• Hey folk :)

Står nok og skal have skiftet mit efterhånden gamle Fuji S7000 kamera ud med noget nyt.
    Men hvad er godt at gå efter. Det skal ikke være voldsomt dyrt - regner med pris på ca 3500 for kamera og en normal linse. Kan altid købe flere på et senere tidspunkt.

Står nemlig og skal en lille tur til USA her til sommer og vil helst have et nyt kamera med der :)

Har kigget lidt på Sonys alpha serie og leget lidt med et til min søsters bryllup, men er de gode?

Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit

Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6

Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

Oprindeligt indlæg af kalyt
    Jeg vil nu helst lege med canon :D

det der kan jeg jo ikke bruge til så meget. Hvorfor vil du helst det? og ting af den slags er noget jeg kan bruge.

Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit

• Købt et 1000D eller et brugt 450D.. Det ville være mit råd.

Intel i5-4690K @ 4,7ghz
    Coolmaster EVO212
    ASUS Z97-A
    Crucial Ballistix Sport 2x4GB
    Crucial MX100 240GB SSD
    Gigabyte 970 G1 4GB
    Fractal Design Arc Midi R2

• Ja 1000D eller 450D er ikke et dumt valg. Jeg har en kammerart der lige i dag har købt et nyt 450D med kit objektiv til 3000,- i spanien. Så er bare med at være vågen de kan findes billigt, helt sikkert også hvis du skal til US.

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

Oprindeligt indlæg af |Henrik|
    Selvom man er ved at få Canon på hjernen her på Tweak :crazyeyes:

Så hælder jeg også til 1000D i dette prisleje.

Hehe hvis folk ville bruge flere penge er jeg ikke sikker på jeg ville sige canon, men pt. er de bedst i den billige ende.

Oprindeligt indlæg af _WHAT_

Hehe hvis folk ville bruge flere penge er jeg ikke sikker på jeg ville sige canon, men pt. er de bedst i den billige ende.

Hvad ville du så sige? :D

Hvad ville du så sige? :D

Hvis der var penge nok til lidt mere ville jeg kigge på et D90 et godt kamera hvor du også for video funktionen med.

Hvis der var penge nok til lidt mere ville jeg kigge på et D90 et godt kamera hvor du også for video funktionen med.

Personligt ville jeg aldrig købe et spejlrefleks med video i, har en eller anden opfattelse af at vis man har lavet det med video, så må de have lavet noget andet dårligere.

Personligt ville jeg aldrig købe et spejlrefleks med video i, har en eller anden opfattelse af at vis man har lavet det med video, så må de have lavet noget andet dårligere.

Det var da en sjov opfattelse. Jeg har selv et 5D Mark II og det smider sgu filer fuldt ud på højde med mit 1ds3 af sig så der er ikke noget at komme efter. Syntes det er en stor fordel og jeg har lavet den første video og leveret til en klient med den.

Så det er der ingen grund til at være bange for, se det som en mulighed istedet.

Ja 1000D eller 450D er ikke et dumt valg. Jeg har en kammerart der lige i dag har købt et nyt 450D med kit objektiv til 3000,- i spanien. Så er bare med at være vågen de kan findes billigt, helt sikkert også hvis du skal til US.

yeah kunne godt finde på at købe når jeg alligevel er i USA, skal bare lige kigge lidt på priserne der ovre.

• Nu vil jeg så gerne trække mit udsagn om D90 tilbage og istedet holde på et Canon EOS 500D.

Det var da en sjov opfattelse. Jeg har selv et 5D Mark II og det smider sgu filer fuldt ud på højde med mit 1ds3 af sig så der er ikke noget at komme efter. Syntes det er en stor fordel og jeg har lavet den første video og leveret til en klient med den.

Så det er der ingen grund til at være bange for, se det som en mulighed istedet.

Det kunne var man skulle til at at være lidt mere openminded:D