Problemer med download

  • Hej.


    Når jeg downloader en fil fra f.eks. filefront.com så stopper den pludseligt, selve procenttælleren på min windows bar tæller ikke mere, men er der stadig.


    Jeg spiller wow imens, så det kan vel udelukkes at være nettet, da jeg ikke oplever DC.


    Nogle der kan hjælpe?


    På forhånd tak.

  • Dvs. den bare går i stå/fryser?


    Sker det kun når du henter fra filefront?

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Berleburg
    Dvs. den bare går i stå/fryser?


    Sker det kun når du henter fra filefront?


    Ja den fryser bare, og nej - det er fra mange forskellige sider/servere.


    Quote

    Oprindeligt indlæg af Kolyzer
    Lytter lige med her, har nemlig samme problem.


    Du har stadig stofa ik?


    Hej MIKE!


    Yep, det har jeg.


    Quote

    Oprindeligt indlæg af Firedog
    er det lige meget hvilken browser du bruger??


    Bruger kun IE, så ja.


    Men så vidt jeg ved bruger Kolyzer både IE og FF så måske kan han fortælle om det er et problem i flere browsers.

  • Har du mulighed for at se routeren når det sker?

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

  • Så du kan se om der er lys i de forskellige lamper.

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

  • Jeg har fuldstændig samme problem.
    Det startede efter Stofa opgraderede mit net og jeg fik ny modem.
    Så nu har jeg 20 mbit hvor mine downloads "fryser" når de har lyst, jeg har dog ingen problem med at spille online det køre fint... Jeg har prøvet alle slags browsere, prøvet opdatere samtlige drivers, prøvet at køre direkte fra modemet for at se om det var routeren det var galt med, men intet hjalp...


    Det sjove er at downloads har det med at fryse på det samme punkt. Fx hvis jeg henter en fil på 100 mb kan den fryse 5 gange i træk uden problem men den vil i 9 ud af 10 tilfælde fryse på nøjagtig det samme punkt. Altså fx nå til 69% og så bare gå i stå der hver gang. Det er meget meget underligt...

  • Bruger du nogen form for download manager?
    Er der plads nok der hvor du lægger det du downloader?
    Slet alle dine Temp filer og cache + cookies i alle browsere.


    Er der stadigvæk problemer efter det så ring til Stofanets support, de har foskellige værktøjer til at teste din forbindelse.


    PS lad være med at spise dig af med at det nok er din PC eller windows der laver fejlen (har selv arbejdet hos Stofanet support, og der var nogle af medarbejderne der havde en tendens til at skyde skylden på kundens PC/firewall/antivirus eller styresystem når de ikke kunne løse problemet), spørg om du må tale med hans chef hvis det sker.


    Men giv også manden en chance, for det kan også være i din ende problemet ligger :D
    Det kan være super svært at fejlfinde sådan et problem.

    Asus P6T Deluxe V2 - Antec Nine Hundred
    Core i7 920 - Scyhte Mugen 2
    ASUS GTX 580 - NorthQ 1000W
    3x2GB OCZ PC12800 cl8 - X-Fi Xtreme Gamer
    Intel 320 128Gb SSD
    2x250 GB Samsung SP2504C RAID 0
    My flickr

  • Jeg har samme problem. og stofa har sagt til mig de sidste par måneder at de arbejder på problemet. GG. så nu opsiger jeg deres lort og kræver kompensation for at mit internet ikke har virket optimalt i nogle måneder nu. de spidsede mig sågar med at de kunne nedgradere mig til 12mbit og så ville det virke, men sjovt nok havde jeg 20mbit før med cybercity uden problemer.

  • Jeg har også fuldstændig samme problem med stofanet.
    Jeg fik opgraderet min 6mbit til en 20mbit og fik nyt modem jeg gav selv 10,- mere så jeg fik en 25mbit. efter det er sket stopper alle mine downloads midt i mens den køre bedst, 9 ud af 10 gange.
    Jeg har brokket mig til stofa, nu så mange gange at jeg ikke har tal mere, igår kom en tekniker og sagde der ikke var noget i vejen med mit modem, så de måtte tjekke resten af forbindelsen (og det tager vel 1½år)


    Hvis de ikke kan finde ud af at levere bredbånd/fjernsyn, så må de sq få nogle der kan finde ud af det (fx. yousee)


    Føler med jer....... Hader Stofanet.

  • Har også det samme problem med Stofanet efter de opgraderede hastighederne.


    Det er på tide Stofanet snart indser at de har et generelt problem.


    Er der nogen der får løst deres problem, så skriv det venligst her i tråden.


    Desuden har jeg et problem med at logge på stofanet. Jeg skal altid reboote modemet eller routeren ved første login (bruger ikke "altid på"), ellers får jeg en fejl om at cable modem information missing.

  • Hvor hurtigt stopper disse downloads? Hvis de sker hurtigt ville jeg fanme sige farvel og tak til stofa.


    Filefront tilbyder desværre ikke resume(genoptagning) af downloads (ja jeg har haft mit hyr med deres service)
    Alternativt kan man finde filnavnet og så bare søge efter en anden server på http://www.filemirrors.com hvor man rimelig let kan finde en der tilbyder resume.


    Jeg bruger stardownloader free til at gøre downloaden hurtigere og kunne resume.

    Core i7 930 @ 3600mhz @ 180x20
    Noctua NH-U12P Special Edition 1366 cpu cooler
    Asrock x58 Extreme
    OCZ3B2000C9LV6GK @ 9-9-9-30-1T@900mhz
    MSI N560GTX-TI Twin Frozr II 2GB GDDR5
    Kingston SSDNow V+ 128 GB (200mb R/W)
    Cooler Master 690 Kabinet | Seasonic X-650w PSU

  • Havde i går en længere samtale med stofa support på grund af noget andet, men nævnte også dette problem.


    I følge ham jeg talte med, så havde Stofa fundet ud af at dette var en "global fejl", som skulle være rettet nu.


    Jeg har ikke oplevet problemet de sidste par dage, så måske ..... :clap:


    /Brewster