Windows 7 RC Spørgsmål

  • Hey
    Jeg hentede Windows 7 RC for en måneds tid siden, men har ikke haft det installeret. Så i dag fik jeg lige lysten, men inden jeg gør det, vil jeg lige vide nogle ting. Jeg ved der er mange herinde der har det installeret, så det burde lige til at være gå til, here goes:


    1. Bliver udgaven løbende opdateret via. Windows Update? Eller skal man vente indtil man vælger at købe en rigtig licens? Jeg tænker på sikkerhedsopdateringer osv.


    2. Jeg har hentet 64bit udgaven, og hvis jeg fx ikke kan finde en driver til mit lydkort (den ved jeg ikke eksisterer endnu til Win7) kan jeg så bruge samme driver som jeg bruger til Vista 64bit?


    3. Hvad med spil og programmer? Har i oplevet nogle ting der er værd at bemærke? At de ikke virker, fejl osv.


    Tak for svar på forhånd :)

  • Jeg synes generelt det kører rigtig godt og har selv brugt nogle drivere fra Vista uden problemer... Er du sikker på din lydkortdriver ikk er i Win7...? Selv min næsten nye printer fandt windows 7 selv og wupti så virkede det... :clap: Har aldrig fået den til at virke i Vista 64-bit...


    Og ja den opdaterer automatisk..

    Intel Core i5 3570K - CM Hyper 212 Evo - MSI Z77 Mpower - 2x4GB Kingston HyperX T1 1600 Mhz -
    2x MSI NVidia GTX 660 Twin Frozr OC 2GB SLI - Corsair Force GT 120GB SSD SATA3


    HTPC:
    Intel Core i3 2100 - Intel DH67GD - 2x4GB Kingston HyperX Genesis 1600 Mhz - OCZ Vertex 2 60GB SSD SATA2

  • Tja mit mega gamle soundblaster 5.1 virker ikke med 64bit udgaven og gamerporten heller ikke så nyt lydkort og et usb joystick til mig. Jeg kører med 64bit versionen og har ikke oplevet problemer med nogen af mine spil. Arma2, eq2, css, battelfield2.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Dylmer
    Jeg synes generelt det kører rigtig godt og har selv brugt nogle drivere fra Vista uden problemer... Er du sikker på din lydkortdriver ikk er i Win7...? Selv min næsten nye printer fandt windows 7 selv og wupti så virkede det... :clap: Har aldrig fået den til at virke i Vista 64-bit...


    Og ja den opdaterer automatisk..


    Ifølge Creative er driveren ikke lavet endnu, det er et gammelt kort.
    Men har fundet ud af at man godt kan bruge installeren til Vista hvis man sætter installeren i kompabilitetsmode :D

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Brtlsn
    Ifølge Creative er driveren ikke lavet endnu, det er et gammelt kort.
    Men har fundet ud af at man godt kan bruge installeren til Vista hvis man sætter installeren i kompabilitetsmode :D


    Jeg har brugt kompatibilitetsmode til at installere en driver til mit oldgamle MX4000 AVG video kort på min Win7 test maskine. Kører rigtig godt.


    I det hele virker Win7 som et hit. :hb:

  • Hey


    Jeg har haft nogle prblemer, når jeg åbner office programmer, ( word og excel ). Windows kommer bare op med at, der er opstået et problem og skal lukke programmet. Men det er kun hvis jeg åbner filerne direkte, ikke hvis jeg åbner eks. excel og SÅ åbner filen igennem programmet.. (huha lang forklaring :) ) Men nogen der har prøvet det?



    Hilsen Drizzes