Stofa's 25 og 50mbit - Godt eller skidt?

  • Nu stødte jeg tilfældigvis på at stofa nu tilbyder 25 og 50mbit forbindelser, og eftersom jeg desværre er bundet til at modtage kabel tv via dem overvejer jeg lidt om jeg skulle skifte fra min Fullrate 10/1 til Stofa 25/1 istedet.


    Men men men. Jeg mindes at have hørt meget skidt om stofa net? Bl.a. elendige ping tider osv.?
    Eneste grund til jeg overvejer det er den højere fart (selvfølgelig) og det faktum at jeg slipper af med en af mine 3 routere/modem (1 FR, 1 min egen trådløs, 1 Stofa modem til zaptor box).


    En anden ting jeg kom i tanke om er om det er muligt at bruge min egen router sammen med Stofas udstyr? Ligesom det er med Fullrate.


    Speak up Stofa kunder / tidligere kunder! :crazyeyes:

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Er desværre ikke Stofa kunde, men mon ikke der dukker flere svar op i løbet af dage ;) Det er søndag og for mit vedkommende kan jeg sige, at jeg er vågned op for blot en halv times tid siden :) hehe

  • Du skal nok lige høre om de kan levere 25 mbit, jeg havde 25mbit ved stofanet som ikke kørte ordentligt.


    jeg kunne ikke hente filer ned uden den stoppede midt i det hele, de fandt så ud af efter nogle måneder at det var deres modems der ikke lige kunne klare det, så jeg fik den sat ned til 12 mbit og så virkede det.


    jeg bruger selv en belkin router, fordi jeg ikke valgte deres trådløse løsning.

    Asus P6X58D Premium--i7 920@3.8Ghz--24GB Kingston HyperX--2xGTX 570 Twin Frozr III SLI--Corsair HX1000W--Creative X-Fi Titanium Fatality Pro--Logitech Z-5400--Logitech G930--G13--G19--G700--Samsung P2770HD

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af JuiCe


    En anden ting jeg kom i tanke om er om det er muligt at bruge min egen router sammen med Stofas udstyr? Ligesom det er med Fullrate.


    Speak up Stofa kunder / tidligere kunder! :crazyeyes:


    er ikke selv stofa kunde, men kan sige at Stofa normalt binder deres internet sammen med DERES udstyr. Du kan godt bruge din egen router på stofas net, såfremt din egen router har mulighed for at man manuelt kan sætte en MAC adresse ind.


    Men jeg tror også at modemmet til zaptor boxen kan bruges, så det kan sagtens være du ikke behøver nyt udstyr udover en router fra stofa som du kan nakke en MAC adresse fra ;).


    Sidst, men ikke mindst skal du tjekke om modemmet kan klare den høje hastighed. fx. kunne vores gamle speedstream modem fra tdc herhjemme ikke følge med sidst de opgraderede linjen (til 16 mbit). Modemmet brændte simpelthen af wfter et stykke tid, og nægtede at fungere igen.


    Teknikeren vil dog nok enten give dig et stofa modem der kan klare hastigheden eller koble dit net på den eksisterende forbindelse du har til din zaptor. Det sidste er mere sandsynligt medmindre du forlanger andet.

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

  • Foxx. Selvom deres modem skal kunne klare de hurtige hastigheder er det ikke sikkert.
    Som jeg har skrevet kan det nyeste fra stofa ikke køre 25mbit stabilt her i odense hvor jeg bor.


    De siger der er en fejl et sted som de ikke kan finde, og der kan det modem ikke køre stabilt, og der ventede de på en opdatering, den ene sagde det var en opdatering og en anden sagde det var en opdateret model af modemet, så ved ikke hvad passede.


    Ang brug af anden routere, der satte jeg bare min billige belkin router til (Trådløs) Og den virker perfekt.


    Jeg har intet anden fra stofa end modemet, jeg har selv 2 zaptor bokse sat til også.


    Edit: Og jeg har IKKE sat nogen manuel mac adresse ind.

