Lan problemer!!!

  • Hej mig og min ven vi sidder til lan, vi spiller crysis. jeg har windows 7 og han har XP vores computer kan godt trække crysis uden problemer. men for den der ikke lave banen hakker det ekstramt. ham der lave banen har en ping på 16 godt og vel men den anden har en ping på alt fra 200 til 1000.


    hvordan kan vi gøre sådan, vi bare spiller lan og ikke over nettet eller bare gør sådan at vores ping ikke er så høje?? tak for hjælpen på forhånd

  • I skal begge have mindst 10/100 netværk i usb 2.0 så skulde det virke..


    Det kunde være en af jer har et 10 netværk, så i begge bliver smidt ned på 10, men skulde nok ikke gøre så meget, jeg selv kører med et 1000 netværk..


    Sørg for i har en god swits, når i spiller.

    Asus Deluxe X99 Intel I7 5930k 3.5 @ 4.6 Socket 2011 v3 - H2O
    Asus Nvidia - 2 x 980 Ti i SLI - Asus 27" g-sync PG278QE
    OCZ Express RevoDrive 3 x2 SSD 240 GB 1500/1225 MB/S
    HyperX Preadator DDR4 32 gb 8 x 4 gb 3000 Mhz
    ThermalTake ToughPower 1200Watt - Windows 10, 64 bit Blog

  • nu skriver du ikke specs m.m. på begge computere, men det er altid en god regel at når man ikke spiller med en dedicated server, så er det den computer med de hurtigste komponenter der skal trække serverdelen uanset hvad.


    mange spil bruger en seperat serverkomponent i spillets kode, hvilkewt sagtens kan betyde at computeren skal regne alt ud to gange, en gang for selve spillet og en gang for serverkomponenten


    Prøv at se om ikke du kan låne en seperat computer og sætte den op som dedicated server. Mange gange kommer der mere ydelse ud af det.


    det andet jeg pt. kan komme i tanker om er enten firewall (prøv at slukke for windåsens egen firewall, samt evt. andre fw programmer), eller at netværket af en eller anden grund bliver bremset til 10mbit (kan tjekkes i joblisten (ctrl + shift + esc smider dig ind i den med det samme)). Det burde dog ikke have så stor indflydelse på ping.


    Som yderligere fejlfinding, så kan du lave en ping gennem kommandoprompten med syntaksen "ping <modtagers IP adresse>" og se hvad der sker der.


    Hvis din vens computer svarer på ping (med et lavt tal) og jeres LAN ellers kører 100mbit (eller 1 gbit hvis switchen kan det), så kan det meget sagtens være en eller andens firewall der går ind og smadrer det hele


    mit råd er at bruge en anden firewall end windows' egen

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200