Indlæg af Miv

    Hej alle mine nørd-brødre


    Jeg har gået i længere tid og overvejet en udskiftning af min stationære, til en bærbar. Da jeg intet tid har til at spille i øjeblikket, vil det være godt at pensionere den stationære til fordel for noget plads. Den skal dog stadig kunne klare at spille!


    Jeg er dog i tvivl om hastigheden på selv de hurtigste bærbare(Alienware, Toshiba Qosmio, Dell XPS eller Mac book pro) set i forhold til stationære.


    Min Stationære er en 3.0Ghz core 2 duo(E8400), med 8GB 800Mhz ram. WD raptor 10.000 o/min og et Geforce 9800 GTS 368mb.(nok ikke helt præcise data. Kan ikke huske det godt nok).


    Kan man sammeligne hastigheden med nogen af de ovenstående bærbare, med den stationære??


    Jeg har brug for jeres ekspertise!!


    Mvh
    Michael

    Ingen provokation for mig :D


    Det har jeg overvejet. Flere siger det ikke er det bedste kort mere :boxed:


    Men jeg ved ikke lige om jeg gider bruge ENDNU flere penge på den computer lige nu ;)


    Må se mig omkring, hva jeg kan finde.


    /Michael

    Hej alle


    Jeg har lige været ude og investere i nye dele til min spil-pc.


    Den har på nuværende:
    E8400 CPU
    8GB Mushkin ram
    Gigabyte E45 MB
    Velociraptor 1500 HD
    backup sata HD
    dvd-brænder
    8800GTS 320mb gfx
    Creative Extreme gamer lydkort


    Mit spørgsmål!!
    Jeg har min "gamle" trofaste 400W Chill innovation PSU. Er det stadig nok?! Er pimært CPU og GFX der gør mig usikker...


    Hvad siger i?


    /Michael

    Lige et hurtigt spørgsmål til ovenstående. Nu har jeg fundet et Gigabyte GA-EP45-DS3L og havde tænkt mig at smide en E8400 i. Er det ok med min PC8000 mushkin ram eller skal de skiftes til noget andet??


    /Michael

    tak for svaret.


    Det var lidt det jeg frygtede. Så hvis jeg opgraderede til en E8400 og tilsvarende MB. Evt. et SLi MB? Så kører det bedre. Eller skal der mere CPU til?


    Vil det så sige at man skal op i en ultra hurtig CPU for at køre store gfx kort i SLi hvis ikke man OC'r???


    Kunne godt bruge et hurtigt layout til hva der sku til af hardware udover CPU. f.eks hvilket mb og om jeg skal holde mig til mit nuværende gfx eller købe nyt.


    /Michael

    Jeg er igang med at lave småopgradering af min primære gamer PC.


    Har på nuværende en Pentium D 920 (2.8Ghz). Et Gigabyte 8I945P-G motherboard. Geforce 8800GTX 4GB PC8000 Mushkin(har 4GB mere liggende jeg godt ville ha i).


    Jeg er meget forvirret mht. hva der skal opgraderes. RAM'en købte jeg egentlig som første skridt, men kan nu se de PC8000 er en mærkelig størrelse og kan ikke se hvorfor jeg egentlig valgte den model. Var vidst nok et bundkort jeg forelskede mig i, impulskøb er en bitch :oops:.


    Jeg er primært ude efter bedre gfx, til bl.a. FPS, men også RAM tunge MMO's. Havde regnet med noget 9800GTX+ x2 i SLi og selvfølgelig et nyt MB. Hvis nuværende CPU er værd at beholde og kan bruges på det nye MB, så meget desto bedre.


    Jeg har bestilt en WD velociraptor WD1500HLFS HDD som led i opgraderingen.


    Men kunne godt bruge et par kloge ord til hvad resten skulle/kunne være?!?!?


    /Michael

    Må jeg tillade mig at stjæle tråden? :crazyeyes:


    Jeg skal lige høre hvorvidt jeg skal bruge ny PSU.


    til en:


    Core 2 duo, 8gb mushkin pc8000, 1stk sata 300 disk, brænder og 2stk xfx 9800GTX+


    Mener der sidder en af det der danske firmas 600W i(kan ik lige huske navnet, noget rimelig high-end).


    Hva siger i?


    /Michael

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Fragman
    de BEHØVER jo ikke at køre fuld fart ...vælger du pc8000 ram har du derimod langt op til loftet hvis du vælger at oc....så de ikke begrænser dig.


    de fleste bundkort til core2 duo er faktisk glimrende til at oc med....så der er da gode chancer for at hente 800-1000 mhz alt efter køling.


