Ny køler til I7-920

• Jeg har en I7-920 CPU på mit ASUS P6T Deluxe V2 bundkort. Jeg synes den medfølgende køler til min CPU larmer en anelse og vil derfor gerne have en anden. Hvad vil I anbefale? Den medfølgende til CPU'en passer ellers rigtig godt til bundkortet, da den blæser direkte ud på den passive køling på bundkortet. Måske findes der en anden der kan det samme - og som ikke larmer? :)

• Her er størstedelen af de kølere du kan få til I7 i danmark. Indtil videre ihvertfald.

Tag et kik http://www.coolerkit.dk/cpu__p…b0a633421e4d38c14f212d148

Kabinet : Silverstone Raven

MB : Gigabyte EX58 UD5 - RAM : Corsair Dominator 6*1GB - 1600MHz CL8

CPU : Core I7 920 @3.7GHz - Køler : Scythe Mugen 2 - GFX : 4890

HDD System : OCZ Vertex 2*30GB Raid0 - HDD Storage: Samsung F1 - 2*750GB

Lydkort: Auzentech X-plosion - PSU : Antec True Power Quatro - 1KW

• northQ siberian tiger hvis du har plads til en 120mm bagud af kabinettet....1 eren er rigeligt til din cpu medmindre du virkeligt skal oc ekstremt.

Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

Oprindeligt indlæg af Fragman
    northQ siberian tiger hvis du har plads til en 120mm bagud af kabinettet....1 eren er rigeligt til din cpu medmindre du virkeligt skal oc ekstremt.

hmm passer det kit på i7? <---- skod til i7 efter min mening

persondeligt vil jeg købe sådan en som jeg har (Prolimatech Megahalems) når vi snakker luft, det er pt. den beste luftkøler du kan få for penge.

ASUS MAXIMUS VII HERO Z97
    Intel i7 4790K @ 4600Mhz
    gigabyte GTX 980TI
    Kingston HyperX Fury DDR3-1866 DC 16GB
    2x Samsung 850 EVO SSD - 250GB @ Raid 0
    Noctua NH-D15
    Corsair Obsidian 450D
    Asus PG278Q 144 Mhz

Rettet en gang, sidst af dMITIj ().

• er sikker på at der er et lga1033 eller hvad det hedder til i7...måske skal det dog købes seperat.

Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

Oprindeligt indlæg af Fragman
    persondeligt vil jeg købe sådan en som jeg har (Prolimatech Megahalems) når vi snakker luft, det er pt. den beste luftkøler du kan få for penge.

Bortset fra det, så siger denne test noget andet

http://www.xbitlabs.com/articl…7-coolers-roundup_18.html

Rettet 2 gange, sidst af jomo_88 ().

Oprindeligt indlæg af jomo_88

Bortset fra det, så siger denne test noget andet

http://www.xbitlabs.com/articl…7-coolers-roundup_18.html

jae sådan er der så meget og hvis du gider bruge tid på at finde flere reviews ville du se at flertallet siger at det er den beste pt. hvis du kigger den test igennem du linker til kan du bla. os se at der ikke bliver brugt samme blæsere og samme blæserhastigheder så den test er NO GO.

når det er sagt så er test fra div. sider en ting og IRL test en anden, jeg har haft jeg ved ikke hvor mange forskellige køler bla. v8,true,tuniqtower, osv. osv. men denne slår dem alle, det er i hvertfalde min erfaring.

ASUS MAXIMUS VII HERO Z97
    Intel i7 4790K @ 4600Mhz
    gigabyte GTX 980TI
    Kingston HyperX Fury DDR3-1866 DC 16GB
    2x Samsung 850 EVO SSD - 250GB @ Raid 0
    Noctua NH-D15
    Corsair Obsidian 450D
    Asus PG278Q 144 Mhz

Rettet 2 gange, sidst af dMITIj ().

