Antialiasing 16Q hvad er det ???

  • Hey gutter jeg var lige inde og spille Crysis Warhead og satte alt på MAX ssettings men det køre helt flydende så ville prøve at sætte ANTIALIASING til men hvad står det der Q for ??? Altså foreksempel 16Q ??? :crazyeyes:

    CoreI7 5820K@4.5GHz

    32 GB Quad Channel Kingston HyperX Predator DDR4 2400Mhz

    ASUS Msi X99 Sli Plus

    Corsair 1500w

    KFA2 GTX Titan X SLi Watercooled

    120GB SSD OCZ Sata3 + 240GB SSD + Samsung Evo 850 Evo Raid0 500 GB

    Asus Rog Swift G-Sync 2560x1440 165 Hz og Asus 28¨'4K

    [align=center] CorsAir Carbide 540

    [align=center]

  • Ved ikke helt hvad det står for, men mener bare det er en højere kvalitets Antialisering. Hvordan kan jeg ikke forklare.


    -Og lur mig om det ikke begynder at hakke. Ved den opløsning kan jeg ikke køre med mere end 2xAA, hvis jeg har alt andet på fuld knald. Altså, hvis det skal være til at spille.

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

    Rettet en gang, sidst af urbananen ().

  • her skal der tænkes i pixels :D


    Antialiasing er til for at give illusionen af en højere opløsning ved at bruge en algoritme der glatter kanter ud på grafikken, sådan at man ikke får takkede og pixelerede kanter på alting


    Q kan være et andet udtryk for 16 x antialiasing, hvor billedet bliver kørt igennem processen 16 gange


    mere info om antialiasing:


    http://en.wikipedia.org/wiki/Antialiasing


    Den teknik der typisk bliver brugt i moderne Full Scene Antialiasing (FSAA) kaldes for supersampling.
    Supersampling går i bund og grund ud på at billedet (fx. ved 16x supersampling) bliver skabt i en opløsning der er 16 gange større, som bliver skaleret ned til skærmens opløsning:


    http://en.wikipedia.org/wiki/Supersampling


    Det skal lige siges at de gode gamle Voodoo kort (især Voodoo 2 i SLI) var de bedste kort indenfor kvaliteten af antialiasing. Ikke engang nutidens grafikkort kan levere en ligeså god kvalitet indenfor antialiasing, da voodoo kortene for det meste brugte rotated grid supersampling (tror det var 86 grader rotation), hvilket i praksis giver det laveste antal af AA artifacts samtidig med at det ikke krævede så megen kraft igen at antialiase med den teknik.

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

    Rettet en gang, sidst af Foxx ().


  • Mange tak der blev man sku lige lidt klogere :clap: :rules:

    CoreI7 5820K@4.5GHz

    32 GB Quad Channel Kingston HyperX Predator DDR4 2400Mhz

    ASUS Msi X99 Sli Plus

    Corsair 1500w

    KFA2 GTX Titan X SLi Watercooled

    120GB SSD OCZ Sata3 + 240GB SSD + Samsung Evo 850 Evo Raid0 500 GB

    Asus Rog Swift G-Sync 2560x1440 165 Hz og Asus 28¨'4K

    [align=center] CorsAir Carbide 540

    [align=center]