Rampage 2 Extreme og core i7

• I7 bliver rigtig varm det er ikke unormalt at de runder 80 grader på box køleren

Oprindeligt indlæg af SoulExtreame
    Jeg har samme system her og jeg køre da nemt 3.6 GHZ med min stock køler, men her er et link til en Oc guide lige sit sytem jeg bruger selv mine settings fra den side af håber du kan bruge guiden for det køre fint hos mig :D

http://www.computerlounge.co.n…efault.aspx?g=posts&t=322OverClock Guide Asus Rampage 2 Extreme Bare klik på mit link og så skulle du være kørende :hb:

Syntes godtnok den guide er mangelfuld. Alle de muligheder på R2E og så bliver der kun lige pillet ved bckl og vcore.

Oprindeligt indlæg af Maverick

Syntes godtnok den guide er mangelfuld. Alle de muligheder på R2E og så bliver der kun lige pillet ved bckl og vcore.

Der skal faktisk heller ikke mere til.

Det kun når systemet virkelig skal presses at man behøver at justere voltene på NB, SB og QPI PLL :)

Jeg justere heller ikke på alle mine settings i bios kun de mest vigtige volt settings.

• Jeg har også kun lige rodet med de to - resten har jeg sat til auto. Tør fandeme ikke rode med det :)

Jeg må lige høre xt0m hvilke settings har brugte da han fik mit shit til at rende 4,5GHz på luft...

• Ja det er en super guide for begyndere må man sige, jeg har lige skiftet køler til en anden og nu viser den 70 grader ved full load men det jo også ved 4000 MHZ

CoreI7 5820K@4.5GHz

32 GB Quad Channel Kingston HyperX Predator DDR4 2400Mhz

ASUS Msi X99 Sli Plus

Corsair 1500w

KFA2 GTX Titan X SLi Watercooled

120GB SSD OCZ Sata3 + 240GB SSD + Samsung Evo 850 Evo Raid0 500 GB

Asus Rog Swift G-Sync 2560x1440 165 Hz og Asus 28¨'4K

[align=center] CorsAir Carbide 540

[align=center]

Hvorfor er den mangelfuld??? Hvis ma er nybegynder i oc så den fin nok. Og det kommer jo også an på hvad man har af ram og køling for at tweake andre ting for at nå extreme hastigheder osv. Jeg køre 4 GHz uden andre instillinger ud over den guide har vist mig dog ved lavere Vcore på min cpu. Men hvis man ikke skal køre 5-6 Ghz og man ikke har Vapo lightspeed eller anden extrem køling hvad skal man så bruge alle de andre Oc indstillinger til i Biosen??? :D

CoreI7 5820K@4.5GHz

ASUS Msi X99 Sli Plus

Corsair 1500w

[align=center]

Jeg har også kun lige rodet med de to - resten har jeg sat til auto. Tør fandeme ikke rode med det :)

Jeg må lige høre xt0m hvilke settings har brugte da han fik mit shit til at rende 4,5GHz på luft...

4.5 GHZ på luft på en Corei7 920 er sku da fedt man, gad vide hvilke instillinger man skal have der :finger:

CoreI7 5820K@4.5GHz

ASUS Msi X99 Sli Plus

Corsair 1500w

[align=center]

• hvad man så end skal prøve den clockspeed til hehe

Corsair Spec Alpha Red Custom, dual rad + single rad in front - Intel 7600k@4.9 1,24 vcore watercooled - 8GB Geil Forza DDR4 3000mhz - 450W Thermaltake SMART PSU - Kingston HyperX 240GB SSD - Asus GTX1060.