Hey...
Hvorfor er den ene kerne så meget varmere?
[Blocked Image: http://www.mtfastdl.dk/underligtemp.jpg]
Hey...
Hvorfor er den ene kerne så meget varmere?
[Blocked Image: http://www.mtfastdl.dk/underligtemp.jpg]
Enten er køleren monteret en smule skævt eller så er IHS en smule skæv
QuoteOprindeligt indlæg af Rasmus_yamaha
Enten er køleren monteret en smule skævt eller så er IHS en smule skæv
Jeg er 99% sikker på at alle de dimser der skal holde fast i motherboardet sidder som de skal.
Hvad er IHS?
QuoteOprindeligt indlæg af .mT::
Jeg er 99% sikker på at alle de dimser der skal holde fast i motherboardet sidder som de skal.
Hvad er IHS?
IHS er overfladen på din CPU, hvis den eller din køler ikke har en lige overflade har den svært ved at overføre varmen på alle kerner (sådan forstår jeg det)
ISH er den overflade på selve cpuen.
Før hen var det bare en bar kerne på cpuen men nu har den fået et slags heatsink over på kernen.
Denne ISH har det med at vær een smule konkav eller direkte skæv derfor lapper nogle den (sliber den plan) så kontakten mellem køleren og cpuen bliver bedre
Ok...
Jamen så kan det måske være begge dele...
Som i kan se er bunden af min køler lidt ujævn, syntes jeg...
[Blocked Image: http://www.frostytech.com/articleimages/200801/xigmatekHDTS1283_base.jpg]
QuoteOprindeligt indlæg af .mT::
Ok...
Jamen så kan det måske være begge dele...
Som i kan se er bunden af min køler lidt ujævn, syntes jeg...
Tror ikke bunden fås bedre ind på de xigmatek kølere det er hvis svært at lappe bunden når den benytter HDT (heat direct touch) teknologien.
Jeg vil vædde min gamle hat på at hvis du tager en glas plade og ligger oven på ISH på cpuen så vil du kunne se at den kan vippe lidt.
enten er det defekt temp sensor eller fordi du har 11.9% load på den core.
har du evt en SS hvor du kører 0% load ?
Tjek om kølepastaen dækker 100% af cpuen evt.
Som splatdk siger, test med 0% load, og test da også lige med prime95 stresstest og se hvad der sker.
Alligevel også en god måling på GPU Burde kontakte dit lokale fjernvarme anlæg, og høre om du kan få lavet en ordning med at du forsyner dem.
Hov, havde da helt glemt det her topic
QuoteOprindeligt indlæg af SplatDK
enten er det defekt temp sensor eller fordi du har 11.9% load på den core.
har du evt en SS hvor du kører 0% load ?
QuoteOprindeligt indlæg af Azjo
Tjek om kølepastaen dækker 100% af cpuen evt.
Som splatdk siger, test med 0% load, og test da også lige med prime95 stresstest og se hvad der sker.
Jeg har testet lidt, og tror der er noget galt med sensoren, på ihvertfald den kerne...
QuoteOprindeligt indlæg af bld
Alligevel også en god måling på GPUBurde kontakte dit lokale fjernvarme anlæg, og høre om du kan få lavet en ordning med at du forsyner dem.
Check næste varme regning, hvis du ser et pris fald kan du takke mig med en æske chokolade
Lige pt køre jeg med mit gamle 8800 GT, som aldrig har kunne vise temp rigtigt. Pga jeg sendte mit 295 til rep da det hyler som en løs kilerem under pres, f.eks crysis på max eller fallout på max.
Jeg har så fået en mail hvor de skriver at det er helt normalt at den siger sådan.