• Hej læser.

Nu har jeg kigget på et passende dslr kamera i et stykke tid, og derfor har jeg rodet rundt på diverse sider. Men en ting mangler jeg! En side hvor alle de smarte udtryk bliver forklaret.

Pludselig sidder en person og snakker om støj fra et kamera, hvorefter jeg tænker, mit kamera skal ikke larme? Så bliver en anden mindet om at det jo er hans lukketid som er for langsom, altså der vil jeg jo gerne have et kamera som bare kan tændes hurtigt for at tage billeder. Et andet problem er iso, det da 67% af det man spiser om sommeren? er det så bare en is uden træpind?

Naah, kan godt se mit indlæg er lidt fjollet, men det jeg vil frem til er, findes der et sted hvor disse ord bliver forklaret? Eller skal jeg vente til mit dslr kamera er bestilt også læse manualen?

Mange tak for hjælpen...
    Neco

• Velkommen til her til Tweak.dk. :9xo

Start for det første med at lave en signene overskrift der beskriver dit spørgsmål, tråd navne som: Hjælp - Hjææælp o.s.v får du ikke noget ud af, og brugere der ser sådan en overskrift giver som regel ikke at kikke i tråden. ;)

Til emnet:

Det lyder som om at du måske skulle starte med et godt Semi-compact kamera i stedet, da det lyder som om at du er helt grøn på området. ;)

Ellers start med at kikke alle disse grupper igennem, det er en go start:

http://www.fotostart.dk/index.php?p=300

Go' læsning. ;)

• Grunden til at jeg spørger, er jo fordi jeg meget gerne vil "nørde" lidt mere med det, derfor søger jeg ikke et compact-kamera :)

Jeg vil gerne tage billeder af sportsbegivenheder fra amatør til semi-pro. Fx. den lokale serie 1 klub. Men også naturen har min interesse.

Jeg vil meget gerne lære alle de ting, og vil straks der er tid til det, gå igang med at læse via dit link.

Tak for linket... :9xo

• Tag og smut en tur på biblioteket og lån et par bøger.

Politikens Store bog om foto
    Politikens Store bog om digital foto

Når du har læst og forstået dem har du lidt grundviden som er MEGET nyttig.

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy