wee skal have hund

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Dyzio


    jah det er også min drøm at gøre det. Men tror umiddelbart sådan en hund den kræver meget tid " ikke fordi andre ikke gør det" men tror bare den her kræver ekstrem meget tid og træning :)


    men jow det er nok den smukkeste hund :)



    nu har jeg læst mange steder omkring disse ulvehunde..
    Det man bare skal være meget opmærksom på er at de lystre kun hvis de har lyst og hvis de syns det er logisk og du har ret..
    Den gør ikke noget den ikke selv lige har lyst til :D hvilket jo passer mig fint et eller andet sted, da jeg har det på samme måde =)


    Det med træning der siger de at du behøver egenlig ikke træning, men når du går tur med den skal den altid være i snor (netop fordi de kun lystre hvis de har lyst), og så aldrig gå den samme tur med hunden fordi så syns den det er kedeligt, jeg har læst om mange med disse ulve hunde som egenligt ikke træner den i en klub eller lign, især ikke hvis man har en stor skov i nærheden man kan gå tur med den i.. Det er dog vigtigt de lærer at have kontakt med andre hunde allerede fra puppy af :P


    jeg leder også efter en hund der faktisk bare ligner en alaskan malemut så er jeg ligeglad om den er stor lille eller hvordan den er :D

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Pinky


    jo det er vel cirka samme størrelse


    en Irsk ulvehund er til gengæld meget større


    Mente jeg nok, jeg synes da en schaefer er en stor hund. Ikke just en tæppetisser. ;)

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate





  • Jah det har du helt ret i! men alligevel den hund kræver rigtig meget et eller andet sted. Har også læst meget om hunden osv.. :)


    mig og damen skal faktisk ud og kigge på en Japansk Spids / Pomerian ! de er også meget søde og ligner en hvid ulv i mindre udgave ca. 30-38 cm cm når de er fuld voksen. en husky er ca. de 45-55 over skulderen... :)


    lidt om Japansk Spids "Den er meget kærlig og hengiven overfor sine mennesker, og den fjerner sig sjældent ret langt fra sin ejer på fremmede steder, selvom den går uden snor."

  • vis du har tænkt dig en "ulvehund/slædehund" SKAL du gå med den 1-2 gange om dagen og køre den helt træt ellers bliver de cinda skøre. (det er noget min mor har sagt og hun går MEGET op i hunde;) )


    jeg ved ikke om det gælder en japansks spids ;)


    Syndes den der japanske spids lyder nice :cheers:



  • Den skal i nok blive glade for. Selv om der er meget arbejde med en hund så synes jeg nu også at der er mange glæder. Vores hund er 1år gammel nu. Så han har masser af krudt i røven.



    Glæder mig til at se lidt flere billeder af jeres nye hund.


  • Mange tak for det. Ja der er meget arbejde, heldigvis er jeg hjemmegående pga. eksamen i Juni, samt søger dimitend til at starte med, indil jeg finder et job, så jeg får masser af tid til den :) for ved at den vil komme til at kræve meget.


    Der vil komme flere billeder :=)


    du kan evt. uploade nogle billeder af din hund ? hvad race er det ? eller er det en blanding ?

  • et godt råd til fårår og efterår, hvor den fælder og den slags...


    når i børster den, så læg håret ud til fuglene, de kan bruge det til at bygge rede med, det gjorde min mor altid dengang vi havde hund


    og gud hvor ville jeg ønske at jeg havde en igen :)

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Dyzio
    du kan evt. uploade nogle billeder af din hund ? hvad race er det ? eller er det en blanding ?



    Vore hund er en Rhodesian Ridgeback. (Dem som de også kalder for Løvehunde) De blev tidligere brugt til løvejagt. Derfor valgte vi også navnet "Sjumba" som betyder løve.


    Sjumba:
    [Blocked Image: http://hundegalleri.dk/uploads…jpg?08-04-2009%2014:34:31]
    [Blocked Image: http://hundegalleri.dk/uploads…jpg?08-04-2009%2014:34:31]
    [Blocked Image: http://images.hundegalleri.dk/…alb_large_wm/567970_l.jpg]


    På disse billeder er han ca 70cm høj (skulderhøjde) og vejer ca 42kg


    I kan se flere billeder her:
    http://www.hundegalleri.dk/htm…l.asp?ID=44936&ipc=147153


    Der ligger også lidt video og andet godt under min profil på HG.

  • for mange år siden havde vi en Siberian Husky, og det var virkelig en kanon familie hund...


    kunne godt tænke mig en igen, men det må nok heller vente til man ikke bor i lejlighed mere :S

  • Den Karelske Bjørnehund er også betydelig lettere at havde med at gøre end f.eks en siberian husky.


    Mine forældre har selv haft 3 af dem, og de er utrolig gode familie hunde med et lavt temperament og de lystre godt.


    Den sidste de havde, for godt 5år siden var en kæmpe han som de gik på udstillinger med, utrolig flot hund, som vandt alt fra danske udstillinger til verdens udstillingen i tyskland :P


    Dog er de begyndt at avle dem i en mindre format (Hvorfor er dog mig en gåde da racen oprindeligt var på størrelse med en schæfer) hvis nogen er på udkig efter en mindre "ulve" ligende hund :)