Wow Low fps med GTX 295

  • ska til start undskylde da der nok et lavet et utal af de her postes.


    Har et spec som kan ses under, og i dalaran ligger den imellem 30-45ish fps, som jeg slet ik forstår, pga. den kraft min computer har, har sat den til at kun at køre på 1 core igennem korted da wow ik understøtter SLI, og Cpu på 2 cores, af hva jeg kan forstå med hvilken cores cpu'en ska køre på
    [0*] [1 ] [2*] [3 ]
    [4 ] [5 ] [6 ] [7 ]
    altså core "0" og "2" det sku udgøre værdien 5, eller oz er jeg galt på den..


    noget andet jeg har rodet med er Nvidia instillingerne som jeg ik sys kan få til at gøre noget ved det ud over at sætte den til kun at køre på 1 core på korted
    _______________________
    Mine Nvidia instillinger er:


    -Ambient Occlusion: - - - - - - - - - - - - - - - - Off.
    -Anisotropic filtering: - - - - - - - - - - - - - - - Off.
    -Antialiasing Gamma corection: - - - - - - - On.
    -Antialiasing mode: - - - - - - - - - - - - - - - - Enhance the App. setting.
    -Antialiasing setting: - - - - - - - - - - - - - - - 2x.
    -Antialiasing transparency: - - - - - - - - - - - Supersampling.
    -Conformant texture damp: - - - - - - - - - - - Use OpelGL spec.
    -Error reporting: - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Off.
    -Extension limit: - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Off.
    -Force mipmaps: - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Brilinear.
    -Maximum pre-rendered frames: - - - - - - - - 3.
    -Multi-GPU performance mode: - - - - - - - - - Single-GPU.
    -Multi-display/mixed-GPU acceleration: - - - - Single display performande mode.
    -Texture filtering Anisotropic sample option: Off.
    -Texture filtering Negative LOD bias: - - - - - Allow.
    -Texture filtering Quality: - - - - - - - - - - - - - Performance.
    -Texture filtering Trilinear optimization: - - - - Off.
    -Threaded optimazation: - - - - - - - - - - - - - - Auto
    -Triple buffering: - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Off.
    -Vertical sync: - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Force Off.
    ________________________



    hvis der er nogen der har en ide, ell selv har rodet med det her, så endelig skriv :-)


    på forhånd tak :)

    EX58-UD3R Core i7 920
    6 GB DDR3 Ram
    ASUS GeForce GTX 295
    750W Corsair
    Windowns 7 Ultimate 64bit
    24" ASUS - VK246H (16:9)
    Mus + Tastetur: Steelseries

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Happy^
    Hvilken opløsning?


    Ville nok prøve at smide ny grafikdriver på. Og ja, 5 = første og anden rigtige kerne.


    1920 x 1080 - 59hz, graf driveren er den nyeste


    jeg fatter bare ik hva det kan være


    Tak for bekræftelsen af kernerne :)

    EX58-UD3R Core i7 920
    6 GB DDR3 Ram
    ASUS GeForce GTX 295
    750W Corsair
    Windowns 7 Ultimate 64bit
    24" ASUS - VK246H (16:9)
    Mus + Tastetur: Steelseries

  • Har forhørt mig omkring, og det er ik mit spec det er galt med, men selve spillet, den måde det er lavet på.

    EX58-UD3R Core i7 920
    6 GB DDR3 Ram
    ASUS GeForce GTX 295
    750W Corsair
    Windowns 7 Ultimate 64bit
    24" ASUS - VK246H (16:9)
    Mus + Tastetur: Steelseries

  • Det er både rigtig og forkert. WoW er ekstrem følsom vil jeg nok vælge at sige. Hva angår SLI og crossfire så er det rigtig at WoW ikke understøtter det på papir men jeg har oplevet performance gains på et crossfire 4780 setup samt et GTX 260 SLI setup i forhold til single gpu så der er hvad jeg kan se noget at hente.


    Med mit setup kan jeg trækker ca 65-75 i dalaran peak server time og det er i en opløsning der hedder 1920x1200 59hz med 2x AA sat igennem WoW samt alle details maximeret pånær shadow som jeg har taget næsten helt af. Af en eller anden grund virker Shadow rendering i wow til at være programmeret af Helv.t til for at sige det mildt på alle maskiner jeg har været inærheden af. DET ER EN OMER Blizz!!.

    Core i7 920 C0 2,66ghz @ 3,2 Water cooled | Gigabyte EX58-UD4P BIOS F14k | OCZ 3x2GB PC3 12800 7-7-7-20 | MSI GTX 560 TI Twin Frozr OC @ 1gz core | Antec Skeleton Case | Creative Fatal1ty Titanium Pro | Razer Mako 2.1 | LG W2363D 120hz 1920x1080 | Microsoft Sidewinder X6 keyboard | Razor Deathadder 3500 DPI Mouse | Coolermaster Real Power 1000M 1000watts | MAIN: 2x750gb Samsung F1 Spinpoint in raid0 128kb, STORAGE: 750gb Samsung F1 Spinpoint

  • Nu ved jeg ikke så meget om WoW da jeg ikke spiller det. Men var der ikke en post herinde på et tidspunkt hvor der var en kommando man kunne bruge for få den til at understøtte alle de cores man ville?


    Kunne være det ville give et stort boost på en i7.

