vista ultimate 64 aktivering hjælp...

  • hejsa har i over 6 måneder kørt med vista ultimate 64bit, og har ingen problemer med aktivering haft før idag, da jeg skiftede 1 500gb ud med en 1500gb igår skulle jeg så idag geninstallere vista ulimate 64bit, men den ville ikke aktivere vista, den skrev min key var i brug...ringede så til microsoft online support og fik det aktiveret der..han sagde at det var fordi jeg havde ændret på mit hardvære, men det har jeg gjort før, skifted bundkort og grafikkort og ram det har jeg gjort siden jeg købte vista..hvordan kan den så komme nu og sige dette bare fordi jeg skifter en hdd og laver 2x500gb til raid 0?


    han sagde også næste gang jeg geninstallerer vista skal jeg ringe igen, kan det passe?

  • Yes, MS har et point-system der holder øje med hvornår skidtet skal genaktiveres. Du må max få xxx point - og så er det med at finde nummeret til aktiveringsrobotten frem. Dvs. ændring af cpu giver x, hd x osv. gradueret efter hvad de nu synes. Kan ikke huske om bios også tæller med eller om de droppede det. hd tæller vist kraftigt.


    Mener også det gælder XP. Efter SP2 talte de vist om at lempe point-systemet = havde malket XP - tror det blev ved snakken. Er fair nok så længe det er let at genaktivere. Træls måske. Du ejer vel egentlig ikke Windows, kun rettigheden til at bruge den i det omfang du følger regler udstikket af MS HQ :)

  • hvordan kan det så være jeg skiftede bundkort / grafikkort / hdd / +diverse ud før og der aktiverede den fint...men da jeg skiftede hdd ud igår og kørte 2x500gb tilk raid 0, så gad den ikke lige pludselig?

  • ok, prøvede igår at tage de 2x500gb og 1x1500gb fra og installere winxp på en anden hdd jeg havde liggene som er ldit defekt, der kunne jeg sagtens aktivere vista uden telefonisk hjælp.


    dog skal det siges at igår hvor jeg skulle aktivere vista ultimate 64 var det med alt det jeg normalt installerer, havde nemlig glemt at aktivere det, og kom først i tanke om det senere..dvs med alt mener jeg alt graik/bundkort/raid/mus/keybord/lydkort/printer/n95 8gb/skærm/antivirus/alle vista ultimate 64 updates...så det kan måske være det program er kommet med en af de updates.


    da jeg så installerede vista på den gamle og lidt i stykker hdd, installerede jeg kun netkort for at kunne komme på nettet, hvor efter jeg aktiverede vista og der kunne den gøre det første gang, så det kan måske ligge der?