Problem med at afdrage bøde

• Hej.

Hvad sker der hvis man ikke kan overholde den afdragsaftale man har med politiet angående en bøde?

Jeg fik en bøde tilbage i december, da jeg fik SU på tidspunket fik jeg den halveret. Derefter har jeg så indgået en afdragsaftale med politiet, da jeg var økonomisk ude af stand til at betale hele bøden på én gang.

Nu skal jeg betale 200,- om måneden, men det har jeg heller ikke. Det er ikke fordi jeg ikke vil, men fordi jeg har fået 3950,- i kontanthjælp, og banken skal bruge 3960,- til min budget, og der mangler jeg pænt mange penge i forvejen, så jeg har i forvejen ingen penge til mad den her måned.

Hvad sker der så? Nogen siger det skal afsones (1000kr!!), og andre siger at Skat opkræver det næste år...

//Nicky

P.S. Jeg er normalt hverken kriminel eller samfundsnasser som det lyder i det her indlæg. Jeg er fanget i finanskrisen, mistede mit tidligere arbejde, og fik en chef i Århus som tilbageholder min løn. Har ellers altid haft arbejde siden jeg var 13.

• Du kan evt prøve at kontakte SKAT og prøve og høre dem af, fordi det burde kunne lade sig gøre at få det trukket i skat til næste år, eller en del hver måned..

• Jeg vil anbefale dig at kontakte dem og fortælle om dine pengesager, så kan det være at i finder en fornuftig løsning.

Hvis du bare gør ingenting som er det dummeste at gøre, bliver du self. kontaktet af dem og evt. bliver gælden sendt til deres advokat med yderligere omkostninger for dig. Tror ikke at afsogning kommer på tale i dette prisleje.

• Sidst jeg havde rodet mig ud i noget og skulle betale for det, der ringede jeg til told og skat da jeg fik bøde og sagde det kunne jeg økonomisk ikke overskue, også lavede jeg en aftale med dem at jeg betalte det hele da jeg fik feriepenge, og det var slet ikke noget problem.. Og lige lidt bonus info, vis man ringer til deres opkrævnings afdeling, så er der kortere svar tid på tlf'en end vis man ringer normalt :D

• Okay, så tager jeg et smut forbi politistationen i morgen efter jeg har været ved HK...

Ellers hvis jeg bare kan få den udskudt en måned mere, så har jeg lidt ekstra fra kontanthjælpen... Også fedt min telefon bliver spærret om 3 dage, så jeg ikke kan modtage opkald fra de steder jeg har sendt jobansøgninger ud til.. x|

edit:

Hmm, prøver at ringe til dem i stedet så, tak for tippet kalytt, så kan jeg spare lidt på telefonreningen.. ;)

• Det er told og skat der har overtaget det med bøderne, så det er dem du skal kontakte og ikke politiet vil jeg mene?

Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

• Hvis du kontakter dem, og fortæller hvordan og hvorledes kan du formentlig få lov at udskyde en måned.. Det har jeg gjort flere gange :)

Den med at afsone bøder skal du næppe frygte - Der går for det første enormt lang tid før det vil blive aktuelt, og du skal også have udeladt betaling op til flere gange, uden at give besked :)

• Sikker på din tlf ikke kun bliver spærret for udgående? ;)

Medmindre du ikke har betalt regninger i 6mdr selvfølgelig..

Oprindeligt indlæg af ChiliIndianeren

Sikker på din tlf ikke kun bliver spærret for udgående? ;)

Medmindre du ikke har betalt regninger i 6mdr selvfølgelig..

Snakkede med dem i dag, og de sagde den vil blive spærret for begge dele når sagen overdrages til inkasso... Men har fået min far til at ordne den, det er jo vigtigt at jeg kan få et job :)