Trådløst netværk (Hjemme)

  • Hey Tweak :dance:


    Mit problem lyder som følgende: Jeg har som mange andre danskere trådløst netværk på min private bopæl, men det fungerer ikke. Først er det vigtigt at slå fast at min computer virker efter min bedste overbevisning som den skal og mit netværks kort og alt som dertil følger virker som det skal. Det mærkelige er at når jeg sidder på min skole er der ingen problemer og der virker det hele som det skal, men når jeg så kommer hjem kan den sagtens finde vores netværk og der er fin signal forbindelse og alt som der skal være. Når jeg så vil tilslutte min computer til netværket så begynder den at hente netværksforbindelse som den skal, men problemet er at den aldrig når længere end dertil, tilsidst siger den bare at den ikke kunne oprette forbindelse. Mine forældres computer har ingen problemer og denne har også kunne engang, men efter den har været til rep hos TDC så har det ikke virket.


    Håber i forstår hvor problemet ligger ellers må i jo spørge :)


    :clap:

  • Er der noget MAC-adresse filtrering på routeren, som ikke tillader adgang for din maskine?


    Hvilken kryptering er routeren sat op med, og understøtter til bærbars netkort den kryptering (kan være et problem med WPA2).


    /ask

  • Puha det er jo et rigtig godt spørgsmål, nu er situationen sådan at jeg ikke er den store computer nørd :)) så jeg har faktisk absolut ingen idé om hvilke ting du snakker om :D. Men min computer har jo været på netværket før? Men det har måske intet at sige? :)



    :clap:

  • Det kommer lidt an på hvordan routeren er sat op efter at den er kommet tilbage (nok nulstillet) fra TDC.


    Kan du se hvordan de andre maskiner er sat op? Ellers er det "nemmeste" er gå ind på routerens admin-interface og se hvilke indstillinger den er sat op med.


    /ask

  • Ehm jeg ville tro det var nemmest at gå ind på Routerens Interface, men som sagt jeg har ingen idé om hvordan man gør sådan noget overhovedet. Jeg skal have en guide hvis jeg skal kunne finde ud af det :))


    Og når det kommer til de andre maskiner, hvor skal jeg så ind for at tjekke deres indstillinger? :))

  • Der er egentligt ikke så svært, hvis man ved bare en smule om hvad man skal se efter, men det kan være lidt svært at guide i blinde når man har så lidt info. Hvad er det for en router, hvad er din gateway-adresse (brug ipconfig fra en cmd promt) hvilket netkort bruger du (alternativt hvilken bærbar er det - model navn og nummer).


    /ask

  • Åbn din browser og gå ind på http://192.168.1.1 her finder du web-interfaced til din router, og her skulle det være til at se hvilken kryptering der er sat op, samt om der er MAC-filtrering sat op.


    Hvis der er MAC-filtrering slået til skal du have tilføjet MAC-adressen fra det trådløse kort i din bærbar (brug igen ipconfig /all).


    Når du har tjecket krypteringen skal du sikre dig at din bærbare bruger samme type.


    /ask

  • Brug google for at finde standartindstillinger eller spøg dine forældre hvis de har ændret den fra standart (hviket de i den grad burde).


    /ask