• Hey... jeg har nok samme problem med min cpu .. .



    Den viser 94-100 grader. og har kommen køler plasta på flere gange ... Kan det være min cpu køler der er noget galt med ..?


    og kan jeg slå det "Q-FAN" fra ,, og hvad skulle det hjælpe.
    og hvis det er min køler , hvad synes i er et godt købt af ny køler.





    strømforsyning: Cossair 750 W
    Intel Pentium 4 Core 2 Quard 2,8 GHz 12 mb

  • Tjek om køler og CPU´ens overflade er helt flade, du kan gøre dette ved at tage et spejl eller en anden 100% flad overflade og lægge cpu og køler på, tag en lygte og lys fra siderne og se om noget lys slipper under dem, ellers kan du tage et stykke papir og lægge på spejlet og så med en sort tusch male overfladen på cpu+ køler sorte og så køre du dem henover papiret.


    Så kan du se om det sorte bliver slidt af jævnt, hvis de sker er de flade.


    Chack også hvor meget strøm CPU får, og check blæseren på køleren og se om den kører rundt hurtigt nok, slå Q fan fra for det sætter hastigheden op og ned.


    Men som Cyclups skriver ville en lidt mere detaljeret beskrivelse af dit setup være rart.

    Asus P6T Deluxe V2 - Antec Nine Hundred
    Core i7 920 - Scyhte Mugen 2
    ASUS GTX 580 - NorthQ 1000W
    3x2GB OCZ PC12800 cl8 - X-Fi Xtreme Gamer
    Intel 320 128Gb SSD
    2x250 GB Samsung SP2504C RAID 0
    My flickr

  • Øhh er der ikke noget mere lettere at gøre,, for det har jeg squ ikke helt styr på...
    Men hvad sker der ved at slå Q-fan fra.. ?
    Har jeg for en stor strøm-forsyning ...?




    her kommer lige nogle flere stuff...



    Ram: 2x 4Gb Kingston 1600MHz DDR3
    CPU: Intel P4 , Core 2 Quard 2,8 GHz 12 Mb - Med standard cpu-køler
    Kabinet: Chiftec Dragon Big Tower 750 W - strømf.
    Bundkort: Asus PSE64 WS Evolution Socket 775




    Hvis jeg skulle ud og købe en anden cpu-køler ,,, hvad ville i så foreslå mig.. ?

  • 1. hvad måler du temperatur med og giver det problemer med genstart, en dårlig probe eller et program der ikke måler rigtigt er set mange gange før.


    nej vi vil have at du checker om cpuen er meget skæv....det er nogle af dem og en ny køler hjælper ikke, da det betyder at den ikke kan overføre varmen til en køler ordentligt.


    din psu har ikke noget at gøre med hvor meget strøm din cpu får...det er bios der bestemmer det, men mon ikke det hele står på auto som det skal, du virker ikke som en der piller så meget derinde.


    2. køb noget isoprophylalkohol i matas...og noget arctic silver 5 kølepasta (da det er det nemmeste at fordele), tag køleren af, rengør cpu og køler grundigt....ingen fedtede fingre på det. check cpuen med et spejl/glas der er lige. kan det vippe, er din IHS skæv på cpuen...check evt også kølerens bund.


    er de lige så fordel arctic silver 5 efter anvisningen og sæt det på igen. er cpuen skæv er den eneste mulighed enten at sende den tilbage til rma eller få den slebet ned så den er lige...det ødelægger dog garantien...samme gælder sådan set også køler, men der kan man jo nemt købe en ny til en fair pris. arctic freezer pro fx.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • øhh oki... jeg har set det med grader , når computeren starter op. og man trykker på del" knappen . Hvor den så går ind i bios'en . og videre ind i power monitor . hvor jeg så at min temp var 95-100 grader varm.. Men jeg kan da gøre det her først 1. installere min asus probe , og kigge om det går amok med varmen ... og så kigge på min køler derefter... Men den standard køler som man fik med cpu'en , er dæmle træs at montager , men kigger på det, så skriver jeg lige tilbage med svar ., om det er gået godt el af lort ...



    MEN MANGE TAKK INDTIL VIDERE......

  • I mine ører lyder det som en kombination af fejl i måling af temperatur, når du siger, at din CPU temp ligger mellem 94-100 grader, der burde dit bundkort have lukket ned for længst.


    Du bruger osse boxkøleren, check lige om den er monteret rigtigt, altså af med den, rens bund af køler og CPU godt af med isopropylalkohol, kan købes i Matas for ca. 20 kr for en lille flaske, eller brug husholdningssprit og toiletpapir.
    Påfør lidt kølepasta, ikke ret meget og sæt køleren på igen, få pins skubbet helt igennem bundkortet og få dem låst ved at dreje dem.


    Af monitor programmer kan du bruge


    Speedfan
    http://www.almico.com/sfdownload.php


    Realtemp
    http://www.techpowerup.com/downloads/SysInfo/Real_Temp/


    Viser de stadigvæk helt "syge" temperaturer, så er den køler Fragman anbefaler bestemt ikke dårlig, og den koster ikke ret mange basseører.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Evt. en bios opdatering kan klare, det er set før..

    Intel Core i5 3570K - CM Hyper 212 Evo - MSI Z77 Mpower - 2x4GB Kingston HyperX T1 1600 Mhz -
    2x MSI NVidia GTX 660 Twin Frozr OC 2GB SLI - Corsair Force GT 120GB SSD SATA3


    HTPC:
    Intel Core i3 2100 - Intel DH67GD - 2x4GB Kingston HyperX Genesis 1600 Mhz - OCZ Vertex 2 60GB SSD SATA2