Oprindeligt indlæg af dMITIj

jae sådan er der så meget og hvis du gider bruge tid på at finde flere reviews ville du se at flertallet siger at det er den beste pt. hvis du kigger den test igennem du linker til kan du bla. os se at der ikek bliver brugt samme blæsere og samme blæserhastigheder så den test er NO GO.

Jamen så må vi jo kunne blive enige om at Scythe Muggen 2, Thermalright IFX-14 og megahalem er nogle af de bedste til Core I7 serien.

Oprindeligt indlæg af dMITIj

jae sådan er der så meget og hvis du gider bruge tid på at finde flere reviews ville du se at flertallet siger at det er den beste pt. hvis du kigger den test igennem du linker til kan du bla. os se at der ikke bliver brugt samme blæsere og samme blæserhastigheder så den test er NO GO.

når det er sagt så er test fra div. sider en ting og IRL test en anden, jeg har haft jeg ved ikke hvor mange forskellige køler bla. v8,true,tuniqtower, osv. osv. men denne slår dem alle, det er i hvertfalde min erfaring.

nwm ^^

• ThermalRight Extreme Ultra 120, Noctua NH12P er gode luftkølere. Arctic Freezer er også rigtig god til prisen hvis du tænker på prisen.

Den dMITIj nævner er også god. Har du plads til en kæmpe luftkøler?

Zalman CNPS 9900 er også en mulighed.

vikingreviews har lavet en stortest med i7 kølere, deres side ser bare ud til at være nede pt

Corsair Spec Alpha Red Custom, dual rad + single rad in front - Intel 7600k@4.9 1,24 vcore watercooled - 8GB Geil Forza DDR4 3000mhz - 450W Thermaltake SMART PSU - Kingston HyperX 240GB SSD - Asus GTX1060.

Rettet en gang, sidst af hot_fifty ().

• Noctua NH-U12P Speciel ligger sig i toppen sammen med Thermalright Ultra-120 eXtreme-1366-RT som er den bedste....... andet alternativ er Thermalright AXP-140 Heatsink mener ikke den er så høj som de 2 andre..... Noctua giver i idle 37C og belastning 43C.....har den selv

Det "køling" som Noc'en benytter i rørene er det som også bruges i bærbare.... Jeg kan kun anbefale den for der er da en prisforskel på Thermaltaken Ultra 120 og Noc'en...

HAr selv en
    cpu i7 2,66
    motherboard Gigabyte GA-X58-UD4P

• Thermalright ultraen har som standard INGEN køler med.
    man sætter selv en 120 mm køler på.

jeg bruger selv en/to af S-FlexD kølere - ca 9 db(900 rpm)

PC: Defini Mini, Asus GENE VIII Maximus, 6700 K , Noctura 12S, 2 x 8 gb Vengance 3000 MHz

Samsung pro 850, GTX 970 KFA 2 , 750 W psu EVGA G2

Server/TV PC:Silverstone Sugo SG05 Black,Intel H57 M-ITX mobo 2x2 gb ram
    slimdvd, 80 SSD+ 1500 gb lager

• Ved køb af Noctua NH-U12P Speciel er det hele med. Monteringskit samt 2 stk. ø120mm blæsere.... Du bør derfor gøre op med dig selv om du vil til at finde ud af hvad ellers du skal købe ved siden af kølerprofilet, hvis du vælger thermaltake eller anden, såsom monteringskit samt blæsere og cpu-salve.... Hvis du beslutter dig for thermaltake eller anden, så email til forretningen om hjælp. De (vcore.dk + coolerkit.dk) hjælper gerne med at få det samlet som man gerne vil have.....

Oprindeligt indlæg af DennisMadsen
    Jeg har ikke mulighed for bare at udskifte den blæser der sidder på den køler der fulgte med CPU'en?

Jo det kan du godt med noget ghetto mod :D

Men det er bedre at smide penge efter en bedre køler for box køleren er sku ikke fem potter pis værd