Access Point - hjælp fra netværks eksperterne.

  • Hejsa,


    Jeg har lige bikset en ny maskine sammen:


    Gigabyte x58 Extreme mobo
    Core i7 -920
    6gb DDR3 Corsair ram
    2x WDC 750gb Caviar black i Raid 0
    Coolermaster V8 køler
    Coolermaster Cosmos S kabinet
    Coolermaster 700w strømforsyning
    2x Asus 4850top i crossfire setup.
    Windows vista ultimate 64bit


    Men på grund af de 2 grafik kort er der ikke meget kort plads tilbage,
    og da jeg er nød til og bruge trådløs netforbindelse har jeg lidt problemer.


    Det mit spørgsmål går på, er nu hvor jeg ikke plads til PCI netkort - kan jeg så bruge et access point istedet og koble til computeren via lan forbindelsen? istedet for og bruge usb adapter, som jeg syntes er noget ustabilt skrot?...


    Nogen gode ideer?


    Arvad

  • Nu tror jeg mere du har købt dine USB wireless for billigt. køb noget Linksys eller lign


    Tror lige jeg skal være helt med. så du vil kabel tilkoble din PC til et access point (AP), og have AP til routeren?


    Hvis ja så burde det være muligt, hvis AP har et switch indbygget, altså ikke KUN en ethernet port, hvis den kun har en vil den normalt være brugt til WAN



    EDIT
    kiggede lige på priserne på routere fremfor AP
    Lille lækker router
    http://edbpriser.dk/Products/L…008&searchArea=&Soegeord=
    342kr incl porto.


    AP kommer næsten op i samme pris, og en ROUTER er altså klart bedre på sigt.

    Intel I5 2500k | Gigabyte Z68 | 16GB Kingston | Radeon 380 | 1 Samsung EVO850 512MB | Enermax Digifanless 550W
    27" (U2711) DELL | 24" (2408WFP) DELL | Ergotron LX Dual Side-by-Side

    Canon 5DM4 | 16-35mm 2.8L | 24-70mm 2,8L | 85mm 1.2L USM II | 70-200mm 2.8L IS
    Nogle Speedlites | PocketWizards


  • Ja kan du godt, du skal sætte dit AP op i Bridge mode. Så vil den virke som et Wifi kort. Det er nemt og simpelt via dit APs web interface.


    Så bliver det: Væg -(Med kabel)> ADSL modem -(Med kabel)> Router med Wifi -(Over Wifi)> AP i Bridge mode -(Med kabel)> Netkort i pc'en.
    Og det plejer at køre ret godt.

    [Workstation]Intel i7-2600K
    Asus Maximus IV Extreme-Z
    Corsair 1600 MHz Vengeance 4x4 GB
    Gainward 780 GTX Phantom-> BenQ 24" XL2410T 120Hz & BenQ 27" M2700HD
    Samsung 850 Evo 256GB (System)

    Samsung 850 Evo 512GB (Games)
    4x4TB (Storage)
    Roccak Kave XTD 5.1 Digital | Roccat Kone XTD | Logitech G15
    Corsair 800D | Corsair HW850

    Rettet 2 gange, sidst af SShadowS ().

  • Jeg har altid, brugt linksys eller Dlink - og lidt Netgear...


    Syntes bare der har været for lidt hul igennem på usb løsningerne, de er ihvertfald svigtet for mig mere end en gang i firmaet, og selvfølgeligt altid på de mest upassende tidspunkter.


    Det var derfor jeg så AP'et som en bedre mulighed også for kunne komme op imod de 300mbit, da jeg har et NAS drev tilsluttet min router, og har brug og kunne flyttet lidt filer på en stabil måde.


    Arvad

  • Måske er det bare fordi du lidt har misforstået hastighederne for trådløs netværk. Du kommer ikke op i at overfåre i nærheden af de 300Mbit. Dels er der en masse headere, og dels er de 300MBit samlet overførsel til alle klienter og begge veje, så de forsvinder hurtigt, hvorimod med et ordentligt kablet netkort kan du komme op og overføre nogen lignende 80-85% af det det nu er rated til.


    /ask