sports objektiv,

• Så nu er jeg begyndt at skulle tage fodbold billeder til min brors kampe.. Eftersom der er mange kampe på en sæson så ville det være lækkert med et objektiv der kunne zoome en del da jeg jo ikke kan stå tæt på det altid :D
    jeg tænkte på en canon 70-300, men jeg er langt fra ekspert, og kravne er egenligt bare prisen er omkring 2500 og at objektivet virkelig kan bruges til mit formål..

på forhånd mange tak..

Oprindeligt indlæg af Firedog
    Så nu er jeg begyndt at skulle tage fodbold billeder til min brors kampe.. Eftersom der er mange kampe på en sæson så ville det være lækkert med et objektiv der kunne zoome en del da jeg jo ikke kan stå tæt på det altid :D
    jeg tænkte på en canon 70-300, men jeg er langt fra ekspert, og kravne er egenligt bare prisen er omkring 2500 og at objektivet virkelig kan bruges til mit formål..

på forhånd mange tak..

Sry men den pris og et objektiv der virkelig kan bruges til dit formål det kan bare ikke lade sig gøre. Du kan købe sådan en 70-300 men den er langt fra optimal og der findes ikke noget billigt der er optimalt.

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

• Lige lidt OT.

Phoque hvis du ser nogle til den pris igen må du gerne PM mig, også hvis det er billige IS modeller og 4.0 er fint

Intel I5 2500k | Gigabyte Z68 | 16GB Kingston | Radeon 380 | 1 Samsung EVO850 512MB | Enermax Digifanless 550W
    27" (U2711) DELL | 24" (2408WFP) DELL | Ergotron LX Dual Side-by-Side

Canon 5DM4 | 16-35mm 2.8L | 24-70mm 2,8L | 85mm 1.2L USM II | 70-200mm 2.8L IS
    Nogle Speedlites | PocketWizards

Oprindeligt indlæg af The Brain
    Lige lidt OT.

Phoque hvis du ser nogle til den pris igen må du gerne PM mig, også hvis det er billige IS modeller og 4.0 er fint

Okay :)

Kigger ikke efter dem så meget mere, men engang gjorde jeg :)

Dem med IS koster jo nok lige NOGET mere :P

Oprindeligt indlæg af _WHAT_

Sry men den pris og et objektiv der virkelig kan bruges til dit formål det kan bare ikke lade sig gøre. Du kan købe sådan en 70-300 men den er langt fra optimal og der findes ikke noget billigt der er optimalt.

hva priser ligger vi så på?? så må der jo bare gå det længere før jeg skaffer mig en.. :)

• For mig at se så skal man hvis man skal have ordentlig sports optik ned på F2.8.

70-200L F2.8 evt. med is kunne måske gå men ville nok kigge på noget 300L F2.8 istedet.

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

Oprindeligt indlæg af _WHAT_
    For mig at se så skal man hvis man skal have ordentlig sports optik ned på F2.8.

70-200L F2.8 evt. med is kunne måske gå men ville nok kigge på noget 300L F2.8 istedet.

og den koster 35000 ??? bare for et objektiv, så syg fotograf er jeg ikke endnu :P

Eller det er for IS USM, men kan ikke finde en uden, hvor der er priser på..

Oprindeligt indlæg af jacobask
    Sigma laver også et 70-200 f:2.8 som skulle være ok, og til en væsentligt anden pris end canon's.

Du skal nok som _What_ skriver ned i f2.8 før det bliver interessant til sport.

/ask

ok, jeg har nu fundet de 70-200 f2.8 til omkring 4-5k.. mon ikke man kan lade det gå, med mindre at en Sigma kan klare det?

• Jeg legede rundt med en 100-400mm L 4.0-5.6 ved noget sportssejlads, og den virkede upåklageligt godt ihvertfald.. og koster ca 11k i danmark..

• Jo, det er klart bedre, men uden Zoom-mulighed.

Du kan godt regne med at du rent billedmæssigt ikke rigtigt kan sammenligne de 2. Canons primes er rigtigt lækre. Der er bare mange der ikke mener de kan leve uden Zoom - du får dog ofte svært ved at gå tilbage til zooms efter at have set kvaliteten på de gode primes.

Selv bruger jeg stort set aldrig andet end mine to primes (28mm og 50mm). Selvom disse er ret billige skal du op og betale en hel del mere for samme billedkvalitet i zooms!

/ask

• ja ok, og jeg tror så jeg er til den type der skal have med zooms.. :) Så må jeg se om jeg kan finde den sigma brugt :)

Så fandt jeg denne: http://cgi.ebay.co.uk/SIGMA-AP…286.c0.m14#ht_2976wt_1106
    Men passer alle objektiver til Canon's 450d? spare da en del på denne i hvert fald. :)