• Har i prøvet at kontakte HP support ?, måske kan de være behjælpelige med et link eller et navn på den rigtige website.


    Min ven har haft samme problem med en hp maskine, hvor cpu-z sagde, at det var et asus bundkort der var i maskinen, problemet var lidt mere kompliceret end som så, da det var et OEM bundkort lavet af asus' datterselskab Asrock, og en model med ikke offentlige drivere på websitet hvilket gjorde, at kun gennem hp website ville der komme driveropdateringer.


    Kontakten til HP support var i for sig fin nok, bort set fra svaret, som var, at maskinen var solgt med vista forud installeret, og der ville KUN komme drivere til vista, og xp ville slet ikke blive ydet support på, altså vores eget problem.
    Desværre gav kontakt til Asrock support samme svar, nemlig ingen drivere til xp og det ville der heller ikke komme.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af danni
    modelen er som sagt en hp pavilion a6421.sc


    Kan du blive enig med dig selv om hvilken model der er tale om? Hvis du sørger for at få helt styr på hvad maskinen indeholder og oplyser folk om det, så er det nok noget nemmere at forsøge at hjælpe dig.


    Hvis man virkelig ønsker hjælp, så er man selv nødt til at gøre et forsøg på at gøre det muligt for folk at hjælpe en, og det punkt halter vist lidt efter her ;)



    Men nu hvor du har skiftet modelnavnet ud, så bliver der oplyst her, at der er tale om et ECS bundkort. Og med den viden burde du kunne finde hjælp på Google ret hurtigt. Jeg ville i hvert fald prøve link 5 hvis jeg var dig ;)

  • hey det er en hp pavilion a6421.sc som i nok ikke ved har jeg ikke standart kabinet, så kunne ikke se nummeret, og min far er lidt dum, så han kunne ikke finde ud af at finde den på mit gamle kabinet.


    Inhold: (cpu) Athlon 64 X2 (B) 4400+ 2.3 GHz (65W), 2000 MT/s (mega transfers/second), Socket AM2
    (grafik) Radeon HD3450, 256 MB DDR memory
    (bundkort) Manufacturer: ECS
    Motherboard Name: MCP61PM-HM
    HP/Compaq motherboard name: Nettle3-GL8E


    skriv hvis der er mere i vil vide så skal jeg nok finde det til jer :p