Lapping af i7 920 samt true ?

  • slutter også ved 1200 her. Elsker at se når cpuerne er mega skæve og konkave så giver det mest.

    Corsair Spec Alpha Red Custom, dual rad + single rad in front - Intel 7600k@4.9 1,24 vcore watercooled - 8GB Geil Forza DDR4 3000mhz - 450W Thermaltake SMART PSU - Kingston HyperX 240GB SSD - Asus GTX1060.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af hot_fifty
    slutter også ved 1200 her. Elsker at se når cpuerne er mega skæve og konkave så giver det mest.


    så bare vent til du skal lappe en i7 de er stortset lige så skæve som q9xx serien ^^ banket på af en lille dreng med en hammer :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af KasperB
    Står din multiplier ikke forkert? min 920 hedder 133 x 20, og din hedder 21. !?!?!?


    i7 920 = 21 med turbo mode enable


    Quote

    Oprindeligt indlæg af pekr
    Ved load går den optil 21 i visse tilfælde 22, det hedder vidst turbo i bios og kan deaktiveres (men hvor skulle man dog det)


    i7 940 = 22 med turbo mode enable

  • Lige en fod-note mht. evt. planslibning af TRUE.


    Har for en uges tid siden sat min nye TRUE køler på min 920´er.
    Jeg undrede mig over at den var så konvex. (enddag så meget, at det kunne ses da jeg lagde en vinkel på)


    Var selvfølgelig ikke tilfreds, da det jo er en kostbar køler, -og jeg ringede til CoolerKit, hvor jeg købte køleren..


    Jeg fik forklaret, at netop det, at køleren havde en forhøjning på midten, skulle gøre at den lagde mere korrekt an på CPU´en.
    -Om dette var en "røver" for at undgå RMA, eller sandheden, var jeg også selv i tvivl om, men er op til jer selv at vurderer.


    Jeg monterede køleren som den var (med MX-2), og er yderst tilfreds med mine temps.
    Standart 2,66 og normal drift (Dog max. fan på medfølgende 120mm.) 31 grader.


    Ville bare lige dele lidt info, inden du evt. "planer" din køler også, men du må selv vurderer om oplysninger er korrekte.


    MAG! :D

    Core i7 920, Rampage ll Extreme, 6 x SSD OCZ Vertex MLC 30 Gb i Raid 0(630 Mb/s!) ..
    6 Gb 1866 Mhz OCZ Reaper,
    1000 HX Corsair,
    GTX 260 core 216,
    X-Fi Extreme Audio og en fin lille TRUE cooler i et CoolerMaster Cosmos S kabinet...


  • [Blocked Image: http://iloapp.hardstyle.dk/data/_gallery/public/12/1239197334_resized.jpg]
    groft tegnet



    jup den er go nok, men som DmK nævner tidligere i tråden, er IHS så skæv på intel at det for en gammel hashryger til at blive helt misundelig. har selv lige lappet min TRUE men ingen resultater før jeg før nyt board hjem.


    De kølere/cpu'er jeg tidligere har lappet har kun været til min fordel, det mest ideelle er at lappe både cpu og køler så du har to helt plane flader, men RMA mulighed forsvinder desvære :(

  • men hvor tit RMAer man en køler/cpu 8)


    Ja enig. TR produkter er sq ik altid i top. Min køler fra dem var også meget konkav :ohmy:

    Corsair Spec Alpha Red Custom, dual rad + single rad in front - Intel 7600k@4.9 1,24 vcore watercooled - 8GB Geil Forza DDR4 3000mhz - 450W Thermaltake SMART PSU - Kingston HyperX 240GB SSD - Asus GTX1060.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af hot_fifty
    men hvor tit RMAer man en køler/cpu 8)


    Ja enig. TR produkter er sq ik altid i top. Min køler fra dem var også meget konkav :ohmy:


    ja også min mening, men hvis jeg på et tidspunkt finder på at sælge min 920'er gider folk ikke gi prisen hvis den er lappet :/

  • Som nævnt overvejer vi at lave en aritkel med planslibning af CPU og Køler



    Derfor ville det være super hvis vi kunne lave en table med før og efter..


    Det optimale ville jo være
    Standard temp (CPU planslæbet temp) (CPU og køler planslæbet TEMP)
    Ville sådanset gerne have det både for 775 systemer med også 1366 AM2 AM3 osv osv jo flere jo bedre.


    Hvis i har gode billeder af processen ville det også være super

    Intel I5 2500k | Gigabyte Z68 | 16GB Kingston | Radeon 380 | 1 Samsung EVO850 512MB | Enermax Digifanless 550W
    27" (U2711) DELL | 24" (2408WFP) DELL | Ergotron LX Dual Side-by-Side

    Canon 5DM4 | 16-35mm 2.8L | 24-70mm 2,8L | 85mm 1.2L USM II | 70-200mm 2.8L IS
    Nogle Speedlites | PocketWizards

  • hvis man gerne vil prøve at lappe så kan man jo til fordel købe det hele brugt.. så er der jo ikk nødvendigvis garanti på.. og så spare man os nogle penge..


    jeg har fx købt min TRUE brugt.. den skal os lappes en gang.. men det bliver først i sommerferien..

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af free_ice
    en plan over presist hvordan man gør, tænker på korn størelse og hvordan man ungår at få slibe støv ned i mellem pins og mm på cpu :crazyeyes:


    du sliber med vand, så for du ingen støv


    når jeg lapper cpu/kølerer det


    vandslibe papir
    400
    800
    1000
    1200
    (over 1200 er flueknepperi)


    slibepapir kan købes i alle silvan, 10 kr pr stk


    Brasso til efterpolering (det er kun for syns skyld)


    [Blocked Image: http://www.hardstyle.dk/brasso.jpg]


    jeg sliber for såvidt muligt helst i cirkler, men er ikke altid muligt med stor uhandy køler.


    det handler ikke om at presse cpu/køler ned men bare og lade cpu/køler 'arbejde selv' ved at holde den til.


    hvis du presser ned du du højst sandsynlig opleve den 'hopper' hen over papiret og det giver 'ujævn' slibing, runde hjørner og muligvis ødelægger papir med hakker også bliver det først en hoppende affair.


    -----------------
    min fremgangs måde


    3 - 5 cirkler
    drejer cpu/køler 90 grader, og gentager processen


    -----------------


    der vil i den næremste tid komme lidt mere grundig guide med billeder.
    har en Thermalright HR-05 chipsetkøler som skal under kniven engang når den kommer med posten


    [Blocked Image: http://www.hardstyle.dk/hr05.jpg]

  • Måske værd at nævne at du skal have et 100% plant underlag. En glasplade er at foretrække. Ellers er jeg helt enig med Splat.


    Fik dog kun 2-3 grader ud af mit lapping. Så det har nok ikke været IHS der var skæv, men snarre dårlig kontakt mellem cores og IHS.

    I7 4790K - Maximus V Ranger - 2x 670GTX SLI - 16GB Ballistix - Intel 335 SSD - Corsair AX1200 - Little Devil V8 - EK CSQ FC - EK Bridge - EK Supreme - Dual Laing DDC 18W - EK 250 X3 - XSPC RX360 - TFC 240