en voldtægtsanmeldelse fra frk. Lore om at hun er blevet voldtaget godt og grundigt af Ghostcrawler og hans bande af devs

Køber nok spillet alligevel, men det at de har valgt at skide så meget på noget der tidligere var en vigtig grundpille i spillet er skræmmende. Et klart bevis på at de har travlt med at få de sidste expansions ud inden de fokuserer 100% på D3.

Since the invention of the Internet, the Earth's rotation has been powered primarily by English teachers rolling in their graves...

Oprindeligt indlæg af AcetaL
    Cataclysm er en perfekt titel.
    Et eller andet sted på et politi kontor i Frankrig ligger der en voldtægtsanmeldelse fra frk. Lore om at hun er blevet voldtaget godt og grundigt af Ghostcrawler og hans bande af devs.

Det kan satme ikke siges meget bedre det der...

Også et eller andet en grund til jeg ikke vælger at købe det.. Jeg er vand til Warcraft 3, og Frozen Throne..

Ikke en stor ildspydende drage som har været lagt i ro i flere 100 år :)

• jeg er desvære blevet hackede, hvordan får jeg min account tilbage, hvis jeg skiftet min 4 cifre i mit kort?

Jeg hedder Rasmus,
    er 15 år kan godt lide at spiller computer, spiller for det meste WoW og Css

jeg er desvære blevet hackede, hvordan får jeg min account tilbage, hvis jeg skiftet min 4 cifre i mit kort?

Du skal ikke bruge dit kort til noget..

Lav en webform med følgende info:
    CD-key, alle 3 helst
    Secret question and answer
    Navn, adresse
    En form for id

Send det til blizzard og du vil få et nyt password efter et par dage

• er selv ret meget i tvivl om jeg gider blive ved med og smide penge i blizz :P men der er imo ik ret mange alternativer :)

[align=center]
    I7 6700K @4800

4x4 GB Corsair memory
    MSI GEFORCE RTX 2080 VENTUS 8G OC Vandkølet
    [size=10][color=#990099]
    Creative X-Fi

• Spiller ikke så meget wow mere, det eneste jeg gider er arena, selvom der også kan gå mange timer med det. Tvivler på jeg nogensinde vil komme igennem de næste 5 levels.

WoW er det sidste mmorpg jeg skal spille, medmindre der bliver lavet et nyt med samme slags system som der er kommet i wow med xp i bgs.. Dog skal den mængde lvl man får være betydeligt større for at jeg gider bruge min tid på det.

• Den eneste grund til at jeg stadig spiller WoW, er netop fordi det er så nemt..
    Jeg var rigtig, RIGTIG seriøs Raider før i tiden, medlem af Method und so wieder, men til sidst fyldte det simpelthen for meget...

Så da TBC, og specielt Wrath kom på banen, så var jeg da mega pissed i starten, over at nu kunne enhver snotunge med fars kreditkort få fuld epic og raide med de tunge drenge, fordi de fleste raids i bund og grund kunne klares udelukkende på gear..

Så jeg stoppede med WoW ..

Men, men, men.. Jeg savnede bare det der mindless aspect i WoW, som man altså ikke finder i ret mange andre MMO'er (i hvert fald ikke europæiske / amerikanske). Det der med at tuller rundt i en skov og nakke beasts, eller lede efter blomster. Dette med at klare de tidlige instances (især SM, kunne blive ved med at tage de instances fra nu og så til dommedag. SM = Scarlet Monestary). Det er også derfor jeg spiller igen nu, det er bare for at tuller rundt med en totalt useriøs præst og bare bruge det som et stort chatroom / bridgeklub.

Så ja. WoW er nok dødt, men hey, vi fik hvad, 3-4 rigtig gode år? Og som nævnt tidligere så holder alle Blizzards spil generelt bare MEGET længere end alle andre firmaers. Spiller stadigvæk D2.. :clap:
    Og at en kleppert som WoW har kunnet være revolutionerende, episk og spast i så lang tid er sgu da også lidt af hint med en forstærket vognstang om, at Blizzards developers altså ikke tager let på opgaven med at lave spil..

Lore? Warcraft's lore begyndte at blive tynd allerede i the Frozen Throne, (især for dem der kender til lore fra Warhammer systemet, vil vide at Blizzard låner ret mange koncepter hist og her), så når de skulle til at bygge en verden over det, kan jeg sgu da godt forstå at du sidder med noget tyndt juks til sidst. Og Blizzard skal atter en gang have ros for at formidle det godt, deres historier er altså fedt fortalt! - Måske på nær den fjollede drage fra helvede...

Sidst men ikke mindst så griner jeg lidt i skægget over hvor mange ting i cataclysm der er hentet fra WAR. PvP redesign, guild ranks og perks, og jeg skal komme efter dig..

Puha, nu er jeg også helt tør i munden af at knævre.. Eller.. Tør på fingrene.. You know..

/Gehenna

Selvbyg PC: 4 GB DDR2 1060, Geforce GTX285, AMD Phenom 2,4 x3, Samsung Spinpoint F1 1 TB.

Så da TBC, og specielt Wrath kom på banen, så var jeg da mega pissed i starten, over at nu kunne enhver snotunge med fars kreditkort få fuld epic og raide med de tunge drenge, fordi de fleste raids i bund og grund kunne klares udelukkende på gear..

Derfor jeg spiller arena!