Er bandepakken et godt forslag?

  • sæt dem allesammen op på et øde sted i grønland og lad dem battle det ud, og fodr resterne til isbjørnene, mens du optager det som paraIS hotel.......så vil man da glæde det meste af befolkningen.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.


  • New Scientist


    Telegraph


    New Scientist

  • nogen der kan svare mig på hvorfor alle nye ideer fra folketinget skal hedde noget med "pakke"? Altså jeg ville da personligt ikke modtage en bandepakke :T

    Cooler Master CM690 PURE
    ASUS Crosshair IV Formula ROG
    Phenom II X6 1090T @ 3.2 Ghz
    Corsair Hydro Series H50
    Corsair Performance Series P64 64 GB
    WD Caviar Black 500 GB
    XFX Radeon HD 5870
    4 x 2GB mushkin enhcanced DDR3 PC3-1600 CL7
    Cooler Master Silent Pro M850 850 Watt



  • Thats my man :9xo



    Som øboér og endda lige midt i det hele hvor kuglerne flyver om ørene på en.
    Så fjern alle de designer drugs , og få alle bandebosser buret inde for altid.


    Legaliser hva der burde ha´ været legaliseret for 50år siden! Det gavner mere end det skader.


  • Specielt det sidste link kan jeg stå inde for - jeg er erklæret, mentalt ustabil pga. jeg har røget det skidt én eneste gang... så jo, man kan i den grad tage skade af at ryge en joint...


    Min mor arbejder på den lukkede i Risskov - og hende og hendes kolleger er meget imod legalisering af tjald, da de har set hva det kan gøre ved folk...!

    2500k @ 4600 mhz- Cooled by Water
    eVGA Z68 FTW
    16 GB 1600mhz G.Skill Ram
    3 * GTX480 i TRI-SLI - Cooled by Water
    2 * 120 GB Vertex 3
    2 TB WD
    ToughPower 1200 Watt
    Logitech G19 + G500 + G930 + G25
    Chieftech Dragon tower + Custom WaterMod
    Samsung Syncmaster 2493HM + 2 * ViewSonic VP231wb
    3* 1920*1200
    2 x 480 mm radiator med 4 x 120mm Noctua + 240mm "passive"

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af klovnemanden


    Specielt det sidste link kan jeg stå inde for - jeg er erklæret, mentalt ustabil pga. jeg har røget det skidt én eneste gang... så jo, man kan i den grad tage skade af at ryge en joint...


    Min mor arbejder på den lukkede i Risskov - og hende og hendes kolleger er meget imod legalisering af tjald, da de har set hva det kan gøre ved folk...!


    Hvabehar? Der står da intet om at én gangs rygning skulle være særlig farligt i det sidste link, tværtimod.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Pvt.P.Nutz


    Det synes jeg faktisk selvom jeg ikke ryger. En hårdere straf er alt andet lige en god ting og hvis fortjenesten forsvinder over i statskassen er det jo også en god ting. :))


    Kan ikke være mere enig.. Der dør flere hvert år af alcohol, end der gør af at ryge hash (der er nok også markant flere der drikker, end ryger hash).
    Og så er hash mindre skadeligt end at drikke - endnu en god grund. Undersøgelser har også vist at det lindrer smerter, og er f.eks. blevet givet til patienter med sklerose.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af klovnemanden


    Specielt det sidste link kan jeg stå inde for - jeg er erklæret, mentalt ustabil pga. jeg har røget det skidt én eneste gang... så jo, man kan i den grad tage skade af at ryge en joint...


    Min mor arbejder på den lukkede i Risskov - og hende og hendes kolleger er meget imod legalisering af tjald, da de har set hva det kan gøre ved folk...!


    Læs sidste link igen:


    "But when the number of psychotic symptoms at age 11 was controlled for, this increased risk dropped to become non-significant. This suggests that people already at greater risk of later developing mental health problems are also more likely to smoke cannabis."

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Happy^


    Læs sidste link igen:


    "But when the number of psychotic symptoms at age 11 was controlled for, this increased risk dropped to become non-significant. This suggests that people already at greater risk of later developing mental health problems are also more likely to smoke cannabis."


    Du burde måske læse hele sidste link igen ;)
    Det skal lige indskydes at jeg for så vidt er enig i at ryger man én joint, så er man ikke i nogen betydlig fare for at ryge ud i en psykisk sygdom. Er man i forvejen helt ude på kanten kan en joint sikkert være den berømte dråbe. Men betydningen af dette er, efter alt at dømme, ikke værd at tage med i overvejelserne.
    Men bortset fra det så det så er der altså (jævnfør de studier nævnt i artiklen) noget der kunne tyde på en væsentligt risiko ved cannabis i form af øget sandsynlighed for udvikling af svære psykiske sygdomme (depression, skizofreni). Artiklen gør det så helt klart at man ikke har fundet tilfredsstillende evidens for den sammenhæng endnu. Det var sådan set også min pointe!
    For selvom man endnu ikke har fundet den sammenhæng definitivt, så er der altså et langt stykke til at antage, den udbredte position, at cannabis stort set er ufarligt.
    Med andre ord så mangler vi den tilstrækkelige forskning på området og den forskning vi har til rådighed peger altså på nogle alvorlige risici forbundet med cannabis. Så alt andet lige bør vi i det mindste acceptere at påstanden om at cannabis er relativt ufarligt, ganske enkelt er ubegrundet.
    Pointen er altså at når der debatteres cannabis så antager fortalerne (for en legalisering) ofte en position, hvor cannabis beskrives som mindre skadeligt end tobak og alkohol...til tider beskrives det endda som helt eller stort set harmløst og når bølgerne går rigtigt højt er det jo nærmest sundt :)
    Det er lader imidlertid til at være en grov fejltolkning eller direkte ignorering af den tilgængelige viden på området. For der er altså forskning der viser at cannabis, i visse henseender, faktisk er langt farligere end almindelig tobak. Der er forskning der antyder en sammenhæng mellem cannabis og risikoen for at udvikle testikelkræft. Der er forskning der viser en sammenhæng mellem forbrug af cannabis og udviklingen af psykiske sygdomme (om sammenhængen i virkeligheden er omvendt, er for så vidt underordnet)....osv.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af nonsens
    jeg er af den holdning at jeg ikke fatter at hashen ikker er blevet gjort lovlig endnu, det er langt mindre skadligt at ryge en pibe hash end det er og drikke sig stang stiv.


