SSD diske vs 15000 RPM

  • Halløj :clap:


    Sidder og overvejer om jeg skal købe 2 x OCZ Vertex Series Solid State Disk 30 GB eller om jeg skal købe nogen 15000 RPM harddiske i stedet for. Ved ikke helt hvad der ydelsesmæssigt vil være bedst. Også mht. Windows 7 osv. ( Det skulle vist være ekstra godt til SSD?)
    Er der nogen der har noget erfaring med overstående? :) Så ville det være dejligt med lidt hjælp


    //Haven

    i7 920 @ 4,2GHz - Gigabyte EX58 UD4P - 6 x 2 GB Corsair Dominator 1600 MHz - HD4870x2
    Antec Twelve Hundred - Logitech Dinovo Edge - Roccat Kone - 22" + 23" Monitor

  • Har du nogensinde hørt bare en 15000 RPM harddisk køre?

    Intel Core i7 930 @ 2.8 GHZ | HD4870 | Asus P6X58D Premium | 3x2048GB DDR3 1333MHZ
    AMD OPTERON 185 @ 2.8GHZ | HD4550 | Asus A8N32-SLI Deluxe | 2x1024GB DDR1 333MHZ

  • Nope men kunne forestille mig de larmer nu når de kører så hurtigt.. :b

    i7 920 @ 4,2GHz - Gigabyte EX58 UD4P - 6 x 2 GB Corsair Dominator 1600 MHz - HD4870x2
    Antec Twelve Hundred - Logitech Dinovo Edge - Roccat Kone - 22" + 23" Monitor

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af haven
    Nope men kunne forestille mig de larmer nu når de kører så hurtigt.. :b


    De larmer rigtig meget :crazyeyes:


    De vil være langt bedre stillet med et sæt SSD harddiske i raid 0. Read, write og acces time er langt bedre på en SSD harddisk i forhold til en normal harddisk

  • Hm okay, men hvilke(n) en skal jeg vælge ? har læst mig frem til at OCZ og Intel skulle være de bedste. Iflg tomshardware yder intels x25 et eller andet ret højt ift til de andre, men den er også ret dyr :)

    i7 920 @ 4,2GHz - Gigabyte EX58 UD4P - 6 x 2 GB Corsair Dominator 1600 MHz - HD4870x2
    Antec Twelve Hundred - Logitech Dinovo Edge - Roccat Kone - 22" + 23" Monitor

  • OCZ Vextes, Intel x25E, De nye fra Kinston og A-data kan ikk lige huske model navnene, disse skulle kører rigtig hurtigt og godt da de alle har inten cache.. OCZ vertex og de nye A-data kan vist fåes til omkring 1000 kr for 30/32 gb så de er ikk så slemme og købe jo, de andre mener jeg ligger omkring de 2500 kr stykket men de skulle vist også lige være den smule bedre siger test's ved dog ikke om det er noget du reelt ville kunne mærke ved normalt brug.. =)

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • Hvis du gerne vil have sådan en Intel X25 ssd harddisk så har jeg en m8 der er ved at sælge en :D


    Jeg kan evt lige hive fat i ham hvis det har interesse?


    EDIT:


    Han har fået den solgt :)

  • Trådkaprer lige lidt.


    Skal selv have et par nye harddiske da det er det enste jeg mangler at skifte og har også
    tænkt på SSD, syntes bare det er mange penge for meget lidt plads.


    Kan 3-4 stk F1'ere/Caviar Black i raid 0, ikke hamle op med SSD?

    I7 4790K - Maximus V Ranger - 2x 670GTX SLI - 16GB Ballistix - Intel 335 SSD - Corsair AX1200 - Little Devil V8 - EK CSQ FC - EK Bridge - EK Supreme - Dual Laing DDC 18W - EK 250 X3 - XSPC RX360 - TFC 240

    Rettet en gang, sidst af Skjold ().

  • Har lige læst lidt videre på nettet, og fundet ud af lidt mere, og har lidt flere spørgsmål :)
    1) Er det værd at vente på SATA 3?
    2) Kan det passe at Scandisks EXTREMEFFS er 100 x hurtigere end SSD og hvornår kommer det?
    3) Kan det betale sig at vente på ^


    Takker på forhånd :T

    i7 920 @ 4,2GHz - Gigabyte EX58 UD4P - 6 x 2 GB Corsair Dominator 1600 MHz - HD4870x2
    Antec Twelve Hundred - Logitech Dinovo Edge - Roccat Kone - 22" + 23" Monitor

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Skjold
    Trådkaprer lige lidt.


    Skal selv have et par nye harddiske da det er det enste jeg mangler at skifte og har også
    tænkt på SSD, syntes bare det er mange penge for meget lidt plads.


    Kan 3-4 stk F1'ere/Caviar Black i raid 0, ikke hamle op med SSD?


    Jo på read og write men ikke på acces time.


    Det vil faktisk være bedre at nappe nogle Seagate 7200.12 diske de er hurtigst :)

  • ingen alm. hdd kan måle sig med ssd acces time, som jo er ventetiden fra man har clicked på et icon til programmet/spillet eller browseren åbner


    kingston og intel har sammenarbejdet om at lave deres SSD linje, Kingston SSDNow E/M er de samme som intel x25-m/e


    hvis man tager pris pr. GB så er - intel x25-m 80GB - billigst


    ellers skulle OCZ vertex være de næst beste på marked, når det handler om lasting performance og acces time, men deres FW update er vist ikke lige så nem som INTELs (jumper + dobbel flash)
    http://www.ocztechnologyforum.…um/showthread.php?t=52848
    da jeg fik min x25-m, brændte jeg bare FWen på en CD og bootede fra den, 2sek efter havede jeg FW 8820


    og det er et must at update ssd FW, for lasting performance


    når det kommer til OS disk, så har read/write ikke så nær stor betydning som acces time, og sata III rykker kun på read/write hastighederne



    cheers