Fyrværkeri?

Bruger ingen penge på fyrværkeri, og har heller ikke gjort det i MANGE år. Synes det virker lidt gak at "sprænge sine penge i luften". Men flot er det da

Jep syns også det er lidt ligesom at skyde sine penge 100 meter op i luften :rolleyes: Men bruger nu også lige 200 kr på det ;)

Originally posted by nas
    bruger .ca 300-400 om året på et par nødblus og 5-6 blålyn :evil:

Sorry - men kun TÅBER fyrer nødblus af - de har faktisk et formål og KUN et formål...... X(

Originally posted by WizzarD
    Sorry - men kun TÅBER fyrer nødblus af - de har faktisk et formål og KUN et formål...... X(

sorry- men haha..kan kun grine af folk som dig,der får ondt i ass'en over man futter et par blus af nytåraften..i mine øjne er det bare dig der er grå og kedelig..DET JO NYTÅRSAFTEN der skal da være lidt bang og lidt blus.. ;):evil:

sorry- men haha..kan kun grine af folk som dig,der får ondt i ass'en over man futter et par blus af nytåraften..i mine øjne er det bare dig der er grå og kedelig..DET JO NYTÅRSAFTEN der skal da være lidt bang og lidt blus.. ;):evil:

Og hvis du havde en lille smule hjerne - så ville du vide at det ikke har en skid at gøre med om folk "har ondt i røven" - men om sikkerhed for dem som rent faktisk arbejder/færdes til søs - også nytårs aften - også selv om en eller anden båtnakke står på strandbredden i sin brandert og fyrer nødblus af.

- Og lad nu være med at komme med et eller andet latterligt argument om at de bare ignorerer nødblus den aften - for det gør de nemlig IKKE - de rykker hver nytårs aften ud til adskillige falske alarmer - (der er faktisk temmelig mange både/skibe på vandet den aften) og en dag så er der faktisk nogen der IKKE bliver reddet - fordi indsatsen er på det forkerte sted... X(X( - Hvor sjovt er det så bagefter.... :O

• vil give wizzard ret.. det er sku ikke særligt smart, selvom det er flot.. det er det samme som at ringe 112 for sjov, bare en god del værre :rolleyes:

anywho.. har de sidste år koncentreret mig om at være stiv og ladet de andre om at fyre deres penge af :T

ps. det er gået ret godt.. med at være stiv :drink:

• og hvis du nu havde haft lidt hjerne :boxing: så havde du nok os indset at de ikke rykker ud til et nødblus kl24 over midt kbh eller århus midt by eller whatever på en nytårsaften (de har vel lidt mer hjerne end du har) ..når du siger rykker ud,tager jeg det som hvis en til søs har problemer og de rykker ud med rednings både eller heli og alt muligt..men såen er der jo slet ik..

edit: politiet kommer måske et smut forbi,meen hva faen de skal jo os ha noget at lave .. :T

• WizzarD jeg kan godt se din point, men står man midt inde i byen og fyrer et nødblus af nede på jorden mellem en masse andet krudt - ja så rykker flåden fandme ud med det samme! :]

Der sker da intet ved det...Kan jeg ikke se at folk har ondt i nummeren over.
    Men at sende nødraketter op ved stranden - det er så en anden sag...

Originally posted by nas
    og hvis du nu havde haft lidt hjerne :boxing: så havde du nok os indset at de ikke rykker ud til et nødblus kl24 over midt kbh eller århus midt by eller whatever på en nytårsaften (de har vel lidt mer hjerne end du har) ..når du siger rykker ud,tager jeg det som hvis en til søs har problemer og de rykker ud med rednings både eller heli og alt muligt..men såen er der jo slet ik..

edit: politiet kommer måske et smut forbi,meen hva faen de skal jo os ha noget at lave .. :T

Ehm, Wizzard burde da vide det en del bedre end dig, eftersom han sidder på en alarmcentral. Noget andet er, at man ikke spøger med menneskeliv - sket ikke for at more sig med nødblus. Men jeg mener faktisk at det er lovligt at fyre dem af, efter kl 24 nytårsaften.

