Så blev kameraet bestilt..

• Ja det endte med at jeg købte et Canon 500D .. :) Er sq spændt på at se hvor godt det er !

Jeg har et par spørgsmål ang dette kamera. Hvilket huk. kort skal man have ? Jeg tænker på sådan et Sandisk Ultra 2 8 gb SDHC kort. Men jeg vil måske få noget mere ud af et andet kort ? Eller måske er dette kort for dyrt ?

Og er dette kamera istand til at tage flere billeder på en gang med forskellige eksponeringer? Tænker på sådan noget som HDR billeder osv..

Og nogen som selv har kameraet der kan fortælle hvad jeg skal være opmærksom på og sådan noget ?

Tusind tak ! :)

~D

Core i7 920 @ 4.2 GHz
    Corsair XMS3 3x 2GB DDR3-1600 Ram
    2x GeForce GTX295
    EVGA X58 Classified 3x SLI
    2x VelociRaptor 150 GB @ RAID 0
    Corsair HX1000 PSU
    Corsair 800D Kabinet

Oprindeligt indlæg af FonZi
    Og er dette kamera istand til at tage flere billeder på en gang med forskellige eksponeringer? Tænker på sådan noget som HDR billeder osv..

Og nogen som selv har kameraet der kan fortælle hvad jeg skal være opmærksom på og sådan noget ?

Sorry to say.. men var dette ikke noget du burde ha fundet ud af før du købte det ?

Jeg har et Transcend CompactFlash - 4 GB x300 til mit Sony A200 og en ting du skal sørge for er at du "IKKE" køber kortet for lillet.
    Når du begynder at tage billeder der betyder noget og skal redigeres osv. Så vil du nemlig tage billeder i RAW format. som er oppe omkring 15mb pr. billede.

• Jeg ville nok kigge på noget sandisk extreme III 8gb.

Der er plads på sådan et kort og de koster ikke alverden.

Jeg ville helt sikkert også tage to kort så jeg havde det ekstra plads plus en backup hvis man skulle få gemt det andet for sig selv lige den dag man skal bruge det :)

Billederne fylder ret godt og video endnu mere så plads er en god ting.

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

Oprindeligt indlæg af Gurk

Sorry to say.. men var dette ikke noget du burde ha fundet ud af før du købte det ?

Jeg har et Transcend CompactFlash - 4 GB x300 til mit Sony A200 og en ting du skal sørge for er at du "IKKE" køber kortet for lillet.
    Når du begynder at tage billeder der betyder noget og skal redigeres osv. Så vil du nemlig tage billeder i RAW format. som er oppe omkring 15mb pr. billede.

Nu er det jo ikke et krav at det skulle kunne det, blot en feature jeg kom til at tænke på ku være sjov at prøve.

_WHAT_ - Hvad vil det kort gøre i forskel frem for et Ultra ? :)

Core i7 920 @ 4.2 GHz
    2x GeForce GTX295
    Corsair HX1000 PSU
    Corsair 800D Kabinet

Oprindeligt indlæg af FonZi

Nu er det jo ikke et krav at det skulle kunne det, blot en feature jeg kom til at tænke på ku være sjov at prøve.

_WHAT_ - Hvad vil det kort gøre i forskel frem for et Ultra ? :)

Det er noget hurtigere. Tømmer buffer i kamera hurtigere, gør det hurtigere at se billeder ved gennembladring og er en fordel ved video.

Dit kamera kan selvfølgelig lave flere eksponeringer. Det er jo bare at sætte den på manuel taget et billede rette lukketid og tage et mere. Det kan alle dslr kameraer vist lige klar :)

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

Oprindeligt indlæg af _WHAT_

Det er noget hurtigere. Tømmer buffer i kamera hurtigere, gør det hurtigere at se billeder ved gennembladring og er en fordel ved video.

Dit kamera kan selvfølgelig lave flere eksponeringer. Det er jo bare at sætte den på manuel taget et billede rette lukketid og tage et mere. Det kan alle dslr kameraer vist lige klar :)

Jeg tror desværre du misforstår ham. Det han mener, er om den har en funktion, så den laver burst shots med forskellige eksponeringer. Altså så man kan tage 3 billeder på meget meget kort tid ved forskellige eksponeringer.

Jeg har selv købt et EOS 500D her for 1 månedet siden, og jeg har da været tilfreds. Jeg kunne dog ikke nøjes med Kitlinsen, men ellers har jeg ikke købt andet udstyr til den.

Jeg er ikke støt ind i noget endnu, som jeg føler jeg bliver begrænset af. Men det er altså også mit først DSLR, så jeg har ikke så meget erfaring. Jeg har 2 kort på 4GB og 1 kort på 8GB, det er sq længe fint for mig. Det er sådan nogle her. http://www.peakhardware.com/pr…roductdetail.asp?PAID=237 Og det er godt nok kun Class 6, men de kan sagtens følge med til mit burst forbrug.

CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

Rettet en gang, sidst af gaming-king ().

• Hvordan tager du så sådan nogle burst shots med forskellige eksponeringer ? Det jeg har prøvet som minder om det, hvis det da ikke er det, er at tage en selvudløser på 2 secs også vælger at den skal lave noget eksponeringskompensering så den tager to billeder foruden det man selv stiller: et med lavere eksponering og et med højere. Men der er måske en smartere måde at gøre det på?

Og det endte med at jeg købte lidt ekstra ting til kameraet.. Købte en ekstra 55 - 250 mm objektiv fra canon.. Et 8 gb klasse 6 sdhc kort også 2 uv filtre til er beskytter objektiverne.. skal vist også have mig et pol filter .. :)

Core i7 920 @ 4.2 GHz
    2x GeForce GTX295
    Corsair HX1000 PSU
    Corsair 800D Kabinet