    tror også at alkohold er roden til megen vold, hvor jeg tvivler på at hash vil være det samme.


    går 100% ind for lovlig hash. med regler forbundet som rygning og alkohold !


    Det er vist en sandhed med modifikationer ;)
    Hvis man sammenligner et rekreationelt forbrug, hvor man eksempelvis ryger en joint efter arbejde for at slappe af. Med et forbrug hvor man drikker et glas rødvin...ja så er der faktisk forskning der viser at et glas rødvin er gavnligt, i visse henseender. Mens en joint er lige så farligt som at ryge en pakke smøger.

  • Folk der siger Hash og andet øko dope burde være lovligt fordi det ikke er så skadeligt som alkohol, har måske ikke overvejet hvor mange flere der drikker, deraf en større procentdel. Og folk får jo ikke psykoser og andre mentale lidelser som følge af blot en øl.

  • Hvis man kan fjerne fortjenesten af den sorte handel med en legaliserering og der derved vil blive ro på gemytterne synes jeg det skal prøves. Jeg er bare bange for det så er anden narkotika de vil prøve at sælge såsom Heroin og Kokain og så er vi lige vidt. Generelt er jeg for det tiltag der er ved at blive en realitet men jeg tror som sf siger at det kan ikke stå alene. :)

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Prectar
    Folk der siger Hash og andet øko dope burde være lovligt fordi det ikke er så skadeligt som alkohol, har måske ikke overvejet hvor mange flere der drikker, deraf en større procentdel. Og folk får jo ikke psykoser og andre mentale lidelser som følge af blot en øl.


    God pointe! :goodpost:
    Det lader til at folk antager man kun ryger én joint mens man konsekvent drikker sig i hegnet når man drikker alkohol.
    Den korrekte sammenligning mellem at ryge én joint er naturligvis at nyde én genstand. Og så er det vel tydeligt for enhver at alkohol næppe er så farligt som fortalerne for legalisering af cannabis ellers forsøger at gøre det til ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Keder


    God pointe! :goodpost:
    Det lader til at folk antager man kun ryger én joint mens man konsekvent drikker sig i hegnet når man drikker alkohol.
    Den korrekte sammenligning mellem at ryge én joint er naturligvis at nyde én genstand. Og så er det vel tydeligt for enhver at alkohol næppe er så farligt som fortalerne for legalisering af cannabis ellers forsøger at gøre det til ;)


    Jeg ved sgu ikke hvor god den er. Jeg kender til en del der har mange psykiske skader ad alkohol.
    De er alle startet med at sige at en øl skader ikke. Jeg ryger ikke selv hverken pot pyt eller pande men hvis det kan skabe lidt ro i vores gader med at legalisere så siger jeg :clap:

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af baloo


    Jeg ved sgu ikke hvor god den er. Jeg kender til en del der har mange psykiske skader ad alkohol.
    De er alle startet med at sige at en øl skader ikke. Jeg ryger ikke selv hverken pot pyt eller pande men hvis det kan skabe lidt ro i vores gader med at legalisere så siger jeg :clap:


    Og hvad så...jeg kender også mange der har store problemer, efter et cannabismisbrug - men dine og mine påstande om personlige erfaringer kan næppe være brugbart i en saglig diskussion.... Én øl skader ikke - de tilfælde hvor folk er gået i direkte anafylaktisk chock eller fået andre problemer ved at drikke én genstand er så få at de er statistisk irrelevante... Pointen er at påstanden om at cannabis er relativt harmløst ikke lader til at holde vand ;)


  • Wall of text :boxed: Magter ikke at læse sådan en kasse tekst :)

  • Jeg er meget imod legalisering. Hvorfor skal vi have ligeså mange bonghjerner her som i Holland ? Fru Jensen vil sikkert være lidt ked af at tage sine børn i at rulle en peter belli, og så ikke kunne sige det er ulovligt.


    Hvis man ikke fatter hvorfor hash ikke er blevet lovliggjort endnu, og sammenligner det med sprit, er ens verden, på dette område, indsigtsløst. Sorry, men man kan ikke begynde at sammenligne de ting. Skal vi også sammenligne med friture og neonrør ?


    Landet vil løbe ind flere problemer, tror jeg. Jeg kender nogle stykker der har røget i årvis, og de siger selv de kan mærke konsekvenserne. Hvis man får for meget THC over en længere periode, kan det i tilfælde sætte sig permenent i hjernen. Ja, men kan blive ligeså klog som en fisk.