Leder efter ny musemåtte til gaming!

  • At sige Roccat Taito stinker uden nogen begrundelse syntes jeg slet ikke er noget man kan bruge til noget.


    Jeg har lige fået en Roccat Kone + Taito måtten ind af døren og er positivt overrasket over både mus og måtte.
    Men da det er måtte du spørger om vil jeg nøjes med at skrive mine meninger om den.
    Taito er kæmpe stor, så hvis du har småt med plads kig efter noget mindre, men selve måttens overflade er super lækker, musen glider fuldstændigt gnidningsløst og støjfrit henover, og den fortsætter et stykke hvis du puffer til musen.


    undersiden gør at den ikke bevæger sig ud af stedet når den er lagt og så er den dejligt stilren. kun et logo i hjørnet.
    Overfladen gør også at den er super behagelig at bevæge hånden/armen henover som man gør når man bevæger musen.


    Jeg har MEGET svært ved at se hvad der "stinker" ved denne måtte, syntes som nævnt tværtimod at den er super lækker.


    Og der er mange reviewere der er enige med mig, her er nogle links til 8 forskellige reviews/tests: http://www.roccat.org/Products/Products/ROCCAT-Taito/

    Asus P6T Deluxe V2 - Antec Nine Hundred
    Core i7 920 - Scyhte Mugen 2
    ASUS GTX 580 - NorthQ 1000W
    3x2GB OCZ PC12800 cl8 - X-Fi Xtreme Gamer
    Intel 320 128Gb SSD
    2x250 GB Samsung SP2504C RAID 0
    My flickr


  • Jeg har faktisk kun omkring 27 centimeters bredde og lidt over 30 centimeters dybde plads til en musemåtte, hvilket ikke er meget.. Men da måtterne ikke er særlig høje ved jeg ikke om man kan have noget af dem under keyboardet? :/ *har tænkt på at nogle måtter ville passe med dimensionerne hvis jeg lagde dem på den anden led*


    - Men med disse mål ville Nova Winner 3 faktisk passe rimelig fint ind..

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af recruit
    Jeg er ikke sikker men tror at Nova Winner 3 bare er en videre udvikling af den som er nævnt tidligere.



    Ja, og jeg vil gerne have Winner 3 men har ikke plads til den har jeg fundet ud af. Derimod har jeg plads til Winner 2, men kan ikke finde en forhandler der sælger den. :-/




    Edit: Måske har jeg fundet den her: Nova Winner 2


    Dem der tidligere skrev, at Winner/Killer var god, kan I fortælle mig om det er 2'eren I har? Hvad er forskellen på 1, 2 og 3 undtagen udseende?



    Jeg tænker måske, at QcK Mini ville passe ind også?


  • Jeg siger den stinker i forhold til func1030, det gør jeg fordi jeg har prøvet begge, og func1030 var den langt overlegen mhs til hvordan musen kører på den, glathed samt komfort. Var det bedre??

    Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af ChiliIndianeren


    Jeg har dog kun den slatne stof-tingest.. Men den er lækker..


    Nej fy for satan da ikke i glas :D


    QcK+ Heavy i stof... :D

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Svan


    Nej fy for satan da ikke i glas :D


    QcK+ Heavy i stof... :D


    Eller bare QcK+, men helt klart den bedste måtte jeg har leget med. Elsker stof, og ikke det der gummi/plastic/metal/glass gøgl..

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Brtlsn


    Eller bare QcK+, men helt klart den bedste måtte jeg har leget med. Elsker stof, og ikke det der gummi/plastic/metal/glass gøgl..


    Præcis...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af nicklas91


    Jeg har faktisk kun omkring 27 centimeters bredde og lidt over 30 centimeters dybde plads til en musemåtte, hvilket ikke er meget.. Men da måtterne ikke er særlig høje ved jeg ikke om man kan have noget af dem under keyboardet? :/ *har tænkt på at nogle måtter ville passe med dimensionerne hvis jeg lagde dem på den anden led*


    - Men med disse mål ville Nova Winner 3 faktisk passe rimelig fint ind..


