Blekingegadebanden-Hvem skød

  • Men det var da også overdrevent bestialsk det han gjorde. Vi har en ven af familien der var ung betjent i København, da Palle Sørensen skød de 4 betjente. Han har fortalt at der uofficielt var udstedt en dødsordre på ham, altså med andre ord ville man skyde først og spørge senere hvis man så ham. Men da han kom ind på stationen med hænderne over hovedet kunne man ikke rigtig gøre det.


    Jeg har for øvrigt en "sjov" lille historie i forbindelse med Palle Sørensen. Den sidste tid i fangenskab sad han i Sdr Omme Statsfængsel, hvor mine forældre bor ca. 20 km derfra. En dag kom en fængselsbetjent ind til os og spurgte om han enten måtte låne telefonen eller hvis vi havde lidt benzin han kunne købe. Han var nemlig løbet tør lige uden for vores hus på vej på arbejde. Men han var spritstiv så far synes ikke det var så smart at han kørte videre. I stedet kørte han ham op til fængslet så måtte de tage sig af ham. Han fik også lidt historier om Palle undervejs.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dasjap
    Nej da. Syntes da også "Brian" skal ha en chance, syntes måske butikker som netto skulle slække lidt på deres ren straffe attest krav. Men vi snakker jo også om en moden voksen mand i Bo Weymann´s tilfælde, han har haft tid til at tænke over tingene, har fundet ud af at det var noget skidt han gik og lavede, og er nu kommet videre i sit liv. Kan ikke se hvorfor han skulle holdes væk fra at udnytte sine muligheder, så længe det ikke er i strid med loven?


    Jeg har vist heller ikke skrevet at jeg mener Weymann skulle forhindres i at leve et godt liv. Det var bare en lommefilosofisk betragtning over det forhold at for folk der kommer fra visse samfundslag skal der ikke andet end et stykke chokolade til at føre dem ind på en kørebane der ikke leder nogle gode steder hen. Mens folk som Weymann, Jønke, Riskær, Thorsen osv. osv. osv. kan lave virkeligt alvorlige forbrydelser uden andre konsekvenser end et par år i skyggen.
    Weymann barsler jo tilsyneladende også på en bog nu, så han kommer efter alt at dømme til at profitere på de forbrydelser han har lavet.
    Det kan så godt gøre mig lidt harm - dermed ikke sagt jeg vil have hårdere straffe eller noget. Det var bare en betragtning ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dasjap
    Jeg har ikke oplevet den sympati du snakker om? Desuden skulle filmen være særdeles kritisk over for banden i følge chefpolitiinspektør Per Larsen.


    Hvis man følger lidt med i medierne mangler der altså ikke sympati-tilkendegivelser ;)
    Senest faldt jeg tilfældigvis over et indslag i nogen godaften Danmark-halløj hvor Hella Joof sad og nærmest skamroste manden for at han har stået frem.... Så jeg syntes bestemt der er sympati at spore rundt omkring og det syntes jeg sådan set er kvalmende - det koster ham jo intet at stå frem...ja han kommer ligefrem til at tjene på det, hvis den bog han er ved at skrive bliver købt af et forlag...men det gør den nu nok.


    Men igen er det ikke et eller andet ønske om at Weymann skal jordes, jeg sidder og giver tilkende. Jeg finder det som sagt bare dybt forkert, at vi lever i et samfund hvor det oftest er de små svage forbrydere der betaler den største pris. Riskær kunne svindle for milliarder - nu har han sommerhus på Ibiza. Jønke kunne myrde i koldt blod - nu kan man dårligt åbne en avis uden han bliver fremstillet som betydningsfuld og intelligent..... listen er lang og det kan som sagt godt gøre mig lidt harm, når jeg er i det lommefilosofiske hjørne ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Keder


    Hvis man følger lidt med i medierne mangler der altså ikke sympati-tilkendegivelser ;)
    Senest faldt jeg tilfældigvis over et indslag i nogen godaften Danmark-halløj hvor Hella Joof sad og nærmest skamroste manden for at han har stået frem.... Så jeg syntes bestemt der er sympati at spore rundt omkring og det syntes jeg sådan set er kvalmende - det koster ham jo intet at stå frem...ja han kommer ligefrem til at tjene på det, hvis den bog han er ved at skrive bliver købt af et forlag...men det gør den nu nok.


    Men igen er det ikke et eller andet ønske om at Weymann skal jordes, jeg sidder og giver tilkende. Jeg finder det som sagt bare dybt forkert, at vi lever i et samfund hvor det oftest er de små svage forbrydere der betaler den største pris. Riskær kunne svindle for milliarder - nu har han sommerhus på Ibiza. Jønke kunne myrde i koldt blod - nu kan man dårligt åbne en avis uden han bliver fremstillet som betydningsfuld og intelligent..... listen er lang og det kan som sagt godt gøre mig lidt harm, når jeg er i det lommefilosofiske hjørne ;)


    Ok, har ikke hørt/set det indslag. Men ja det er kvalmende hvis han bliver glorifiseret, det har han bestemt ikke fortjent, og vil gi dig ret i at de "store fisk" i mange tilfælde slipper alt for nemt. At Claus kludder kan have et sommerhus på Ibiza og samtidig er beskyldt og dømt for svindel i million klassen er simpelthen groteskt.

    Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

    Rettet en gang, sidst af dasjap ().

  • Ikke for at tage ham eller hans gerninger i forsvar, så har manden jo udstået sin straf og dermed betalt sin gæld til samfundet, længere er den historie ikke.


    Jeg har ikke set filmen, og ønsker heller ikke at se den. Ikke fordi jeg har noget rent moralsk imod, at den er blevet lavet, men i mine øjne falder den i sammen spand, som Jens Jørgen Thorsen's jesus film, noget totalt ligegyldigt skidt, som ikke fortjener det mindste opmærksomhed, som den desværre har fået alt for meget af.


    Manden er stået frem, og hele danmark var på den "anden" ende, fordi endelig var der sat et ansigt på et af bandens medlemmer, og ikke bare de streg tegninger, som var trykt i avisen dengang.
    Man skal jo heller ikke glemme, at det ribber op i en masse ting, osse hos andre, end bandens medlemmer, osse folk der er kommet videre i deres liv, og har lært at leve med det, som skete dengang. Al den omtale vil da sætte fokus på det, osse for dem, som det gik ud over.


    En helt anden sag er, om det nogensinde kommer frem hvem der skød politimanden, jeg tror det ikke, så ville det være sket før, måske vil morderen indrømme det, på sit dødsleje, ellers tror jeg ikke på, at det kommer frem. De eneste som det kommer ved, er politimandens familie, ikke den brede offentlighed.

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.


  • Først og fremmest gør det mig heller ikke noget, at han er kommet videre med sit liv. Man kan så måske diskutere det moralske i at han nu vil skrive en bog, og derved kommer til at profitere på sine forbrydelser.
    Men derudover så har han jo, tilsyneladende, i forbindelse med filmen og pressemødet mere eller mindre eksplicit, tilstået nogle forbrydelser han ikke er blevet dømt for. Det er for så vidt også fint nok, problemet er bare at forældelsesfristen er overskredet, så han ikke kan blive retsforfulgt for disse forbrydelser. Derfor mener jeg ikke han har "udstået sin straf og betalt sin gæld til samfundet" - han hverken er dømt eller kan jo dømmes for visse af hans forbrydelser.