Mushkin Redline overclock!?

  • Hey tweakers....


    Jeg hjar et sæt Muskin Redline PC2-8000 sæt ram...


    Mushkin foreslår som standard at kører:


    1000Mhz, 2.1V, 5 - 5 - 5 - 15...


    som standard i BIOS stod de til:


    800Mhz, 1.8V, 5 - 5 - 5 - 18


    Jeg har hørt at det er bedre at sætte timings til:


    5 - 5 - 5 - 12 i stedet...


    Og så har jeg også læst at jo mindre timings jo hurtigere bliver de, men så bliver Mhz jo også mindre....


    Mine ram er nu sat til denne indstilling:


    758Mhz, 2.1V , 4 - 4 - 4 - 9...


    Hvad skal jeg gører, hvad er bedst????


    Forvirrede hilsner
    Runnerkid

  • Altså. Du skriver i signature at din CPU kører ved 3800mhz. Hvis det er rigtigt har du en fsb på 400. Det gør at dine ram bare skal køre 800mhz. Så ifølge min viden burde timings kunne tweakes da de ikke skal køre så hurtigt. Kan bare ikke lide at du skriver at de kører 758mhz. De skulle meget gerne have en divider på 1:1. Prøv at komme med et screenshot af CPU-z og den tab der hedder memory.

    Corsair 500R
    MSI Z87-G45 Gaming
    Core i5-4670k@3.4Ghz Cooled by Cooler Master Hyper 212 EVO
    Gainward GTX 275
    Samsung 840 series SSD 250gb

    WD Black series 1TB Sata 6
    G.Skill Ripjaws-Z 2x8 gb
    Corsair CX750m

  • Ja.. UNdskyld har glemt at rette rette det... HAr sat den ned til 3.60 Ghz da den ved 3.80 kom på 65 grader... Nu ligger ned på 59-60, hvilket jeg synes er bedre....

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af runnerkid
    Ja.. UNdskyld har glemt at rette rette det... HAr sat den ned til 3.60 Ghz da den ved 3.80 kom på 65 grader... Nu ligger ned på 59-60, hvilket jeg synes er bedre....


    Hvis den ustabilitet du oplevede forleden (anden tråd) ved 3.8 GHz skyldtes varme og ikke det at bunkortet ikke kan lide en skæv divider på ram, så kan du godt prøve igen at sætte ram multi til 2.5. Så ender du på ca. 950 på ram med timings på 5-5-5-12 ved 2.0 volt.
    Hvis det igen bliver ustabilt så går du igen ned på 2.0 multi og sænker timings.


    Skulle du ikke købe en køler? Hvis den ultima-90 er for dyr vil en artic cooling freezer 7 pro stadig hjælpe meget
    http://www.edbpriser.dk/Produc…003&searchArea=&Soegeord=

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af runnerkid
    Ja.. UNdskyld har glemt at rette rette det... HAr sat den ned til 3.60 Ghz da den ved 3.80 kom på 65 grader... Nu ligger ned på 59-60, hvilket jeg synes er bedre....


    På s775 får du bedre ydelse ved høje ram hastigeheder fremfor stramme timings,v 3.6ghz (379x9.5)kan du sætte ram divider til 3:4(2.66 i bios) ved cas 5-5-5-15,så vil de rende 1012mhz.
    En anden ting,Gigabyte har desværre lagt 400 strappen ind allerede ved 365 på mit mb,så bruger setfsb med commandline(auto oc) så beholder man 333 strappen.Så hvis dit P35 har samme setting vil du få langt bedre ydelse ved 365 fremfor 379 fsb,hvis du altså clocker fra bios.Værd lige at teste igennem.
    Everests ram benchmark fortæller sandheden;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af runnerkid
    Okay tak.. Prøver det!


    Ja, prøv at køre dem så højt som muligt... huskede ikke at der er en 2.66 mulighed. Mit er helt fucked efter jeg fik de nye ram...


    Ps: Madz PM sendt

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af madz


    På s775 får du bedre ydelse ved høje ram hastigeheder fremfor stramme timings,v 3.6ghz (379x9.5)kan du sætte ram divider til 3:4(2.66 i bios) ved cas 5-5-5-15,så vil de rende 1012mhz.
    En anden ting,Gigabyte har desværre lagt 400 strappen ind allerede ved 365 på mit mb,så bruger setfsb med commandline(auto oc) så beholder man 333 strappen.Så hvis dit P35 har samme setting vil du få langt bedre ydelse ved 365 fremfor 379 fsb,hvis du altså clocker fra bios.Værd lige at teste igennem.
    Everests ram benchmark fortæller sandheden;)


    Ehm hvordan kan det være? Så vidt jeg har forstået får du ikke noget ud af ram hastigheder over din FSB. Det er core i7 systemer hvor det er smart med hurtige ram. Her skal du vel bare have ram der kan følge med CPUen?

