Problemer med nysamlet PC!!

  • Hejsa


    Jeg ved ikke om det er det helt rigtige forum jeg har valgt at poste i, men håber stadig at kunne få gode råd, som man plejer at få her på tweak.dk.


    Jeg har for nylig købt en ny computer, dog ikke i samlet stand da det andet var billigere. Jeg mener selv jeg har ret godt styr på det med at samle en computer rigtigt, da jeg har gjort det flere gange med godt resultat. Dog er der et eller andet helt galt med denne computer.


    Al hardware er samlet som det skal i kabinettet, men jeg kan ikke få BIOS´en til at boote min Windows Vista DVD!!! Jeg har naturligvis opsat de rigtige boot indstillinger i BIOS´en hvor den både finder min DVD og HDD. Men hver gang jeg starter op siger den noget i stil med "Select correct boot device...." osv.!!??


    En anden mærkelig ting er, at lige inden ovenstående besked kommer frem, kan man lige hurtigt se at den skriver "Adapter 1: No harddisc found" (noget i den stil ihvertfald), hvilket ingen mening gir da jeg i min BIOS kan se min HDD sidder i SATA1???!!


    Håber nogen kan give et praj om hvad der lige er galt.


    Mvh
    toejklemme

  • MB 775 ASUS P5Q PRO / Intel P45 Express


    VGA PCI-E 1 GB RADEON HD 4870 SAPPHIRE GDDR


    CPU 775 CORE2 DUO E8400 3.00GHz FSB1333 6MB


    STRØMFORSYNING 550W CORSAIR VX SERIES ATX2


    KABINET Raidmax Classic Series Scorpio 868


    HD SATA2 500 GB WESTERN DIGITAL CAVIAR SE16


    DVD-BRÆNDER PIONEER DVR-216DBK 20x/10xDL DU


    RAM 1024 MB DDR2 PC2-6400 KINGSTON VALUERAM x 4


    MONITOR LG W2252TE-PF (Emaljesort)22 tomme

  • hej igen.det lyder mystisk.Prøve lige og går på fixya.com.....og poste det samme ind.Der lidt flere
    kloge hoveder og det koster ikke noget.Du skal selfølgi post det i forum...
    Jeg fik en masse hjælp derind.
    Jeg kan desværre ikke hjælp dig mer for idag...skal arbejde vider:-)på hotel.
    Held og lykke....
    du kan også lige prøve at flash bios.

  • Jeg havde samme problem.
    fandt så ud af at det var DVD skiven/programeringen på dvden, den var gal med prøv en anden
    dvd. Ved ikke om du bruger den originale ?
    Ved godt at snak om piratkopiering er forbudt, men vover lige pelsen
    og siger. prøv en anden disk.


    Mvh. Geqello

    Bundkort: Msi k9a2 CF 790 X.
    Cpu: Phenom II 720 (original køler)
    Grafikkort: Radeon 4850 X2 2gb.
    Psu: Antec Earthwatts 650W
    4 gb. Kingston HyperX 800 mhz.
    Maxtor 500 gb.
    OS. Windows Xp Pro

    Rettet en gang, sidst af Geqello ().

  • havde det været xp kunne jeg forstå det...der havde man store problemer med at windows i startfasen ikke kunne se sata hdd.......hvilket gjorde at man skulle installere sata drivere først....præv evt at starte op med bundkort driver cd i og se om den booter og derefter kommer med en sata hdd menu ?

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Men er det den originale disk du køre med ?

    Bundkort: Msi k9a2 CF 790 X.
    Cpu: Phenom II 720 (original køler)
    Grafikkort: Radeon 4850 X2 2gb.
    Psu: Antec Earthwatts 650W
    4 gb. Kingston HyperX 800 mhz.
    Maxtor 500 gb.
    OS. Windows Xp Pro