• Hej folkens


    Da jeg ikke har været aktiv på diverse forums og slet ikke fulgt med indenfor denne sjove verden af hardware, ser jeg mig næsten nødsaget til at høre jer experter om hvad man nu om stunder skal have fat i af hardware.


    Pt. har jeg følgende:


    Amd64 5000+ x2 (dual core) @ 3 GHz
    Asus M2R32-MVP
    2 GB Corsair DDR PC6400
    Ati Radeon HD3850


    Det er jo ikke ligefrem det allernyeste længere, og spil som f.eks. CoD: WaW kører jo ikke just så flydende længere. Så jeg tænkte på, om det måske var på tide at få fat i noget nyt grej til den stationære. Det skal sige at alt så som harddiske osv. har jeg, som gerne skulle fungere ganske upåklageligt endnu ;)


    Men hvad skal man gå efter idag? Jeg vil jo gerne have noget, så jeg kan komme til at udnytte min 24" lidt bedre end det jeg kan nu. Samtidig skal det dog siges, at jeg ikke længere er den stor freak indenfor spil.


    De generelle krav til noget nyt vil nok være følgende:


    - Rimelig up to date hardware, så man kan køre de nuværende spil i en rimelig opløsning med en del detaljer.
    - Lydløs. Self kan den nok ikke blive det 100%, men det skal heller ikke være sådan at den står og lyder som 2 F16 fly der er på vej til at lette.
    - Skal heller ikke være for dyrt. Ca. 6 K er det jeg regner med at vil ofre max da jeg også skal have fat i en laptop.


    Så kom endelig med råd osv. Jeg er lydhør overfor rigtig mange forslag :)

    ¦ I7 2600K ¦ P8Z68-V ¦ EVGA GTX 780 TI ¦ TridentX 2400 MHz ¦ Arc Midi R2 ¦ NH-D14 ¦ U2713HM ¦

  • Ifølge cpusupport listen, så kan du beholde dit nuværende bundkort og køre med en Phenom 9950, der er understøttet fra BIOS 1105.
    På den måde behøver du ikke bruge penge på nyt bundkort. Dertil kunne du købe 4*2GB ram og smide i.


    Du kunne så opgradere til et af følgende gfx: 4870, 4870x2, GTX260 core 216 eller GTX285.
    Ved ikke om en 9950 spiller rigtig godt sammen med 285 eller x2 kortene, men de to andre skulle passe rigtig godt sammen.


    Vil du have lidt mere cpu power skal du ud og købe et nyt bundkort. Så er det op til dig om du vil have Phenom II AM3/AM2+ eller Core 2. Tror at Core i7 bliver for dyrt, hvis der også skal være penge til et gfx for de 6000kr. Ret mig endelig, hvis jeg tager fejl :)


    Core 2: Ville vælge en Q9xxx
    Phenom II: 920 og 940 til AM2+ bunkort og 7xx/8xx til AM3. Kommer vist snart AM3 udgaver af 9xx serien.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Det lyder da interessant. Jeg tror at jeg så vidt muligt vil prøve at holde mig til Ati grafikkort. Har ikke haft de bedste oplevelser med nvidia gennem tiden.


    Men ville det være det værd at finde et nyt bundkort og noget Phenom II? Eller skal man ofre sig og gå efter noget Intel ? :P

    ¦ I7 2600K ¦ P8Z68-V ¦ EVGA GTX 780 TI ¦ TridentX 2400 MHz ¦ Arc Midi R2 ¦ NH-D14 ¦ U2713HM ¦

  • Har aldrig haft flere problemer med den ene grafikchip producent end den anden. Kører nvidia på min stationære og ATI på mit medie center samt bærbar.
    Har aldrig kunne nikke genkendende til snakken om dårligere drivere hos ATI end hos Nvidia.


    Det er den vej jeg ville gå. Tror bare jeg ville vente på 925 eller 945, eller hvad de nu hedder til AM3.
    Så kan du lige få DDR3 understøttelse og de er jo ikke så dyre mere. Et 4870 1gb i kombination med den cpu og en 4-8gb systemram, så er det sq næsten mit drømmesetup indenfor rimelige penge sådan lige pt. :D


    Men ellers så tror jeg også at en q9550 skulle være et ganske lækkert valg, der giver god smæk for skillingen.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Det kunne se sådan her ud:


    Bundkort: Gigabyte GA-MA770-UD3
    Processor: Phenom II X4 940 3,0 GHz
    Grafikkort: Noget 4850 eller 4870, lidt efter hvad pengepungen kan trække.
    Ved ikke hvad du har af strømforsyning men du skal i hvert fald over 500W. Hvis du vil have en billig en tag denne her Hiper ellers går man aldrig galt med en Corsair ;)
    Mht. ram kan du enten købe en 2 GB blok mangen til den du har, eller købe et nyt 2*2GB kit, kig efter nogle fra enten Corsair, OCZ eller Mushkin på mindst 800 MHz.

    AMD Phenom II 720 - Gigabyte GA-MA790XT-UD4P - Club3D HD 4890 - 4GB OCZ Platinum - Lian Li PC X500 - Antec TP 750W

  • Ser ellers meget fornuftigt ud. Mht. til PSU, så køber jeg en Corsair 700 watt eller sådan noget af en kammerat for billige penge :) så den er der styr på.


    Hva angår ram, så er det da rigtigt nok, at jeg bare kan købe et sæt magen til mere.


    Så indtil videre er det ca. dette jeg tror jeg går efter:


    Bundkort: Asus M3A79-T Dlx
    CPU: Amd Phenom II X4 940
    Grafikkort: XFX Radeon HD 4870 1GB
    Ram: Corsair XMS2 2x1 GB PC6400


    I alt giver det så ca. 5300 kr.


    Samtidig køber jeg nedestående PSU af en kammerat som skrevet tidligere.
    PSU: Corsair TX 750W


    Vil da også selv vove at påstå det her må give en rimelig maskine som kan trække de fleste programmer idag :).

    ¦ I7 2600K ¦ P8Z68-V ¦ EVGA GTX 780 TI ¦ TridentX 2400 MHz ¦ Arc Midi R2 ¦ NH-D14 ¦ U2713HM ¦

  • Det ser lækkert ud, men det er ligefør du skulle købe 2*2gb kit i stedet. Det koster ikke meget mere :)

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

    Rettet en gang, sidst af Renegger ().