    Corsair 500R
    MSI Z87-G45 Gaming
    Core i5-4670k@3.4Ghz Cooled by Cooler Master Hyper 212 EVO
    Gainward GTX 275
    Samsung 840 series SSD 250gb

    WD Black series 1TB Sata 6
    G.Skill Ripjaws-Z 2x8 gb
    Corsair CX750m

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Uldar


    Ehm hvordan kan det være? Så vidt jeg har forstået får du ikke noget ud af ram hastigheder over din FSB. Det er core i7 systemer hvor det er smart med hurtige ram. Her skal du vel bare have ram der kan følge med CPUen?


    Du vil da altid vinde ydelse ved højere båndbredde og lavere latency ! og imo det svage punkt ved s775 er de to ting grundet mem controlelr på mb.


    Pvt.P.Nutz pm returneret..

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af runnerkid
    Der er heller ikke ngoet det hedder 2.66... Men har sat rammene til 1000Mhz og 5 - 5 - 5 - 12 timings...


    Det var der med mine gamle ram... faktisk en del flere muligheder

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af madz
    Du vil da altid vinde ydelse ved højere båndbredde og lavere latency ! og imo det svage punkt ved s775 er de to ting grundet mem controlelr på mb.


    Pvt.P.Nutz pm returneret..


    Kan godt være at jeg er forkert på den men kan altså ikke se hvordan båndbredde kommer ind i billedet. Rammene behandlingshastighed er jo begrænset af FSBen. Der kan vel ikke sende hurtigere end den kan modtage. Det er vel også derfor der er en divider. Men kan stadigvæk ikke se noget teori der understøtter at det kan betale sig at køre rammene ved hurtigere hastigheder end FSBen så længe vi snakker om LGA 775 systemer. Ret mig hvis jeg er forkert men please fortæl hvorfor.


    Og runnerkid. Undskyld hvis du føler det som om at jeg stjæler dette topic men synes at det er i alles interesse at få opklaret det her.

    Corsair 500R
    MSI Z87-G45 Gaming
    Core i5-4670k@3.4Ghz Cooled by Cooler Master Hyper 212 EVO
    Gainward GTX 275
    Samsung 840 series SSD 250gb

    WD Black series 1TB Sata 6
    G.Skill Ripjaws-Z 2x8 gb
    Corsair CX750m

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Uldar


    Kan godt være at jeg er forkert på den men kan altså ikke se hvordan båndbredde kommer ind i billedet. Rammene behandlingshastighed er jo begrænset af FSBen. Der kan vel ikke sende hurtigere end den kan modtage. Det er vel også derfor der er en divider. Men kan stadigvæk ikke se noget teori der understøtter at det kan betale sig at køre rammene ved hurtigere hastigheder end FSBen så længe vi snakker om LGA 775 systemer. Ret mig hvis jeg er forkert men please fortæl hvorfor.


    Og runnerkid. Undskyld hvis du føler det som om at jeg stjæler dette topic men synes at det er i alles interesse at få opklaret det her.

    '


    Synes du gør det lidt mystisk :ph34r: forstår godt din teori,men fsb s775 er jo altså quad pimped(u),så internt vil et mb i min teori kunne behandle langt flere GB/S end selv hurtige DDR3 ram i dual.Dem der har skrevet i tråden her har så også øget fsb,hvilket øger effekten.Hvis fsb begrænsede båndbredden kunne den vel heller ikke testets som værende højere,og det kan den.

  • Altså. CPUen er quad-pumped. Det er derfor at når FSBen er 400 vil det se ud som om CPUen har en fsb på 1600. Men den effektive FSB som er hastigheden NB kan håndtere datatrafik imellem Ram, CPU og gfx. Forstår ikke helt hvad du mener med at det kan testes som værende højere.

    Corsair 500R
    MSI Z87-G45 Gaming
    Core i5-4670k@3.4Ghz Cooled by Cooler Master Hyper 212 EVO
    Gainward GTX 275
    Samsung 840 series SSD 250gb

    WD Black series 1TB Sata 6
    G.Skill Ripjaws-Z 2x8 gb
    Corsair CX750m