    Hvor meget kan man presse den med luftkøling? Har vidst en Zalman reserator(en af de første) liggende jeg kunne bruge.


    Kunne være jeg skulle hoppe over i OC forum og snuse lidt :)


    /Michael

    Quote

    Oprindeligt indlæg af dasjap
    Er det gts 320,640 eller 512mb?


    320mb, var en tidlig model, hvis jeg husker rigtig.




    Det er jo pænt skuffende ;)


    Jeg har lidt dårlige erfaringer med OC, men det er trods alt 5-6 år siden. Har ikke fulgt meget med siden.


    Må se hvorvidt mit MB kan OC's og hvor nemt. Hvis ram'en skal køre pc8000 skal bus'en muligvis køre hurtigere end MB kan? Eller er det helt forkert...


    Anyway, tak for svarene indtil nu. Var lidt som jeg frygtede :pokey:


    /Michael

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Fragman


    selvom bundkortet skriver at det kun understøtter pc5400 så kan du sagtens smide pc8000 ram i...det betyder bare at de ikke vil køre hurtigere end pc5400 ved standard FSB..overclocker man stiger hastigheden derimod......og nej ddr3 kan slet ikke betale sig hvis du ikke vil oc, det koster tværtimod ydelse.


    Hvis vi ser helt bort fra OC. Hvad skal der så til for at optimere sit system til nuværende software??


    Nyt MB til at køre PC8000 (+4gb ram), evt. beholde min 2.8Ghz core 2 duo? måske et 8800GTS mere? Og så en WD Raptor?


    Det ser jo billigere ud end jeg troede det ville blive, men er det nok?


    Jeg synes jeg bliver mere forvirret, end jeg var før :razz:


    /Michael

    Quote

    Oprindeligt indlæg af dasjap
    Hvad har du af budget?


    Som udgangspunkt ikke noget fast. leder efter en gylden middelvej ;) du ved punktet inden det bare bliver lir. alt mellem 5000-8000,- regnede jeg med.


    Quote

    Oprindeligt indlæg af silentk
    er det den nye eller gamle 8800 gts? pæn forskel :)


    personligt vil jeg ikke mene at ddr3 ram er den forøgede pris værd pt. så hellere få nogle flere ddr2 ram i den hurtige ende og spare pengepungen lidt til senere brug måske?


    pt ikke meget brug for en quardcore til disideret gaming men de fleste kunne jo også finde på at køre andre ting ved siden af og kommer forhåbentlig til at komme flere tilpassede spil med tiden :) men alt ialt fint tænkt. men du har nu også en ganske fornuftig maskine endnu. måske manglende lidt på ramsiden, men well :). ville også gerne have opgraderet min maskine hvis jeg havde pengene til det. ca. samme setup ;)


    Aner ikke om det er det nye eller det gamle?! hvordan ser man det?


    Jeg synes ikke ddr3 er så dyrt igen? kan vel nøjes med 4gb? 8gb mest til ultra multitasking?? Mht. quad, ok var ikke klar over om det kunne betale sig endnu(se min kommentar om hardware der er foran software ;))


    Jeg regner selvfølgelig med at skifte mb hvis det bliver nødvendigt(hvilket det tyder på. max pc5400 ram i det nuværende).


    Vil helst slippe for at OC.


    /Michael

    For 4-5 år siden var jeg altid op-to-date mht. hardware, men har ikke haft tid/løst/brug for det siden.


    Jeg står og vil opdatere min gamer pc, men har sku lidt svært ved at finde rundt i det hele.


    på nuværende har jeg en core 2 duo(2,8ghz) med 2gb pc5400, sata300 WD disk og et 8800GTS.


    Jeg har prøvet at orientere mig lidt ved hjælp af forskellige sider(tweak, tomshardware etc) men bliver sku ik meget klogere.


    Som udgangspunkt er jeg oppe i noget core 2 quad, 4-8gb ram(evt ddr3? pc12800(afhængig af hastighed vs hurtig ddr2)). Muligvis en WD raptor disk.


    Er der sket stor fremskridt på gfx kort? kan det svare sig at købe nyt, eller måske bare et 8800gts mere og køre SLI.


    Ellers er der ikke de store krav.


    Hva kan man diske op med til ovenstående, lidt i sædvanen tro. Skal det være Nvidia eller Ati, er der noget der er udviklet af hardware, men ikke kompatibelt med nuværende software. De sædvanlige faldgruber.


    Med venlig hilsen
    Michael