  • Tilføj i config.wtf i WTF foldern:


    Dual Core:
    SET processAffinityMask "3"


    Quad Core:
    SET processAffinityMask "15"



    http://forums.worldofwarcraft.…?topicId=1778017311&sid=1

    1x ASUS Maximus IV Extreme-Z
    1x Intel® Core™ i7-2600K Processor @ 4.430 mhz - Corsair H60
    2x Gainward GeForce GTX 570 1280MB
    1x Corsair Vengeance™ DDR3 1600MHz 16GB CL9 Kit w/4x 4GB XMS3 modules
    1x Corsair TX V2 850W PSU

    Rettet 2 gange, sidst af Jaiz ().

  • Jeg har lige investeret i Core i7 920 og et GTX 285 grafikkort, så satte mig for at finde ud af om noget var galt. Og det var der.


    -Problemet og hvorfor det opstår-


    Det viser sig at World of Warcraft som standard bruger 2 cores og KUN 2 cores, det ved vi alle. Den tager de 2 første cores på ens CPU, dvs. har man en Core 2 Duo napper den Core 1+2 og har man en Core 2 Quad napper den også 1+2 men lader 3+4 stå urørt hen.


    Så har vi Core i7. Den har 4 cores, nøjagtigt ligesom Core 2 Quad. MEN, Core i7 har også Hyperthreading som simulerer 2 cores på hver af de 4 cores, dvs. 8 cores i alt. Core i7's cores er sat sådan her op (h=hyperthreading):


    Core Nr.: 1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 8
    1+1h - 2+2h - 3+3h - 4+4h


    Kort fortalt er hver core delt i 2 virtuelle cores, og core 1 er rent faktisk core 1 og 2


    World of Warcraft vælger som sagt core 1 og 2. Problemer er bare at med en Core i7 er core 1 og 2 rent faktisk core 1+1h, dvs. at World of Warcraft vælger faktisk kun at bruge den første fysiske core og lader de andre 3 cores (6 virtuelle) stå totalt uberørt hen hvilket resulterer i et kæmpe performance drop, specielt på 25 mands.


    -Løsningen, YESSIR-


    World of Warcraft har en config fil som hedder Config.wtf og ligger i WTF mappen. I denne fil er der et punkt der hedder:


    SET processAffinityMask "252"


    Dette felt vælger hvilke cores World of Warcraft har tilladelse til at bruge. Tallet er binært og derfor giver tallet 252 ikke ret meget mening, men det betyder at World of Warcraft må bruge core 3-4-5-6-7-8 på min Core i7. Dvs. de fysiske cores 2-3-4.


    Denne 3-sides post forklarer alt om denne setting: http://forums.worldofwarcraft.…d.html?topicId=1778017311


    Her er 3 settings der er meget normale at bruge
    255 - Tillader at WoW bruger alle 8 cores
    252 - Tillader at WoW bruger core 3-4-5-6-7-8
    3 - Tillader at WoW bruger core 1-2



    Til alle Core i7 brugere kan jeg anbefale at indstille til 252. Dette lader WoW vælge frit imellem cores 3-4-5-6-7-8 og har man så CPU intensive programmer, leecher man f.eks. meget, kan disse sættes til kun at bruge core 1-2 og så er WoW helt separeret CPU mæssigt.


    Håber ikke at i fik ondt i hovedet, men jeg kan virkelig anbefale at gøre dette hvis i har en Core i7. Hvis i ikke gør dette kunne i lige så godt have en Core 2 Duo da den faktisk er bedre til WoW uden denne setting

  • rigtig mange tak for den post.. den hjalp.
    Men det er stadig mærkeligt at min kammerat har en pc med i7 og han har ingen problemer overhovedet. 75 FPS overalt..


    Her kommer alt om min..


    Motherboard: Gigabyte GA-X58-UD4 motherboard (Intel X58 chipsæt)
    CPU køler: Temperaturstyret køler
    Ram: Kingston 12GB DDR3-1333 TriChannel RAM
    Harddisk: 1000GB S-ATAII 3Gb/s Fluid Silent (7200rpm)
    Grafik: nVidia GeForce GTX285 1GB PCI-E (Nyhed)
    Kabinet: Vision Silent miditower Deluxe kabinet med alufront
    Strømforsyning 750W Gaming ATX strømforsyning super silent 17dB High-END
    Lyd: 8 kanals HD audio codec ALC889a Dolby (SoundBlaster komp.)
    Drev: Pioneer DVR-217 DVD-brænder +/- Dual layer
    Netkort: Gigabit Fast Ethernet 8111DL
    Software: Alle drivere m.v. medfølger.
    Fan: Ultra Durable 3 på bundkortet samt Silent kølere
    Service: Vision ServicePack
    Stik/forbindelser:
    2 x PS/2 porte
    8 x USB 2.0 Porte
    1 x SPDIF (Coazial)
    1 x SPDIF (Optical)
    6 x Audio porte
    1 x RJ-45 LAN Jack
    8 x SATA2 Connector
    2 x DVI

  • det har også noget at gøre med hvor mange fps serveren rent faktisk smider ud til dig også, såvidt jeg har forstået på nogle forklaringer......og specielt efter de sidste par patches, synes jeg også at have mistet en smule ydelse , og får mærkelige DC random i spillet...og vel og mærke kun i wow...andre programmer der kører og bruger nettet, kører fint....

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.