• tillykke Zigiro :)

jeg bruger ikke en krone på det :D
    går bare op på 1`st salen og kigger ind over kolding :))

sikke et syn 8o

Packard Bell blærebar, 1,8 dual core . Acer one netbook , begge 2 XP Home

• lovligt eller ej..de rykker sq ik ud på grund af et nødblus en nytårsaften..eller skulle de sq ha rykket ud her hjemme mindst 100 gange..og her har aldrig været en eneste...

ps: har ik mer at sige i den sag :dots:

• For syv år siden fik vi en nødraket ind af vinduet (lidt lang tid siden) og året efter kom der en til .
    Hele vores soveværelse brandte ned , og inde i soveværelset lå der en anden nødraket (min far har båd ) Og den anden nødraket brandte det halve af
    vores spise stue ned .

så min mening om de nødblus/nødraketter

de er da meget sjove/flotte, men de er ikke lige sådan til at slukke når de er landet inde i en lejelighed

• Jeg bruger heller ikke penge på det mere.... Det var dengang ;)

Hvis det SKAL være, så er et stort batteri sgaen, alt småkrævl og raketter er ikke noget værd.... en dyr raket er hurtigt væk, et batteri er jo mange raketter i eet... :T

Originally posted by nas
    og hvis du nu havde haft lidt hjerne :boxing: så havde du nok os indset at de ikke rykker ud til et nødblus kl24 over midt kbh eller århus midt by eller whatever på en nytårsaften (de har vel lidt mer hjerne end du har) ..når du siger rykker ud,tager jeg det som hvis en til søs har problemer og de rykker ud med rednings både eller heli og alt muligt..men såen er der jo slet ik..

1. For det første nævnte du INTET om HVOR du ville fyre dem af henne.

2. For det andet giver du det indtryk - til andre - at det er "smart, OK og lovligt " at benytte nødblus/nødraketter.

3. Nu ligger tilfældigvis både København og Århus ud til vandet - så lige de to byer var nok ikke de smarteste at nævne.

4. Alarm meldingen kommer jo ikke altid fra folk som ved noget om geografi - find et kort og se hvor kort afstand der er fra f.eks. Rådhuspladsen og til lad os sige 1 km ud på vandet.

5. Nej de rykker ikke ud kl 24.00 nytårsaften til ALLE - men de rykker hvert eneste år ud til falske alarmer - forårsaget af folk - som intet ved om sikkerhed til søs - eller om vindforhold og andet relevant. Nødraketter er jo faktisk designet til at lyse længere/kraftigere og kan bevæge hen på steder hvor de KAN mistolkes. Du skal ikke bilde mig ind at du midt i Århus kl. 24.00 husker at kigge på vindretningen INDEN du fyrer den af.

6. Uanset hvad - så ER det 100% ulovligt på alle årets 365 dage - og straffes med bøde hvis du bliver taget. HVIS der iværksættes en rednings aktion pga. en ulovligt affyret nødraket og du bliver taget - så får du regningen selv - eftersom du har handlet groft uforsvarligt, med fare for andres liv - (dem som rent faktisk HAVDE brug for hjælp men ikke fik det fordi hjælpen var det forkerte sted).

7. Der findes vanvittig meget fyrværkeri - køb dog noget af det istedet - der er nemlig INTET fyrværkeri der KAN mistolkes som nødraket.

• Det eneste sjove fyrværkeri er det der rigtigt kan sprænge i luften :D

Alt det der med farver osv. er sgu lidt kedeligt.. :]

Men bruger næsten aldrig nogen penge på sådan noget gøjl

MSI 3.0 & QcK Heavy
    AMD 64 Venice 3500+ @ 2500 mhz 24/7
    DFI UT SLI-D
    Kingston 2x1024 PC3200 @ 230mhz - 2,5-3-3-7
    Geforce 7900 GT
    550W antec Truepower
    Windows XP

Originally posted by WizzarD

Der er jeg sq også enig, syntes da det er fuldstændig irrelevant hvor og hvornår det er. Er ligeglad om nogle flok har taget et lille besøg hos MIlitæret og lånt noget af deres halihalløj.. Men en Nødblus er fuldstændig :dots: !!!!

Bruger ikke en øre på fyrværkeri, bare små 100kr kan jeg ikke stoppe med at tænke på den dejlige 80mm 21-26db blæser med rød lazer led jeg kunne få! :T:D

• Så vidt jeg husker,skal nødblus udskiftes 1 gang om året.Derfor er det tilladt og fyre dem af nytårsaften.
    Men når de bruges unødvendigt på andre dage,er det selvfølgelig åndsvagt.
    Men jeg ser ikke noget problem i de fyres af kl 00 nytårsaften

• Synes selv det er tåbeligt, at fyre nødblus af. Taget i betragtning af hvad der i forvejen er på markedet af fyr og farver, kan jeg ikke se det nødvendige i, at skulle fyre nødblus af.

Der er jo også en grund til, at de ikke skyder med rigtige våben på hardball baner.

AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

Originally posted by nas
    lovligt eller ej..de rykker sq ik ud på grund af et nødblus en nytårsaften..eller skulle de sq ha rykket ud her hjemme mindst 100 gange..og her har aldrig været en eneste...

ps: har ik mer at sige i den sag :dots:

Nej - for du har vel ikke nogen saglige argumenter der kan underbygge dine tåbelige holdinger. :rolleyes: