• Hej Alle

Et lille spg.

Jeg står og skal vælge ny CPU og skal bruge lidt hjælp

jeg skal vælge mellem Core2dou 3,0ghz 1333mhz eller en Quadcore 3,0ghz 1333mhz og kun disse to

jeg bruger mest min computer til at spille på og ikke så meget andet.....

Hvad ville være det bedste valg????

Mvh
    Skousenmanden

• Hvis du KUN kan vælge mellem de to, og der ikke er prisforskel, så ville jeg tage quadcoren :)

[ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]

[ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

• Hej!

Jeg ku' godt tænke mig at spørge lidt til det med understøttelse af spil ( comment til ovenstående svar ).
    Jeg kan forstå at nye CPU'er er 64-bit og de lidt ældre er 32-bit.
    Jeg har så læst at gamle spil godt kan køre under 64-bit CPU'erne da de er bagudkompatible ( 32-bit ). Er det rigtigt?

Oprindeligt indlæg af Garrett
    Hej!

Jeg ku' godt tænke mig at spørge lidt til det med understøttelse af spil ( comment til ovenstående svar ).
    Jeg kan forstå at nye CPU'er er 64-bit og de lidt ældre er 32-bit.
    Jeg har så læst at gamle spil godt kan køre under 64-bit CPU'erne da de er bagudkompatible ( 32-bit ). Er det rigtigt?

ja det kan de sagtens...du kan også køre windows xp 32 bit med en 64 bit cpu....

Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.