Reklamationsret og Garanti (Mobil)

• Hey Tweakers

Jeg har en Sony Ericsson W580i der nu er gået i stykker for tredje gang..
    Så tænkte på hvor mange gange skal den gå i stykker før man kan kræve en ny??

Skader Først gik tastaturet i stykker.
    Så Højtalerne,
    og da højtalerne ifølge dem(TDC) var repareret var de stadig i stykker...

Så kan jeg kræve en nu og hvordan er reglerne i grunden med Reklamationsret og Garanti
    (Svar må meget gerne indholde link )

Håber i kan hjælpe
    -Triple1.6

• Garanti er noget mellem dig og sælger. Det er ikke noget der automatisk er med på nogen måde så det er kun hvis I har en speciel aftale.

Reklamationsretten er 2 år. I det første halve år er det sælger/producenten der ligger med bevisførelsen, og i det sidste halvandet år er det køber der har bevisførelsespligten.

Med hensyn til link kan du lige så godt bruge 5 minutter på at søge i stedet for jeg skal så det vil jeg lade være op til dig.

Anders

---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

Oprindeligt indlæg af Pulse
    Hvis værkstedet har udbedret fejl ved begge reperationsbesøg, så har du krav på at få en ny nu.

Er du sikker? Er det ikke kun når det er samme fejl? Så vit jeg kan læse er der tale om forskellige fejl hver gang hvertfald er der tale om flere forskellige fejl. :)

Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

Rettet en gang, sidst af Baloo ().

• Nu står jeg selv i en sonofon butik.. Og her nede bruger vi det der hedder 3. gang for samme fejl får man en ny mobil...

MEN, det er ikke TDC/sonofon/what ever der gir dig en ny telefon.. Det er producenten, så det kan godt komme til at tage noget tid da telefonen først sendes til vores værksted, som så konstatere der er en fejl - som så sender den videre til producenten..

Nogle gange for man ikke en skid, da producenten vurderer at det er herværk eller at der er tale om en selvforskyldt skade - og altså ikke en fejl fra producentens side..