Modlysblænde


  • Har du problemer med flare på det objektiv ?? Hvis ikke det er noget du kæmper med er der ingen grund til at bruge penge på en modlysblænde.

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af TheSnake
    Jeg blev bare anbefalet at bruge sådan en..


    Men ville den passe?


    nej, da du vil kunne se kanten på dine billede når du er på 18mm... den du skl ha er så lille at det igen, som what siger, spild af penge...


    Jeg ville ikke råde dig til at køe en, da du ikke får noget ud af den..

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Toby


    nej, da du vil kunne se kanten på dine billede når du er på 18mm... den du skl ha er så lille at det igen, som what siger, spild af penge...


    Jeg ville ikke råde dig til at køe en, da du ikke får noget ud af den..


    Nååå ja selvfølgelig, tak for hjælpen :)

    (\__/)
    (O.o )
    (#|#) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af |Henrik|
    Det er en HB-33 der passer til dit objektiv, den kan være med til at beskytte glasset som jeg bruger min til, men anden effekt har den ikke.


    Jeg ville så personligt ikke bruge penge på at beskytte et objektiv i den prisklasse :)

    Intel i5-4690K @ 4,7ghz
    Coolmaster EVO212
    ASUS Z97-A
    Crucial Ballistix Sport 2x4GB
    Crucial MX100 240GB SSD
    Gigabyte 970 G1 4GB
    Fractal Design Arc Midi R2

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af celfa


    Jeg ville så personligt ikke bruge penge på at beskytte et objektiv i den prisklasse :)


    Korrekt, nu har jeg ikke givet det vilde for den modlysblæde, og selvom at objektivet er i en lav prisklasse, så ved du sikkert at det er af go' kvalitet, så man kan lige så godt passe på de ting man har. ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af celfa


    Jeg ville så personligt ikke bruge penge på at beskytte et objektiv i den prisklasse :)


    hehe good point....men alligevel....79 kr for et modlysblæde....det skader jo ikke....

    Dyas


    Lian Li TYR pc-x 2000 full tower - Corsair HX1000W Modular psu - Asus Rampage II Extreme
    Intel® Core™ i7 965 Extreme Edition @3,6 Ghz + Thermalright Ultra-120 eXtreme Rev.c
    gigabyte GTX570 "super overclock" - 6 GB Kingston HyperX 16000
    80GB Intel SSD - Samsung Syncmaster TA950 27" - Logitech Z5450 THX Sorround + Sennheizer HD650


    Laptop
    PS3
    Wii

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af |Henrik|
    Det er en HB-33 der passer til dit objektiv, den kan være med til at beskytte glasset som jeg bruger min til, men anden effekt har den ikke.


    Det er da en omgang sludder.


    En modlys blænde giver ufatteligt meget billedkvalitet for pengene.
    ikke bare udendørs men også indendørs hvor der er skarp belysning.
    En modlys blænde skygger så det skarpe lys ikke rammer foreste linse. for det har samme effekt som hvis man får skarpt sollys ind i øjet. man kan "ikke se en disse". Det går udover billed kvaliteten på et billede.
    Den modlys blænde der er bedst et tilpasset objektivet og ligner en tulipan. når man kigger igennem den fra objektiv siden vil man se at hullet i modlys blænden er firkantet og svarer til objektivets billed udsnit ved korteste brændvide.


    at en kæmpe modlys blænde også beskytter objektivet er så bare en bonus.


  • :boxed:


    Prøv at se hvordan en HB-33 ser ud, det er denne jeg omtaler og IKKE en alm modlysblænde.


    Ved såmen godt hvad en modlysblænde har af funktion, så det behøver du såmen ikke at beskrive for mig.


  • Hmm
    det nederste af en øl dåse ?
    men den giver stadig meget billed kvalitet for pengene hvis solen nu kommer 89 grader fra dit motiv.
    Jeg syntes nikon skulle tage sig sammen og lave en bedre modlys blænde som f.eks. en EW-83J fra canon

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Raptorrockwool


    Hmm
    det nederste af en øl dåse ?
    men den giver stadig meget billed kvalitet for pengene hvis solen nu kommer 89 grader fra dit motiv.
    Jeg syntes nikon skulle tage sig sammen og lave en bedre modlys blænde som f.eks. en EW-83J fra canon


    Meget bedre billed kvalitet giver en HB-33 ikke, jeg har den selv og ved hvor god/dårlig den er.
    Men det lyder som om at du selv har testet den. ?


    Jeg bruger en HB-34 på mit 55-200, og den funker godt. http://www.amazon.com/Nikon-HB…00mm-Nikkor/dp/B0009HN588

  • De modlys blænder jeg har er enten orginale til objektivet som den canon EW-83J eller også er de som hb-33 af cola dåse typen og beregnet til en tele. og så er en cola dåse modlysblænde helt ok uden at blive prangende.