Problem med lcd skærm

  • Hvilket grafikkort? Har du de nyeste drivere? Har du evt. en anden skærm du kan tilslutte computeren?

    AMD Phenom II 720 - Gigabyte GA-MA790XT-UD4P - Club3D HD 4890 - 4GB OCZ Platinum - Lian Li PC X500 - Antec TP 750W

  • Ja, hvis det er der når der ikke sker noget på skærmen, så ville jeg også starte med at kigge på at finde nyeste drivere til dit grafik-kort, samt evt. til skærmen (kan findes på det link du selv lagde).


    /ask

  • Nu har jeg lige installet nye driver både til skærmen og grafikkortet. Men det er der stadig. Jeg har lige kommet på et nyt problem. Der er en digital udgang på grafikkortet og en indgang på skærmen, men den skriver når jeg prøver at den ikke kan få forbindelse. Så jeg har altid brugt analog og en adapter. Er der nogle der kan fortælle hvorfor?

  • Jeg har selv kigget lidt mere på det, men kan ikke hel forstå det. På mit grafikkort er der 2 DVI-I udgange. På min skærm har jeg en DVI-D indgang. Min kabel er en DVI-D Single link stik. Kan det ikke virke sammen?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Overgaard
    Hvis du har to udgange på dit grafikkort er din VGA-port sansynligvis std. porten. DVS at den altid sender signal derigennem hvis ikke den har fået andet af vide. Den skal altså have af vide at du vil bruge din DIGITALE-udgang...


    Måske derfor - men ved det ikke...?!


    Overgaard. Lad være med at snakke om noget du ikke har forstand på. hvad enten han brugte en VGA eller DVI port vil skærmen ( da den er Plug and play understøttet ) automatisk findes af grafikkortet. Dvs. grafikkortet bruger den udgang, som en skærm er tilsluttet til.



    Zobbe.


    Følgende spørgsmål skal du lige besvare:)
    HVAD ER DIN OPLØSNING SAT TIL?
    KAN DU STARTE I FEJLSIKRET TILSTAND?
    ER DER BILLEDE PÅ SKÆRMEN, NÅR DU TÆNDER COMPUTEREN OG FORSVINDER DETTE, NÅR DU KOMMER TIL SKRIVEBORDET?

  • Quote

    Følgende spørgsmål skal du lige besvare:)
    HVAD ER DIN OPLØSNING SAT TIL?
    KAN DU STARTE I FEJLSIKRET TILSTAND?
    ER DER BILLEDE PÅ SKÆRMEN, NÅR DU TÆNDER COMPUTEREN OG FORSVINDER DETTE, NÅR DU KOMMER TIL SKRIVEBORDET?


    Min opløsning er 1920x1200
    Nej. Så skriver den at ikke har et digital input. (Ved Analog kabel og adapter virker det)
    Nej. Der kommer slet ikke noget billede, heller ikke ved opstart af BIOS.


    Min grafikkort og skærm er linket længer oppe t tråden

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af zobbe


    Min opløsning er 1920x1200
    Nej. Så skriver den at ikke har et digital input. (Ved Analog kabel og adapter virker det)
    Nej. Der kommer slet ikke noget billede, heller ikke ved opstart af BIOS.


    Min grafikkort og skærm er linket længer oppe t tråden


    nice. Kablerne sidder jo nok som de skal formoder jeg, så har du prøvet med en anden skærm med digital port? det lyder til, at der er en defekt enten ved Grafikkortet eller skærmen. Under alle omstændigheder burde du sagtens kunne bruge et digitalt særmsignal, og dette skal også kunne ses i bios, så det er på ingen måde noget med drivere eller lignende.

  • Det er langt fra alle tft skærme som selv skifter mellem DVI & Analog, der burde være en knap på skærmen til manuel skift af port.


    Edit:
    Har lige kigget på manualen for den skærm og 4 knap fra venstre hedder "Source" og gør følgende.


    Når du trykker på knappen ' ', vælges videosignalet, mens OSD er
    slået fra. (Når kildeknappen trykkes for at ændre indgangstilstanden,
    vises en meddelelse øverst til venstre på skærmen, der oplyser den
    aktuelle tilstand -- indgangssignalerne Analog, Digital.)


  • hvis skærmen skriver no input :) så har han nok skiftet til digitalt signal :)


  • Har jeg prøvet. Der sker ikke noget. For kun et billede op når jeg skifter til VGA signal. Jeg må prøve med en anden skærm.


    Mange tak for hjælpen