Tabula Rasa i Blockbuster

  • Hej Tweak. Jeg var i Blockbuster i Odense forleden, hvor jeg lagde mærke til 2x Tabula Rasa Collectors Edition. Såvidt jeg er orrienteret, og til dem som ikke kender spillet, er det et mmorpg spil som lukkede for et par måneder siden. Det er altså ikke længere muligt at spille.
    Da jeg nævnte det for ekspedienten forklarede han at det vidste han ikke noget om og lod det ligge.
    Mit spørgmål er, er det tilladt at sælge et sådan produkt?

  • har været ude for det samme med 3for2.dk da jeg købte Neocron der i sin tid. Neocron holdet dengang var lige gået over til Neocron 2, og man kunne ikke opgradere sit gamle spil eller bruge det til så meget andet som en fiks vægdekoration.


    Jeg aner så ikke om 3for2.dk har taget det væk efter min mail...


    men jeg tror ikke at det er lovligt at sælge spil der ikke kan spilles længere pga lukning af servere, da produktet ikke leverer det der bliver beskrevet på pakken længere.


    tror sq nok at når/hvis WoW lukker engang, så er der en milliard brugere der føler sig godt røvrendt ;)

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200


  • hvorfor skulle vi dog det....på et tidspunkt er de nok nødt til at nedlægge wow i den version de har nu, men universet er så omfattende, at de næppe bare forærer kunderne væk til konkurrenterne uden at tilbyde dem en form for "kopi" af din account til det næste spil...

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Zjapper
    Hej Tweak. Jeg var i Blockbuster i Odense forleden, hvor jeg lagde mærke til 2x Tabula Rasa Collectors Edition. Såvidt jeg er orrienteret, og til dem som ikke kender spillet, er det et mmorpg spil som lukkede for et par måneder siden. Det er altså ikke længere muligt at spille.
    Da jeg nævnte det for ekspedienten forklarede han at det vidste han ikke noget om og lod det ligge.
    Mit spørgmål er, er det tilladt at sælge et sådan produkt?


    Jeg kan ikke se der skulle være noget ulovligt i at sælge det.
    For fans af spillet kunne man jo forestille sig en ubrudt collector´s edition ville have sentimental værdig. Som det jo er tilfældet med mange andre ting, der i dag teknisk set er ubrugelige.
    Men det forhold at sælgeren ikke kunne rådgive tilfredsstillende om produktet kunne sikkert godt lægge til grund for at give kunden ret til at ophæve salget. Med andre ord ville man sikkert kunne få medhold i en klage, hvis spillet blev solgt under den forudsætning, at det rent faktisk kunne spilles - hvilket man må antage er tilfældet, hvis sælgeren ikke aner at spillet er lukket :)
    Derudover tvivler jeg stærkt på Blockbuster ville have noget mod man byttede det eller fik sine penge tilbage, hvis man kom til at købe det.
    Så det korte svar på dit spørgsmål må være: Det kommer an på under visse forudsætninger spillets sælges. Men i praksis vil det sikkert ikke være noget problem ;)

  • Det er uanset hvad, stadig at røvrende folk lidt. De ser der ligger et spil, og oven i købet en special edition. Også står der vel også de kan spille online og tænker, at det kunne da godt være man skulle brug xxx kr på det, også når de kommer hjem er serverne lukket.


    Det samme oplevede jeg da jeg købte Mage Knight: Apocalypse, der var online og det hele på æsken, men "multiplayer" funktionen var låst, eller fjernet (kan ikke huske, men kiggede i manualen for at se hvordan man gik på nettet). Det var så kun små 400kr ud i den lorte butik der tog røven på mig (HOST blockbuster). Og hvis jeg skulle aflevere spillet skulle det være som brugt, altså jeg kun fik 100kr or something.

    "Du skal aldrig file en diamant flod, hvis din hest åd et kloster" - Philip Larsen, 2009.