Jeg vil nu igang med at overclocke da jeg har købt, og monteret min Noctua køler.
Jeg tog lige en gang prime test, hvor den kom op på 56 grader, og det syntes jeg ikke er ideelt når jeg skal til at overclocke. Det sjove er, at jeg ikke kan høre om blæseren sætter farten op, hvorfor det? Er der evt. et program jeg kan bruge?
Kan de høje temperaturer skyldes for meget kølepaste?
Jeg vil meget gerne have et svar, for jeg gider ikke bruge 500 kr. på en køler, og så bare lade vær med at overclocke.

Hvad sker der?
-
-
well brug fingrene....bliver køleren varm , så er kontakten god nok....så skal du blot have mere luft forbi køleribbene........
-
Køleren bliver var, jeg har holdt hånden lidt ud for metal ribbene, og der kunne jeg mærke varmen.
Hvordan skal jeg få mere luft forbi, jeg har kun en 25 cm vifte i siden af kabinettet? -
prøv en større blæser ....en ø125 i bunden som trækker luft ind der , op over køleren og derefter ud i toppen hvor du også sætter en ø125mm blæser....... du skal være opmærksom på at der er 2 sæt ledninger til NOC-køleren med hver sin farve..... den ene giver vist 900 omdr/min men den anden farve giver 1200 omdr/min
-
Oprindeligt indlæg af misha1969
prøv en større blæser ....en ø125 i bunden som trækker luft ind der , op over køleren og derefter ud i toppen hvor du også sætter en ø125mm blæser....... du skal være opmærksom på at der er 2 sæt ledninger til NOC-køleren med hver sin farve..... den ene giver vist 900 omdr/min men den anden farve giver 1200 omdr/mindet bliver da ikke større end 25 cm.......men er det muligt at sætte dem op i hastighed og checke at den i siden faktisk smider luft IND ...så kan det da hjælpe uden det skal koste noget.......men ja er det muligt at sætte en 120mm på din cpu køler med strips fx så kan du lave et push-pull system og tvinge mere luft henover køleribbene.
-
ups glemte at se hans motherboard......han skal sørge for at kunne komme af med det luft 250mm blæseren i siden smider ind, ud op i toppen......
hvad er din idle temp samt load
-
Jeg har nu lige haft køleren af, og nørklet lidt med den, det resulterede i et fald ned på 56 grader ved prime test, jeg kan dog stadig ikke forstå de høje temperature.
Jeg har mulighed for at montere en køler bagerst i mit kabinet, så hvilken en ville i foreslå, en med den højeste performance? Mine 2, 25 cm blæserne kører ved højeste hastighed, de suger godt med luft, men jeg har jo ingen blæser der suger noget luft ud, kan det være et problem, for så skal jeg jo have min bagerste (når jeg køber en) til at suge. -
Ved idle kan den kommer ned på de 30 grader ca.
-
Oprindeligt indlæg af zaxder
Jeg har nu lige haft køleren af, og nørklet lidt med den, det resulterede i et fald ned på 56 grader ved prime test, jeg kan dog stadig ikke forstå de høje temperature.
Jeg har mulighed for at montere en køler bagerst i mit kabinet, så hvilken en ville i foreslå, en med den højeste performance? Mine 2, 25 cm blæserne kører ved højeste hastighed, de suger godt med luft, men jeg har jo ingen blæser der suger noget luft ud, kan det være et problem, for så skal jeg jo have min bagerste (når jeg køber en) til at suge.Altså jeg har nu forsøgt med en gammel CPU Køler som bare er sat løst i kabinettet på de pladser hvor dine Cd/Dvd drev normalt kan sidde, pladseret så den blæser ud af... pillet de plastik klodser af foran uden at fjerne metallet.. også sat blæseren til PSU Fan stikket.. den kører konstant 2400 RPM og har faktisk sænket min temperatur på CPU med 10 Grader.. tror det nemt kan have noget at gøre med at CPU ligger i toppen af kabinettet hvor alt varmen samles uden rigtigt at blive ordenlig frigivet..
Jeg har dog selv bestilt 2x 120mm Noctua blæsere som skal side nede i fronten også en til oppe under PSU'en.. Og se om det kunne gøre endnu mere underværker
-
Jeg skal have købt en 120 mm blæser til bagenden af mit kabinet, men hvilken skal jeg vælge?
Hvis jeg skal have en push/pull opsætning, hvilken vifte skal jeg så vælge til Noctua, der er jo mange Noctua vifter at vælge imellem? -
Oprindeligt indlæg af zaxder
Jeg skal have købt en 120 mm blæser til bagenden af mit kabinet, men hvilken skal jeg vælge?
Hvis jeg skal have en push/pull opsætning, hvilken vifte skal jeg så vælge til Noctua, der er jo mange Noctua vifter at vælge imellem?Man plejer og sige at man betaler sig til kvalitet..
Men altså alt efter budget skulle sådan en fætter være blandt toppen inden for Noctua
http://www.coolerkit.dk/noctua_s12_1200___120mm-p-1025.html
-
Jeg har også oplevet at kabinettet er blevet rimelig varmt, hvad ville i vælge så, en blæser til at suge luft ud af kabinetter, eller en blæser til min cpu-køler?