Ny mobil - forslag?

  • Godaften!


    Jeg vil have mig en ny mobil.


    Prioriteter i korrekt rækkefølge:
    - lang batterilevetid
    - tynd og god at have liggende i lommen
    - god dækning (antenne)
    - robust
    - billig
    - god at skrive beskeder på


    Jeg går ikke så meget op i andet end mine prioriteter, så farveskærm, kamera og mp3-afspiller er fuldstændig ligegyldigt.


    Har i nogle forslag til hvilken mobil der passer til mig?


    Mvh. Anders.

    Whenever I’m about to do something,
    I think “would an idiot do that?” and if they would,
    I do not do that thing.


    - Dwight Schrute (The Office)


  • har en ganske almindelig T280i til at ligge. den kan du få for 250 kroner :)


    den er vidst ikke mere end en måneds tid gammel

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Helmer


    har en ganske almindelig T280i til at ligge. den kan du få for 250 kroner :)


    den er vidst ikke mere end en måneds tid gammel


    Ellers mange tak. Det er et godt tilbud.


    Jeg søger dog noget lidt mere robust.

    Whenever I’m about to do something,
    I think “would an idiot do that?” and if they would,
    I do not do that thing.


    - Dwight Schrute (The Office)

  • Personligt vil jeg til hver en tid anbefale Nokia. Efter hvad jeg hidtil har prøvet er det de eneste jeg endnu ikke er blevet skuffet over (men det handler i høj grad også om vane).


    Jeg har selv en Nokia 6300 (da jeg også vil have en tynd model) som jeg købte for 2 år siden lige efter den kom (den inden da havde jeg i over 5 år...jeg er ikke typen der skifter mobil samtidig med underbukser), og den har tjent mig trofast indtil videre. Jeg har ikke de store krav til mobil udover tynd, god sms-skrivning, opkald og alarm...og det er jo standard i alle bortset fra at være tynd.


    Men man skal huske på at når man vælger en tynd model vil det jo også gå udover batteritiden da man jo ikke kan lave batteriet så stort. Men med mindre du overtaler overdrevent meget eller kun har mulighed for at lade en gang imellem så burde de fleste telefoner vil være i orden. Jeg oplader vel min tlf hver 3-4 dage og i snit taler jeg omkring 10-15 minutter pr. dag samt en bunke sms'er.


    Dækningen har lige så meget med selskabet man er hos at gøre. F.eks. kan det nævnes at hjemme hos mine forældre (på landet i Vestjylland) dækker Sonofons net fint, mens TDC's net ikke er særlig godt...og andre steder er det formentlig omvendt. Men generelt er der efterhånden ret god dækning i Danmark.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dna
    Personligt vil jeg til hver en tid anbefale Nokia. Efter hvad jeg hidtil har prøvet er det de eneste jeg endnu ikke er blevet skuffet over (men det handler i høj grad også om vane).


    Jeg har selv en Nokia 6300 (da jeg også vil have en tynd model) som jeg købte for 2 år siden lige efter den kom (den inden da havde jeg i over 5 år...jeg er ikke typen der skifter mobil samtidig med underbukser), og den har tjent mig trofast indtil videre. Jeg har ikke de store krav til mobil udover tynd, god sms-skrivning, opkald og alarm...og det er jo standard i alle bortset fra at være tynd.


    Også den jeg ville tage, hvis ikke det skulle være min T280. Det er genialt, at den er lavet i metal istedet for plastic. Har selv haft en, men den kunne dog ikke lide at åbne telefoner på forsiden istedet for bagsiden ( en af mine venner i stiv tilstand skal det siges )


    Men super fed telefon kort og godt.