    Asus P6X58D Premium--i7 920@3.8Ghz--24GB Kingston HyperX--2xGTX 570 Twin Frozr III SLI--Corsair HX1000W--Creative X-Fi Titanium Fatality Pro--Logitech Z-5400--Logitech G930--G13--G19--G700--Samsung P2770HD

    Rettet en gang, sidst af Susperia ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af X3N4T3
    Jeg har ingen erfaring med Stofa, men et hurtigt kig på Trustpilot.dk giver ikke det bedste indtryk http://www.trustpilot.dk/review/www.stofa.dk 3.7/10


    Tjek TDC, SONOFON, TELIA :) Lige præcist på trustpilots vurderinger af de store firmaer som eksempelvis TDC og sonofon er det lortevurdering og du kan ikke bruge det til en skid. Tjek eventuelt også post danmark :)


    men nok om det.


    Quote

    Oprindeligt indlæg af Susperia
    Du skal nok lige høre om de kan levere 25 mbit, jeg havde 25mbit ved stofanet som ikke kørte ordentligt.


    jeg kunne ikke hente filer ned uden den stoppede midt i det hele, de fandt så ud af efter nogle måneder at det var deres modems der ikke lige kunne klare det, så jeg fik den sat ned til 12 mbit og så virkede det.


    jeg bruger selv en belkin router, fordi jeg ikke valgte deres trådløse løsning.


    Hvilken router havde du selv ;) tjek lige Throughput på din router og se om det er din forbindelse eller dit udstyr. HELT sikkert levere STOFA udstyr der passer til forbindelsen ellers har boksen været defekt. Slut Prut. Og nej :D din belkinrouter tillader ikke et Throughput på 50MBit ;) der skal du have fingrene i en professionel router ligesom denne: http://www.watchguard.com/products/edgex5.asp


    med et Passthrough på 80 MBit ;)


    så din vurdering = elendig :D


  • P.S. Selvfølgelig kan de levere en 25Mbit. Det er ikke telefonnettet det kører over...

  • Tak for de mange svar, må nok hellere bare kontakte Stofa ang. spørgsmål om routeren :)

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Helmer: Nu stopper du sgu det pis der, Det var uden om min router den ikke kunne heller, jeg har en d link switch inden min router hvor jeg har mine stationer pc ps3 og alt det pis sat til.


    Jeg prøvede at sætte den direkte til mit modem. uden det hjalp. jeg havde så tekniker på, som godt kunne se der var fejl på linjen, men det tog dem 2 måneder at finde ud af hvorfor det kørte så dårligt ved mig, og den eneste midlertige løsning var at gå ned i en 12 mbit forbindelse.
    og de ville så kontakte mig igen når det var muligt og igen få 25mbit her i området, det er ikke kun mig med det problem, men i hele det her område jeg bor.


    Det er sgu dem selv der har fundet ud af at modemet var problemet, eller med til problemet.


    Du gør mig temmelig sur ved at skrive som om jeg lyver, du må meget gerne høre stofa om de har et problem med at levere 25mbit i bolbro området i odense.


    Og hvad pokker mener du med hvad router jeg havde selv?


    Edit: Og hvorfor snakker du om 50Mbit når det er 25Mbit jeg havde? Og ved godt den ikke kunne klare 25Mbit, den kom på 18-19, som også var fint nok. men problemet lå i den ikke kunne hente filer helt færdigt, den stoppede under download.

    Asus P6X58D Premium--i7 920@3.8Ghz--24GB Kingston HyperX--2xGTX 570 Twin Frozr III SLI--Corsair HX1000W--Creative X-Fi Titanium Fatality Pro--Logitech Z-5400--Logitech G930--G13--G19--G700--Samsung P2770HD

    Rettet en gang, sidst af Susperia ().


  • Jeg skriver intet om at du lyver :) og der er slet ikke nogen grund til at blive så sur.


    jeg citerer lige mig selv en gang :)


    Quote

    Oprindeligt indlæg af Helmer
    Hvilken router havde du selv ;) tjek lige Throughput på din router og se om det er din forbindelse eller dit udstyr. HELT sikkert levere STOFA udstyr der passer til forbindelsen ellers har boksen været defekt. Slut Prut. Og nej :D din belkinrouter tillader ikke et Throughput på 50MBit ;) der skal du have fingrene i en professionel router ligesom denne: http://www.watchguard.com/products/edgex5.asp


    med et Passthrough på 80 MBit ;)


    så din vurdering = elendig :D


    Stofa levere udstyr der passer til forbindelsen ELLERS HAR BOKSEN VÆRET DEFEKT.