    Jo det kan man sagtens, det er det jeg har gjort, der er ca 10 cm måtte under mit keyboard, den er så tynd at det ikke generer overhovedet.


    Taito måtten er også det som nogen kalder en stofmåtte, forskellen er bare at overfladen på Taito er behandlet så musen glider bedre i alle retninger, prøv at se billederne taget i mikroskop, klik på "Tech Specs" fanebladet: http://www.roccat.org/Products/Products/ROCCAT-Taito/

    Asus P6T Deluxe V2 - Antec Nine Hundred
    Core i7 920 - Scyhte Mugen 2
    ASUS GTX 580 - NorthQ 1000W
    3x2GB OCZ PC12800 cl8 - X-Fi Xtreme Gamer
    Intel 320 128Gb SSD
    2x250 GB Samsung SP2504C RAID 0
    My flickr

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Malk


    Jo det kan man sagtens, det er det jeg har gjort, der er ca 10 cm måtte under mit keyboard, den er så tynd at det ikke generer overhovedet.


    Taito måtten er også det som nogen kalder en stofmåtte, forskellen er bare at overfladen på Taito er behandlet så musen glider bedre i alle retninger, prøv at se billederne taget i mikroskop, klik på "Tech Specs" fanebladet: http://www.roccat.org/Products/Products/ROCCAT-Taito/


    Jeg er også rimelig lun på Taito-måtten. Skal åbenbart køre ROCCAT-stilen :T

  • Jeg vil stadig sige efter at ha prøvet begge måtter at func 1030 er bedst, men du kan kun finde ud af det ved at prøve dem selv. Syntes musen glider en del bedre på func, samt den ikke er sådant en slatten omgang som kaito, men det er nok en smags sag?

    Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dasjap
    Jeg vil stadig sige efter at ha prøvet begge måtter at func 1030 er bedst, men du kan kun finde ud af det ved at prøve dem selv. Syntes musen glider en del bedre på func, samt den ikke er sådant en slatten omgang som kaito, men det er nok en smags sag?


    I guess. Men har ikke tænkt mig at købe begge to for at prøve og ingen i min omgangskreds har en af de ovenstående... Så jeg må bare gå efter intuition her. :crazyeyes:



    Men folk som snakkede om Winner/Killer måtter, kan I fortælle mig om denne måtte er den rigtige? Det lyder billigt?

  • Nej det ville være en dyr omgang hvis du skulle det:-) Men hvad jeg syntes er bedst, er nødvendgvis ikke hvad du eller andre syntes. Så der du må tage chancen, håber du får en kanon måtte til dit behov og din stil;-)

    Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af nicklas91


    Jeg er også rimelig lun på Taito-måtten. Skal åbenbart køre ROCCAT-stilen :T

    Jeg kan bare ikke forstå deres design, da "alle" ved at lasermus kører bedst på ensfarvet underlag (det står sågar i brugsforvirringen til roccat´en)
    jeg har selv en qpad helt sort stofmåtte, det er rigtig kræs sammen med min roccat kone

    cpu : E6850 3.0ghz
    mb: Asus p5k-e wifi
    gfx:Bfg 8800 gts oc2 640mb
    ram: 2*2gb corsair extreme
    psu: chill innovation 510w
    mus: razer Copperhead @ razer mantis speed
    cod4 nick: #DD|RAZOR

  • Taito måtten er også helt ensfarvet.

    Asus P6T Deluxe V2 - Antec Nine Hundred
    Core i7 920 - Scyhte Mugen 2
    ASUS GTX 580 - NorthQ 1000W
    3x2GB OCZ PC12800 cl8 - X-Fi Xtreme Gamer
    Intel 320 128Gb SSD
    2x250 GB Samsung SP2504C RAID 0
    My flickr

  • Quote

    Jeg kan bare ikke forstå deres design, da "alle" ved at lasermus kører bedst på ensfarvet underlag (det står sågar i brugsforvirringen til roccat´en)
    jeg har selv en qpad helt sort stofmåtte, det er rigtig kræs sammen med min roccat kone


    Du tænker nok på Roccat Sense måtter?