Indkøb - udstyr til omkring 1500 kr.

• Hey

Jeg har fået et tilbud fra mine forældre, at de vil give mig nogle dele til mit kamera (:

Jeg har et budget på omkring 1500 kr.

canon eos 400D hus + Kit objektiv

Ejer ikke andet end det, så hvad ville i min sag være bedst at købe?

Flash, objektiv, batterigreb eller noget helt fjerde?

Mvh. Mathias Lykke

Oprindeligt indlæg af _WHAT_
    Sæt dem i banken du for desværre ikke ret meget for 1000kr :(

Meningen er at jeg skal have en gave, fordi min lillebror bliver konfirmeret.

Har lige snakket med min far, og budgettet er hævet til 1500 ;)

Kan det lade sig gøre?

Noget må da blive bedre?

en flash eller lignende?

• En Canon Flash 430 f.eks kender dog ikke lige prisen i hovedet men er bestemt også en u-undværlig ekstra komponent til et DSLR.

Intel I5 2500k | Gigabyte Z68 | 16GB Kingston | Radeon 380 | 1 Samsung EVO850 512MB | Enermax Digifanless 550W
    27" (U2711) DELL | 24" (2408WFP) DELL | Ergotron LX Dual Side-by-Side

Canon 5DM4 | 16-35mm 2.8L | 24-70mm 2,8L | 85mm 1.2L USM II | 70-200mm 2.8L IS
    Nogle Speedlites | PocketWizards

• Ja jeg vil også mene at du skal op i en 430ex for at få noget ud af det. Billigeste du sådan kan handle hvor du for noget ud af det. Batteri greb var måske en ide, men jeg ville sgu hellere spare til flashen så.

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

Ja jeg vil også mene at du skal op i en 430ex for at få noget ud af det. Billigeste du sådan kan handle hvor du for noget ud af det. Batteri greb var måske en ide, men jeg ville sgu hellere spare til flashen så.

Kan kun give dig ret.. Batterigreb er lækkert, men ikke livsnødvendigt.. :)

Oprindeligt indlæg af origin

Kan kun give dig ret.. Batterigreb er lækkert, men ikke livsnødvendigt.. :)

så kommer det store 100 kr's spørgsmål, hvor skal sådan et bestilles fra?
    helst så billigt som muligt, og selvfølgelig en ordentlig butik uden 100 dages levering?

• Syntes det virker lidt som om du bare skal have et eller andet. Det er i mine øjne en meget dum grund til at handle noget til dit kamera. Gem de penge til du har en ting du syntes du mangler for at komme videre med at fotografere..

Syntes det virker lidt som om du bare skal have et eller andet. Det er i mine øjne en meget dum grund til at handle noget til dit kamera. Gem de penge til du har en ting du syntes du mangler for at komme videre med at fotografere..

Som jeg tidligere har skrevet, skal det være en gave som jeg får, har længe gerne ville have en blitz, objektiv eller batterigreb, derfor denne tråd ;)

Det er ikke bare fordi at jeg vil have noget, men derimod opgradere mit kamera!

Mvh Mathias

• Du kunne evt. købe det her: http://www.warehouseexpress.co…/default.aspx?sku=1027434 ?

Der er lidt at spare, selvom fragten måske løber lidt op.

Eller også bare det billigste sted i DK :)

• batterigreb er jo meget en smagsag om man synes det er rart at have på, det kommer jo også lidt an på om hvor stor hånd han har.

Personligt tror jeg da at det er sjovere at få en zoom-objektiv når man er 14 år gammelt.

http://www.edbpriser.dk/Produc…289&searchArea=&Soegeord=
    dette tamron f.eks. som holder sig inden for budgettet.

Gigabyte EG41MF-US2H - Silverstone Suge 03
    Xeon 3060 + Silverstone NT-06 lite
    2 x 2 GB corsiar PC2-6400 - GeForce 8800GTS

Canon 40D + Sigma 18-50mm F/2.8 + Sigma 50-150mm F/2.8

Oprindeligt indlæg af Bugster
    batterigreb er jo meget en smagsag om man synes det er rart at have på, det kommer jo også lidt an på om hvor stor hånd han har.

Personligt tror jeg da at det er sjovere at få en zoom-objektiv når man er 14 år gammelt.

Ikke skide sjovt på de 300mm uden IS eller VR :)

E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

Oprindeligt indlæg af Bugster
    batterigreb er jo meget en smagsag om man synes det er rart at have på, det kommer jo også lidt an på om hvor stor hånd han har.

Nu er der jo lidt mere i et batterigreb. Balance ved vertical skydning og ikke mindst en vertical udløser.

• det kommer da lidt an på i hvilke forhold.
    Jeg skød med 28-300mm tamron før jeg fik mid IS objektiv og når jeg skød udenfor i ordentligt vejr var det altså ikke noget problem med 300mm.

og nu er det jo ikke lige sikker at en komf vil have et 3500kr+ objektiv til sit kamera hvis det bare er hobby for ham.

• WHAT: det ved jeg godt, havde også selv batterigreb til mit 400D, men har også været ude for nogle med lidt mindre hænder som synes at det var træls at skyde med pga. de synes det blev for "klosset" at skyde med.
    Mig helt personligt kunne jeg da ikke undvære mit batterigreb da jeg havde 400D med ved at det ikke er alle der har det sådan.

• Nu er tunfisk ikke 14år og skal heller ikke konfirmeres :) Han er en temmelig stor gut :P
    Evt. læs den første post ;)

Jeg ville stadig gå efter batterigrebet + extra batteri eller en flash. Jeg kan ihvertfald IKKE undvære mit batterigreb til mit 400D.

• hehe. jeg havde læst det lidt længere nede som om at han skulle købe en gave til sin lillebror i komf gave. :O Undskylder.

ja så vil jeg helt klart også sige et batterigreb eller smide de sidste 300 kr og så få en 430EXII
    http://www.edbpriser.dk/Produc…a=products&Soegeord=430ex