    det vil sige, at de problemer du har været udefor skyldes en defekt og intet andet. jeg siger slet ikke du lyver, men blot at du har været rigtig uheldig og oplevet en ustabilitet som det kan ske for alle virksomheder og for alle netværk. Der er ikke mere end det. Ydermere gør jeg opmærksom på, at man skal tjekke throughput, når man taler om så store hastigheder, da routeren vil være en flaskehals.


    der er absolut ikke nogen grund til at græde mere snot end højst nødvendig, for jeg sviner dig ikke, men gør opmærksom på en realitet nemlig at boksen/deres net har en defekt og at routeren er det vigtigste når vi snakker disse hastigheder

  • Ja det så også fint, men som jeg siger er det hele det område her hvor jeg bor hvor de ikke kan levere den hastighed.


    Og nej ikke en boks der er defekt, jeg har kun mine bærbere til at køre over den router, alt inden køre uden om, så ikke mere snak om den router.


    Og det er da at kalde mig løgner når du skriver at det stofa siger til mig ikke passer.
    Jeg vil da meget hellere have den 25mbit igen da jeg kun betalte 20kr mere for den end den her 12mbit, men kan bare ikke få det endnu så længe de ikke kan få løst den fejl her i området.


    Jeg fik nyt modem da jeg gik fra 6 mbit til 25mbit, fordi det gamle ikke kunne tage hastigheder over 10 mener jeg det var de sagde. og det nye er også blevet byttet ud for at se om det var der fejlen lå, og det var det ikke.


    Og det sidste de sagde var de ventede på en opdatering til modem, eller en opdateret udgave af modemet, fordi de var for fin følende hvis der var en lille fejl på linjen.


    Jeg venter bare på de skriver at de kan levere mig den 25mbit igen, men de kan de åbenbart ikke endnu siden jeg intet har hørt.

    Asus P6X58D Premium--i7 920@3.8Ghz--24GB Kingston HyperX--2xGTX 570 Twin Frozr III SLI--Corsair HX1000W--Creative X-Fi Titanium Fatality Pro--Logitech Z-5400--Logitech G930--G13--G19--G700--Samsung P2770HD


  • jamen hør nu. Jeg har ikke sagt noget om at de oplysninger du har fået fra stofa ikke passer :) og nu begynder det også med at gå væk fra emnet og blive et spørgsmål om du har ret eller ej. Jeg har sagt du har sikkert ret i forløbet, men at det bare skyldes en simpel defekt ved enten deres backbone i dit område eller din boks, så er den ikke længere :D og hvis du ringer til dem nu, så kan de helt sikkert tilbyde dig den 25 Mbit.


    lige nu er der faktisk ikke nogen diskussion :D haha

  • Jamen ved du hvad, jeg kontakter dem bare med det samme om de kan nu.
    for 14 dage siden kunne de stadig ikke. men forsøget værd.

    Asus P6X58D Premium--i7 920@3.8Ghz--24GB Kingston HyperX--2xGTX 570 Twin Frozr III SLI--Corsair HX1000W--Creative X-Fi Titanium Fatality Pro--Logitech Z-5400--Logitech G930--G13--G19--G700--Samsung P2770HD

  • Nu har jeg lige læst en hel del af anmeldelserne på Trust Pilot, og jeg må indrømme at jeg nok ville være temmelig påpasselig med at bestille internet hos dem. Det lyder da godt nok som et utrolig ringe firma.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dna
    Nu har jeg lige læst en hel del af anmeldelserne på Trust Pilot, og jeg må indrømme at jeg nok ville være temmelig påpasselig med at bestille internet hos dem. Det lyder da godt nok som et utrolig ringe firma.


    Anders


    du ved godt hvem stofa er ikke ? :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Helmer


    du ved godt hvem stofa er ikke ? :)


    Et firma der tilbyder internet og TV!


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dna


    Et firma der tilbyder internet og TV!


    Anders


    det er TeliaSonora. Denmarks tredje største udbyder af telefoni og tv med en omsætning på 85 Mia :) tror nok godt man kan stole på dem. Prøv og læs trustpilots side om TDC :) så vil mene trustpilot er lidt ubrugeligt.