Hp Touchsmart el. Apple iMac?

  • Hej overvejer lidt at anskaffe mig en HP touchsmart (Har set flere anmeldelser af den hvor den nogle gange får nogle hug) eller Apple iMac 24"


    Men altså tænker så på at smide en DAC efter den, computeren skal 95% af tiden bruges til at høre musik på anlægget...


    Men hvad har de af lydudgange, og hvordan tror i det ville fungere?


    Umiddelbart så har HP'en SPDIF og Minijack, men jack'en kan man jo ikke bruge til noget... Hvad har iMac af tilslutninger til lyd? Synes ikke jeg kan finde det nogen steder andet end den har minijack...

  • Jeg ville umiddelbart tage iMac, men mindre du ikke kan leve uden TOSHLINK, for det mener jeg ikke den har (er dog ikke sikker)..


    Men kan du ikke bare købe en ekstern DAC til USB-tilslutning? Så slipper du vist også for jitter-støj..

    [ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]


    [ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

  • ja, jeg kan i hvert fald ikke anbefale en HP touchsmart.. jeg har prøvet den ude i elgiganten i esbjerg.. og nøj den var langsom.. og det var ikk altid den forstod jeg trykkede..


    men jeg kan heller ikk anbefale dig en iMac da jeg ikk selv har prøvet den..

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

  • Jeg har kun set anmeldelser af HP'en hvor den har fået hug, så den vil jeg ikke anbefale.
    Jeg kender dog mere end en god håndfuld med iMac af forskellige generationer og størrelser - og alle er fuldt ud tilfreds.


    Som enhver anden Mac så fungere minijack ud som mini-optisk, dvs. du skal bruge et optisk kabel der er formet som et lidt for langt minijack stik i den ene ende og tos-link i den anden, så har du optisk ud - det bruger jeg selv på min Mac Mini.


    Med hensyn til en rigtig god prisbillig DAC så vil jeg samtidig anbefale DAC Magic til 1.999,-

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af AT0MAC
    Jeg har kun set anmeldelser af HP'en hvor den har fået hug, så den vil jeg ikke anbefale.
    Jeg kender dog mere end en god håndfuld med iMac af forskellige generationer og størrelser - og alle er fuldt ud tilfreds.


    Som enhver anden Mac så fungere minijack ud som mini-optisk, dvs. du skal bruge et optisk kabel der er formet som et lidt for langt minijack stik i den ene ende og tos-link i den anden, så har du optisk ud - det bruger jeg selv på min Mac Mini.


    Med hensyn til en rigtig god prisbillig DAC så vil jeg samtidig anbefale DAC Magic til 1.999,-


    Hvor finder man det henne, kan ikke finde det på apple's hjemmeside


    angående dac har jeg en del i tankerne i forskellige prislag...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Svan


    Hvor finder man det henne, kan ikke finde det på apple's hjemmeside


    angående dac har jeg en del i tankerne i forskellige prislag...


    F.eks. den her - der følger adapter led med så det også paser i 3.5mm jack