Bærbar gamer

  • Hej alle mine nørd-brødre


    Jeg har gået i længere tid og overvejet en udskiftning af min stationære, til en bærbar. Da jeg intet tid har til at spille i øjeblikket, vil det være godt at pensionere den stationære til fordel for noget plads. Den skal dog stadig kunne klare at spille!


    Jeg er dog i tvivl om hastigheden på selv de hurtigste bærbare(Alienware, Toshiba Qosmio, Dell XPS eller Mac book pro) set i forhold til stationære.


    Min Stationære er en 3.0Ghz core 2 duo(E8400), med 8GB 800Mhz ram. WD raptor 10.000 o/min og et Geforce 9800 GTS 368mb.(nok ikke helt præcise data. Kan ikke huske det godt nok).


    Kan man sammeligne hastigheden med nogen af de ovenstående bærbare, med den stationære??


    Jeg har brug for jeres ekspertise!!


    Mvh
    Michael

  • det er nok et 8800gts- 320 mb ram du har og ikke et 9800.....og nej man kan ikke sammenligne direkte med de bærbare, for selvom du kunne finde et 8800gts fx, så er det en mobile version der yder mindre...og det gælder for det meste, da man ikke kan have det til at udvikle så meget varme i en bærbar....derudover vil du rive dig lidt i håret over den generelle hastighed (eller mangel på samme) hvis du sidder med en raptor disc idag som styresystem....

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

    Rettet en gang, sidst af Fragman ().